Ezüstöt nyert a sűrített levegős autók versenyén a PTE csapata

2014. május 22. csütörtök 15:25

Öt ország 43 csapata vett részt a VII. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyen, a sűrített levegővel hajtott járművek hagyományos egri seregszemléjén, ahol a Pécsi Tudományegyetem csapata elnyerte az „Autopro" különdíjat, valamint egy ezüstérmet is „bezsebelt".

Érdekesség, hogy a távolsági kategóriában mindössze 62 méterrel maradt le a PTE csapata a győztestől – több mint 7 kilométeres távolságnál...

Öt ország 43 csapata vett részt a VII. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyen. A verseny célja többek közt az, hogy a mérnökhallgatók figyelmét felhívják az olyan alternatív energiafajtákra, mint a sűrített levegő, illetve hogy a jövő szakemberei számára egy szórakoztató, ugyanakkor komoly feladaton át adjanak gyakorlati programot, egyúttal megismertessék a cég termékeinek felhasználási lehetőségeit. Nos, a mérnökhallgatók idén is vevők voltak a kihívásra, régi és új csapatok egyaránt összeálltak, hogy elkészítsék a legjobb járgányt.

Az idei versenyt az Aventics és a Bosch Rexroth közösen bonyolította le, rekordszámú résztvevő csapattal. A szigorú zsűrizés után végül öt ország 19 egyetemének 43 csapata kapott lehetőséget arra, hogy három futam során összemérje a saját maguk által épített pneumobilok, azaz sűrített levegővel hajtott versenyjárművek képességeit.

Számos kategóriában avattak bajnokot az idén. A távolsági futamon egy palackkal a lehető legnagyobb távolságot kell megtenni: ezúttal a Debreceni Egyetem Főnix csapata jutott a legmesszebbre, 7776 métert sikerült megtenniük.

A délutáni futamokat a csapatok a szakadó esőben is bevállalták, a csúszós pályán bőrig ázva a gyorsulási pályán még új rekordot is sikerült felállítani - a Budapesti Műszaki Egyetem Kakukktojás csapata érte el a legjobb eredményt, a 220 méteres pályát 23,53 másodperc alatt sikerült teljesíteniük. Az ügyességi futamon szintén a Kakukktojás szerepelt a legjobban, így érthető, hogy ők kapták a fődíjat is, egy évig viselhetik az AVENTICS Legjobb Pneumobilja címet.

A legeredetibb konstrukciónak ezúttal a Kecskeméti Főiskola AIRKaplak járgánya bizonyult.

Az idén már másodszor minősítette a zsűri a csapatok által kiépített telemetrikus rendszereket. A legjobban a marosvásárhelyi 4GO TEAM oldotta meg a műszaki adatok verseny közbeni mérését és továbbítását.

A Senior kategóriában azok a versenyzők indulhatnak korábbi pneumobiljukkal, akik már megszerezték a diplomájukat, de továbbra is vonzza őket a Pneumobil Verseny speciális hangulata. Közülük ezúttal a Szegedi Tudományegyetem MKLaren csapata nyújtotta a legjobb teljesítményt. 

Forrás: PTE