A kétszázezredik ügyfelet köszöntötték a kormányhivatalban

2014. június 11. szerda 14:42

A kétszázezredik ügyfelet köszöntötték a kormányhivatalban

A Baranya Megyei Kormányhivatal Pécsi Járási Hivatalának Okmányirodáján, valamint a március 14-e óta működő járási Kormányablakban a mai napon került sor a 200 ezredik ügyfél kiszolgálására. Nagy Gréta pécsi lakost a Megyei Kormányhivatal nevében dr. Jászberényi Gábor főigazgató, a Pécsi Járási Hivatal nevében dr. Vajda János hivatalvezető, míg a pécsi önkormányzat részéről Nagy Csaba alpolgármester köszöntött.

A közigazgatási reform részeként a járási hivatalok felállításának célja nem csak az ügyfélközpontú, ügyfélbarát közigazgatás megteremtése volt, hanem egy olyan rendszernek a kialakítása is, amelyben az állampolgárok hatékonyabban, gyorsabban intézhetik el ügyeiket.

A hatékonyság megvalósulásának egyértelmű bizonyítéka másfél év alatt a 200 ezer ügyfél kiszolgálása. Ez az eredmény különösen akkor válik nyilvánvalóvá, ha a korábbi évek adataival vetjük össze, hiszen a 2013. január 1-jét megelőző időszakhoz képest az ügyfélforgalom közel a duplájára emelkedett, a kiállított okmányok száma pedig havonta átlagosan 1500-zal növekedett.

A hatékonyabb és gyorsabb kiszolgálást mutatja, hogy míg a járási rendszert megelőzően ügytípustól függően átlagosan 3-4 hetet kellett várni az ügyfélfogadás időpontjára, addig ma 1-2 napon belül bármelyik ügytípusban tudunk időpontot biztosítani az Okmányirodához és a Kormányablakhoz forduló ügyfelek részére. Mint már bizonyára sokan tudják, a hét minden munkanapján 8:00-20:00 óra között mindkét helyszínen folyamatosan lehetőség van ügyintézésre.

A pécsi járás az ország legnagyobb járásai közé tartozik. Az országosan felállított 198 járási hivatal közül a járásban élő lakosságszám alapján a pécsi járás az ötödik legnagyobb, mintegy 40 települést foglal magában, területén közel 187.000 állampolgár él. Az Okmányirodán naponta átlagosan 700-800 ügyfél fordul meg, a Kormányablak ügyfélforgalma pedig folyamatosan növekvő tendenciát mutat, három hónap alatt elérte a napi 200 fős ügyfél megjelenést.

Kiemelendő, hogy a háttérben komoly felkészítő munka folyik, a leendő kormányablak ügyintézők elméleti és gyakorlati oktatása jelenleg is zajlik, annak érdekében, hogy a megnyíló új Kormányablakokban a szakszerű és színvonalas szolgáltatás biztosított legyen.