Vajon hányan használjuk az M6-ost?

2011. február 27. vasárnap 18:58

Vajon hányan használjuk az M6-ost?
Lassan egy éve lehet autópályán közlekedni Budapest és Pécs között. Az elmúlt időszakban repedező alagútról és a beomló aszfaltról szóltak a hírek a sztrádával kapcsolatban, a rajta közlekedők pedig azt tapasztalhatják, hogy a kihasználtsága szemmel láthatóan alacsony. A Pécsi Újság.hu kíváncsi volt arra, hogy, az autósok a hatos főút – és egyéb útvonalak – helyett rászoktak-e már az autópálya használatára. A Szekszárd és Pécs közötti szakaszt üzemeltető Mecsek Autópálya Koncessziós (MAK) Zrt. azonban úgy tájékoztatta lapunkat: a cég csak a Magyar Közút Nonprofit Zrt. felé szolgáltathat forgalmi adatokat – ők azonban még nem összesítették a 2010-es számokat. Az említett szakaszon kivitelezési hiányosságokat nem állapított meg a minisztérium, az alagút vizsgálata pedig még folyamatban van.

Továbbra sem lehet tudni, mekkora forgalmat bonyolít le a 2010. március 31-én átadott M6/M60-as autópálya. Lapunk már tavaly szeptemberben is érdeklődött a Szekszárd és Pécs közötti szakaszt üzemeltető Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt.-nél azzal kapcsolatban, hogy hány autós is használja a sztrádát. Akkor kérdésünket azzal hárították el, hogy a cég csak félévente közöl adatokat a forgalomról a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-nek.

Az első számokat viszont eszerint tavaly októberben elküldte a MAK Zrt. - a Közút Zrt. azonban még nem összesítette a 2010-es adatokat, az üzemeltetőnek pedig nem áll módjában számokat közölni lapunkkal. (A Magyar Közútnál arra kérték munkatársunkat, hogy a forgalmi adatokkal kapcsolatos kérdéseinket írásban tegyük fel Pécsi Norbert Sándor kommunikációs csoportvezetőnek, elektronikus levelünkre azonban négy nap alatt sem érkezett válasz.)

Annyi mindenesetre minden statisztika nélkül kitűnik: az M6-os nagyon messze van az optimális kihasználtságtól, az általunk megkérdezett autósok „szellem-autópályaként" emlegetik a sztrádát, ahol csak bizonyos napszakokban növekszik meg a forgalom.

A nemrég megrepedt alagúttal kapcsolatban a MAK Zrt.-től megtudtuk: a hibák kijavítása megtörtént, annak költségét teljes egészében a cég állta. A repedések okát továbbra is vizsgálják, azonban azt még homály fedi, hogy mikorra készül el a jelentés.

Egyéb hiányosságokat egyébként nem fedett fel a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium annak a vizsgálatnak a során, melyet az alagútrepedések okán rendeltek el.


Képünk az M6-os autópályán készült.

Palotás P. - Fotó: Dittrich Éva