Kalocsaiba öltöztették autójukat a pollackosok az eco-maratonra
2012. május 16. szerda 07:32
Öt magyar csapat indul a Rotterdamban csütörtökön kezdődő és szombatig tartó Shell Eco-marathon Europe versenyen, amelyen a diákok tesztelik az egy éven át épített lehető legtakarékosabb autóikat.
Prototípus kategóriában indul a Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki Kara, a kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola, az Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kara, valamint a Kecskeméti Főiskola. UrbanConcept kategóriában a győri Széchenyi István Egyetem versenyez - közölte az MTI-vel az esemény kommunikációjával megbízott cég.
A tájékoztatás szerint ez lesz az első alkalom, hogy utcákon versenyeznek majd a diákok. Szerte Európából több mint 3 ezer diák tesztelheti vezetési technikáját és tudományos felkészültségét az új utcai versenypályán, amelyet kifejezetten az idei megmérettetésre alakítottak ki a holland nagyvárosban. A pálya öt 90 fokos kanyarral rendelkezik, ami próbára teszi a pilóták vezetési tudását, mert a fékezés, gyorsítás és kanyarodás az eredmények 50 százalékát befolyásolja.
A tavalyi év rekordere és az SKF Dizájn-díj nyertese, a Kecskeméti Főiskola GAMF csapata tavalyi rekordját megdöntve több mint 2277 kilométert akar megtenni. Az új karosszériát 3D-ben tervezték meg, majd számítógépes áramlástani szimulációs vizsgálat után a magot egy marógépen maratták ki, hogy minél pontosabb legyen.
Az Electric-Kandó középiskolai csapata Kecskemétről szintén teljesen áttervezte elektromos autóját, hogy túlszárnyalják tavalyi 371 km/kWh eredményüket.
Az Óbudai Egyetem már ötödik éve versenyez, továbbfejlesztették a motort, valamint az első kerekek kormányzottak. Az egyetem JFSZ Racing Team nevű csapatának etanolos autója az elmúlt évekhez hasonlóan 1 liter 95-ös üzemanyaggal indul.
A Pécsi Tudományegyetem Orca csapata aerodinamikailag optimalizált formát tervezett, idén a kalocsai mintájú jármű az elektromos autók hidrogénforrású kategóriájában indul, ami újdonság a magyar csapatok történetében.
A győri Széchenyi István Egyetem napelemes csapata, a SZEnergy vízállóvá tette az autót az időjárási viszonyoknak megfelelően, valamint a feszültségszint maximalizálása érdekében módosították napelemköreiket.
Az idén 28. alkalommal meghirdetett Shell Eco-marathon célja olyan járművek bemutatása, amelyek a legkevesebb üzemanyag felhasználásával, minél kevesebb káros anyag kibocsátásával a lehető legnagyobb távolságot képesek megtenni.
A Németországból idén Hollandiába költözött versenyen 24 országból 227 csapat vesz részt.
Képünkön: Vesztergám Judit kalocsai mintákat fest a versenyautóra a műhelyben. Az autót Illés Eliz fogja vezetni.
MTI - Fotó: Kálmándy Ferenc
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Szén-monoxid-mérgezés áldozata lett...
- Már lehet jelentkezni az egyetemekre,...
- Reggel óta erősödik a forint a főbb...
- Rendkívüli véradó napra várják...
- Ezt eszik karácsonykor a Pécsett elő...
- Az influenzafertőzések számának...
- Több mint kétezer gyerek kapott...
- Egy kis múltidézés: így ünnepelték...
- Új módszerrel gyógyítják a...
- Felföldi Lászó karácsonykor: most már...