Adverticum-biznisz: 750 milliós hirdetés a pályákon

2009. január 14. szerda 21:21

Az Advertum Kft. három vállalattal kötött reklámszerződést, melyek július 1-től együttesen 750 millió forint értékben hirdetnek az élvonalbeli labdarúgó-mérkőzéseken.

Az nb1.hu internetes szaklap szerint a Magyar Hivatásos Labdarúgó Liga (MHLL) adóságait médiajogokért átvállaló nyíregyházi cég három évre szóló megállapodásokat írt alá az érintett vállalkozásokkal, melyek reklámtáblái minden stadionban kiemelt helyen állnak majd. Ezeken túl a közeljövőben újabb szerződéseket megkötése várható, 250 millió forint értékben.

Klausmann Viktor, az Advertum szóvivője elmondta, hogy "az összeg teljes egészében a kölcsönt folyósító bank részére kerül engedményezésre, mivel a bank előírta az első három év tőke- és kamatszolgálatának előzetes meglétét", illetve hogy "a megkötött szerződésekkel és az Advertum már meglévő bevételeivel megnyugtató módon biztosítható a tőke és a kamat határidőben történő megfizetése".

A cég emellett újabb megyeszékhelyen szerzett 24 órás rádiós jogosultságot, de erről csak a cégbírósági bejegyzést követően kíván részletes tájékoztatást adni. A magát Magyarország legnagyobb, nem budapesti központú médiacégeként meghatározó vállalkozás eddig Nyíregyházán, Miskolcon és Debrecenben volt jelen médiatermékeivel, valamint a múlt héten a cég tulajdonába került az egri, a tatabányai és a szombathelyi frekvencia.

Az Advertum tavaly ősszel kötött szerződést az MHLL-lel, mely szerint - a kormánygaranciával kapott 5,2 milliárd forintos kölcsön segítségével - átvállalja a liga 3,1 milliárd forintos APEH-tartozását. Ezért a cég 15 évre megkapta az első osztályú csapatok pályáin a kamerával szemközti öt reklámtábla értékesítési jogát, valamint az első és második vonal rádiós közvetítési jogának értékesítési lehetőségét.


mti/origo