Hargitai János szerint kizárt, hogy módosítanák az M6-os sztráda folytatásának nyomvonalát

2016. július 14. csütörtök 09:01

Hargitai János szerint kizárt, hogy módosítanák az M6-os sztráda folytatásának nyomvonalát

Nincs realitása annak, hogy az M6-os autópálya határig vezető része ne Bóly és Ivándárda között épüljön meg, közölte a Pécsi Újság.hu érdeklődésére Hargitai János, a térség országgyűlési képviselője, a baranyai fejlesztésekért felelős miniszteri biztos. A horvátok a múlt héten vetették fel, hogy esetleg módosítanának. 

- Államközi szerződés rendelkezik arról, hogy a magyar-horvát határt Ivándárdánál éri el az M6-os autópálya, s arról is egyezmény született, hogy a horvát fél is megépíti a sztrádát a magyar határig - mondta dr. Hargitai János arra a meglepő hírre reagálva, hogy a horvátok bejelentették, Magyarországgal közösen Eszéktől Mohácsig építenék ki a sztrádát. Ezt egyébként Oleg Butkovic ügyvezető tengerészeti, közlekedési és infrastrukturális miniszter jelentette be a múlt héten.

- Ennek az ötletnek nincsen realitása, elképzelhetetlennek tartom, hogy módosítsunk a Bóly és Ivándárda között kijelölt, már előkészítés alatt álló nyomvonalon - szögezte le a baranyai fejlesztésekért felelős miniszteri biztos. Hargitai János hozzátette, ugyan nincs közvetlen információja arról, mit mondott pontosan a horvát miniszter, de szerinte akár pontatlan fogalmazásról is szó lehet, mondjuk arról, hogy a horvátok a „mohácsi autópálya-szakaszon" valójában a bólyit értik. 

A MTI tudósítása szerint Butkovic azt mondta, a Pélmonostor - Dráva-híd (Eszék) közötti autópálya-szakaszra már nem jutott pénz. A miniszter szerint az egyedüli megoldás, ha a horvát autópálya-beruházásokat kezelő vállalat, a HAC Magyarországgal közösen próbál uniós finanszírozást szerezni a Dráva híd - Mohács autópálya-szakasz megépítésére az EU operatív programjának 2014-2020-as támogatásából, így az Pélmonostor helyett a magyar határig húzódhatna majd, ameddig Magyarország már megépítette az autópályát.

A HAC az adósságai miatt nem tud hitelt felvenni, ezért csak Magyarországgal közösen tudná megépíteni az említett autópálya-szakaszt, amely a tervek szerint Budapestről indul és Szarajevón keresztül Plocéig tart majd - mondta a miniszter.

Jövőre építünk

A közelmúltban már elkészült az M6-os autópálya Bóly-Ivándárda szakaszának nyomvonalterve, s a 19 kilométer hosszú rész építéséhez szükséges 48, 7 milliárd forint is rendelkezésre áll.
A környezeti hatástanulmány elkészítését célzó pályázatot ugyancsak kiírták, így várhatóan 2017-ben maga az építkezés is megkezdődhet.

 

Hargitai János kérdésünkre, mely szerint nem kell-e attól tartani, hogy mi végre megépítjük az autópályát a határig, a horvátok viszont megállnak Eszéknél, így az a semmibe vezet majd, azt mondta, horvát részről csúszást ugyan el tud képzelni, de azt nem, hogy egyáltalán ne építsék meg az útszakaszt.

A tárcavezető arról is szólt, hogy a korridor 5C autópálya horvátországi szakaszán nem álltak le a munkálatok. A Dráva folyóra tervezett híd megépítése szeptemberre befejeződik, és a hidat az eszéki csatlakozási csomóponttal összekötő útszakasz is tovább épül.


 

Máté Balázs