Félidőben Spitzmüller vezet a Mecseken
2008. november 08. szombat 20:48
Az időjárás délutánra megkegyelmezett a Mecsek-ralinak, így a délelőtti kemény menet és az etapok után a második három gyorsaságit gond nélkül teljesítette mindkét osztály teljes mezőnye - pontosabban az a 73 ORB-s páros, amely végül elért idáig az eredetileg rajthoz álló 101-ből.
Egyedül Spitzmülleréknek tűnt úgy, hogy mindegy, esik vagy fúj, ők tartották magukat kezdeti pozíciójukhoz, azaz mind az öt mért gyorson a legjobb időt autózták. Azt ugyan nem állíthatnánk, hogy az őket közvetlenül üldözők számára előnyük behozhatatlan lenne, ám ahhoz, hogy a bajnoki pontversenyben az első helyre rajtuk kívül még esélyes, most 5. Turán, Benics duó a bajnokságban is eléjük is tudjon kerülni, kisebbfajta csodára lenne szükség.
A vasárnapi program
2. nap rajtja (Vörös Autóház, Vörös Autóház (VW, Megyeri u., 1. gépkocsi) 07:30
Gyorsasági szakaszok (Rali I.)
7., 10., Camping - Árpádtető (9,18 km) 08:23, 11:22
8., 11., Magyarhertelend - Abaliget (7,12 km) 09:01, 12:00
9., 12., Nyárásvölgy - Bakonya (11,44 km) 09:29, 12:28
Gyűjtő, szervizpark (Expo Center) 10:29, 13:28
Céldobogó (Expo Center, 1. gépkocsi): 13:48
A verseny célja (Vörös Autóház, 1. gépkocsi): 14:08
Díjátadás (Expo Center): 18:00
Ha nem is csoda, mindenesetre a meglepetések közé sorolható a korában Ladával száguldó, most WRC-re váltó Borbereki, Földesi páros kitűnő szereplése, akik ezzel a 6. hellyel eddigi pályafutásuk legjobb abszolút eredménye felé közelítenek.
A WRC-ken kívüli mezőnyből a pénteki prológot nyerő, most a 4. helyen álló Asi, Pikó duó teljesített a legjobban, ők egyben az N4-es géposztályt vezetik a Mitsubishi Lancerrel.
A hazai pályán száguldók közül az abszolútban az ifj. Ranga László, Benkő András kettős áll az élen - 19. helyük egyben az N4 4. pozícióját is jelenti. Ha azonban csak a saját kategóriában elfoglalt helyet tekintjük, a pécsiek közül Németh Péter és Béres Attila neve kívánkozik előre, ők ugyanis az A6-ban vezető pozícióból várhatják a Citroennel a vasárnap reggeli folytatást.
Ugyancsak vezet géposztályában, a H10-ben a Notheisz Attila, Notheisz Ivett kettős (Lancia Delta Integrale), míg mögöttük a géposztály éves bajnokságát már e viadal végeredményétől függetlenül megnyerő Keszler Mátyás, Hágen Zoltán páros áll az Audi S2-es Coupéval.
Annak ellenére, hogy délelőtt mindhárom kört etapként teljesítette, a 3. helyen áll a Honda Civiccel az A7-ben a pécsi önkormányzati képviselőpáros, Hering Gyula és Fuchs Gábor is.
Miközben a rali I. még a verseny félidejénél tart, a másodosztály számára a szombati 6. gyorsasági célja egyben a végeredményt is jelentette: a győzelmet itt a Mecsekre már bajnokként érkező Hevesi Tamás, Bauer Attila kettős szerezte meg egy Honda Civic VTI-vel.
41. Allianz Rallye, abszolút, az állás 6 gyorsasági után
(nem hivatalos eredmény)
1., Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós (Mitsubishi Lancer WRC),
Hell Racing Team, WRC, 47:22,8 p
2., Herczig Norbert, Csökő Zoltán (Subaru Impreza WRC),
Subaru Rally Team Hungary, WRC, 44,2 mp hátrány
3., Vizin László, Zsiros Gábor (Subaru Impreza S8 WRC),
Racing Factory Kft., WRC, 57,8 mp h
4., Asi, Pikó Zsuzsa (Mitsubishi Lancer EVO IX.),
ASI Rallye Club, N4, 1:23, p h
5., Turán Frigyes, Benics Kálmán (Mitsubishi Lancer EVO VI),
Planet Turán Motorsport SE, A8, 1:43,2 p h
6., Borbereki Csaba, Földesi Csaba (Toyota Corolla WRC),
Európa Racing Team, WRC, 1:48,3 ph
7., Balogh János, Szőke Tamás (Mitsubishi Lancer EVO IX.),
Hell Racing Team, N4, 2:47,6 p h
8., Ifj. Érdi Tibor, Penderik László (Subaru Impreza WRC),
Érdi Rallye Team, WRC, 2:54,4 p h
9., Szíjj Zsolt, Magyar Gábor (Mitsubishi Lancer EVO VI),
Speedy Motorsport, A8, 3:13,9 p h
10., Matics Mihály, Vinoczai Attila (Mitsubishi Lancer EVO IX),
AP Motorsport Kft., N4, 3:18,0 p h.
KORÁBBAN ÍRTUK:
A nyitónap felét törölték a Mecseken
Két baleset miatt egy óra késés a 41. Allianz Rallye-n - a címvédő búcsúzott
Alaposan keresztülhúzta az időjárás a 41. Allianz Rallye szervezőinek-versenyzőinek számításait: a csúszós terepen két baleset is történt, így végül mindhárom délelőtre tervezett gyorsaságit törölték - igaz csak az i. osztály pilótáinak.
Az első búcsúzó, ráadásul nem is akárki, a baleseteket is megelőzte. A Mecsek-rali legutóbbi két esztendejének győztese, a tavalyi abszolút ralibajnok Benik Balázs és Lukács József ugyanis rögtön az indulás után leadta a Ford Focus WRC menetlevelét.
Az már a futam előtt is biztos volt, hogy bajnoki trófeájukat nem őrizhetik meg, ám így magért a dobogóért is izgulhatnak. Ha ugyanis a most mögöttük, a 4. helyen álló Asi, Pikó kettős (Mitsubishi Lancer EVO IX) vasárnap este elsőként érne célba, megelőzné a címvédőt.
Erre persze a két bajnokesélyes, a listavezető Spitzmüller, Kazár és a 2. helyen tanyázó Turán, Benics duót is meg kellene előznie. Azt, hogy erre mekkora esélyük van, a nyitónap délelőttjén, az első kör három gyorsaságija alapján nem tudhattuk meg, azt ugyanis mindhármat etappá nyilvánította Büki Ernő versenyigazgató.
Az okok mögött egy-egy baleset húzódott meg: már az első, bakonyai szakaszon lecsúszott ugyanis az útról a Budavári Zoltán, Hegedűs Zoltán páros Mitsubishi Lancere. A két versenyzőt a Honvéd-kórházban vetették alaposabb vizsgálat alá: a sofőr agyrázkódást, navigátora kisebb csigolyasérülést szenvedett, előreláthatólag vasárnap reggelig mindkettőjüket megfigyelésre bent is tartották.
A második gyorsaságin, Orfű mellett a Tagai Tamás, Tagai Róbert kettős bukott ugyancsak Mitsubishi Lancerrel, ám őket a tüzetes vizsgálat után haza is engedték a kórházból.
Mindezek miatt, illetve a 3., vadonatúj fekedi gyorson már „a versenyzők és a nézők biztonsága érdekében" etappá minősítették a gyorsaságikat. A dolog pikantériája, hogy a döntésben minden bizonnyal közrejátszott, hogy az elvben profibb rali I. osztály mezőnyének több képviselője erősen hangoztatta a szakasz veszélyességét. A rali II. hozzájuk képest „tanuló" mezőnye azonban mégis reklamáció nélkül, gyorsaságiként teljesítette a szakaszt...
A szombati nap első fele után tehát nincsenek gyorsasági időeredmények (illetve csak megállapított idők), azaz arra, hogy ki is vezeti a 41. Allianz Rallye-t, legalább a kereken egy óra késéssel induló második kör első, ismét bakonyai gyorsaságijának céljáig várnunk kell.
KORÁBBAN ÍRTUK:
A nyitónap felét törölték a Mecseken
Két baleset miatt egy óra késés a 41. Allianz Rallye-n - elsőként a címvédő búcsúzott
Alaposan keresztülhúzta az időjárás a 41. Allianz Rallye szervezőinek-versenyzőinek számításait: a csúszós terepen két baleset is történt, így végül mindhárom, délelőttre tervezett gyorsaságit etappá nyilvánították - igaz csak az I. osztály pilótáinak.
Az első búcsúzó, ráadásul nem is akárki, még a baleseteket is megelőzte. A Mecsek-rali legutóbbi két esztendejének győztese, a tavalyi abszolút ralibajnok Benik Balázs és Lukács József ugyanis rögtön az indulás után leadta a Ford Focus WRC (képünkön) menetlevelét.
Az már a futam előtt is biztos volt, hogy bajnoki trófeájukat nem őrizhetik meg, ám így magért a dobogóért is izgulhatnak. Ha ugyanis a most mögöttük, a 4. helyen álló Asi, Pikó kettős (Mitsubishi Lancer EVO IX) vasárnap este elsőként érne célba, megelőzné a címvédőt.
Erre persze a két bajnokesélyes, a listavezető Spitzmüller, Kazár és a 2. helyen tanyázó Turán, Benics duót is meg kellene előznie. Azt, hogy erre mekkora esélyük van, a nyitónap délelőttjén, az első kör három gyorsaságija alapján nem tudhattuk meg, azt ugyanis mindhármat etappá nyilvánította Büki Ernő versenyigazgató.
Az okok mögött egy-egy baleset húzódott meg: már az első, bakonyai szakaszon lecsúszott ugyanis az útról a Budavári Zoltán, Hegedűs Zoltán páros Mitsubishi Lancere. A két versenyzőt a Honvéd-kórházban vetették alaposabb vizsgálat alá: a sofőr agyrázkódást, navigátora kisebb csigolyasérülést szenvedett, előreláthatólag vasárnap reggelig mindkettőjüket megfigyelésre bent is tartották.
A második gyorsaságin, Orfű mellett a Tagai Tamás, Tagai Róbert kettős bukott ugyancsak Mitsubishi Lancerrel, ám őket a tüzetes vizsgálat után haza is engedték a kórházból.
Mindezek miatt, illetve a 3., vadonatúj fekedi gyorson már „a versenyzők és a nézők biztonsága érdekében" etappá minősítették a gyorsaságikat. A dolog pikantériája, hogy a döntésben minden bizonnyal közrejátszott, hogy az elvben profibb rali I. osztály mezőnyének több képviselője erősen hangoztatta a szakasz veszélyességét. A rali II. hozzájuk képest „tanuló" mezőnye azonban mégis reklamáció nélkül, gyorsaságiként teljesítette a szakaszt...
A szombati nap első fele után tehát nincsenek gyorsasági időeredmények (illetve csak megállapított idők), azaz arra, hogy ki is vezeti a 41. Allianz Rallye-t, legalább a kereken egy óra késéssel induló második kör első, ismét bakonyai gyorsaságijának céljáig várnunk kell.
Sz. Zs. - Fotó: www.spici.hu
Facebook box
Megosztás
Kapcsolódó írások
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Megújulva várja a látogatókat a Míves...
- Repülőgép lángoló roncsaihoz...
- Megnyílt az adventi vásár,...
- Vasárnaptól megvásárolhatók a 2025-ös...
- Béke az OEP és a háziorvosok között
- Vera filmje: egy pécsi fiatal nő...
- Több mint negyedmillió járóbeteg...
- Régmúlt karácsonyok szelleme a Cella...
- Bankjegyekkel teli tárcát talált két...
- Pécsi találkozóra hívta meg Magyar...