Fura, sokkoló külsejű játékokkal indult országos kampány
Szokatlan külsejű játékokkal szeretnék felhívni a szülők és gyermekek figyelmét arra, hogy Magyarországon rengeteg olyan gyerek van, aki nem jut elegendő ételhez, ruhákhoz, és ami ebben a programban hangsúlyos, játékhoz sem.
A Basico Játékkollekció darabjai nem igazi játékok, mégis rengeteg magyar gyermek otthonában megtalálhatók. A Máltai Szeretetszolgálat adatai szerint jelenleg 1 millió 700 ezer, a lét peremén tengődő ember él az országban. Az ő gyerekeik játékairól van szó. Az ilyen körülmények között élő kicsik talált hulladékdarabokból, saját kezűleg készített játékai és történetei ihlették a Basicot.
A Játékkollekció meglehetősen kilóg a színes, csillogó, tökéletes világot tükröző játékok sűrűjéből szokatlan, nyers hatású csomagolásával, és leginkább a benne található puritán, fura külsejű játékokkal. Ezzel a sokkhatással szándékozzák felhívni a problémára az emberek figyelmét.
A kampány elsődleges célja a tudatformálás: hogy a felnövő 8-12 éves generáció érzékennyé váljon gyerektársaik sorsára, és lehetőségeik szerint osztozzon is benne. A kampány másik célja, hogy pénzt gyűjtsön a Családok Átmeneti Otthonában élő gyermekek számára, egy-egy Basico darab jelképes megvásárlásával.
A Basico Játékkollekció megtekinthető országszerte a Játéksziget üzleteiben, a program elérhető a basico.hu weboldalon, illetve a témához kapcsolódó fórum a facebook.com/basicotoys oldalon követhető nyomon.
"Minden gyerek otthonában legyen játék. Ez a célunk, de ehhez hosszú az út. Sokaknak szobányi, másoknak egyetlen egy játék sem jut. A kampány során több fórumot teremtünk arra, hogy nehéz kérdésekre adjunk választ: hány éves kortól tudunk beszélni gyermekeikkel nehezebb sorsú gyerektársakról; hogyan viselkedjünk szülőként olyan helyzetben, mikor tudjuk, gyermekünk szegény társai javára megválhatna egy-egy játékától, és a sor hosszú" - mondta Győri-Dani Lajos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat ügyvezető alelnöke.[$banner2]