Forma-1: a Ferrari volt az első
2009. január 12. hétfő 12:37
Eredetileg a fioranói pályán mutatták volna be az új F60-at, de a nagy hideg miatt kénytelenek voltak áttenni a szervezők az eseményt a mugellói tesztpályára. A leleplezésen természetesen részt vett a Ferrari két pilótája, Felipe Massa és Kimi Raikkönen, valamint a két tesztsofőr, Luca Badoer és Marc Gene is.
A névválasztás nem véletlen, hiszen a hatvanas szám utal arra, hogy a maranellói istálló az egyetlen a konstruktőrök között, amely a Forma 1 történetének minden világbajnokságán elindult. Az autó hétfőn első tesztköreit is megteszi: a világbajnoki ezüstérmes Felipe Massa ül az F60 volánja mögé, és Mugellóban ki is próbálja az új autót.
A mugellói bemutatón kiderült, hogy a tűzpiros versenyautó természetesen megfelel a legújabb szabálymódosítások által alátámasztott feltételeknek: legfeltűnőbb ismertetőjegyei a kerekek vonaláig kiszélesített első vezetőszárny, amely azonban már lényegesen kifinomultabb formájú, mint a 2008-as utószezon tesztjein használt hibrid modelleken, valamint a technikai előírásokkal összhangban megmagasított hátsó szárny. Láthatóan szűkebbre húzták az oldalsó légbeömlő-nyílásokat is, az oldaldobozok eleje pedig előrefelé meredekebben emelkedik, mint az F2008-on.
Az orrkúp kialakítása a felső szárnyáthidaló eltűnésének következményeként szükségképpen megváltozott, és a karosszéria felső része az elmúlt években minden csapatnál gomba módra szaporodó toldalékszárnyak betiltásával letisztultabbá vált. Az összképen sokat módosítottak az idén az 1998-ban bevezetett bordázott gumik helyére visszatérő slickek is.
A legfontosabb újdonságok mégis az autó bőre alatt rejtőznek: az F60-ba már beszerelték a Magneti Marelli közreműködésével kifejlesztett kinetikus energiaátalakító rendszert, a KERS-t, amely a fékezésnél keletkező energiát képes eltárolni és újrahasznosítani. Azt azonban még a Ferrarinál sem tudják, hogy a berendezést már a március 29-én megrendezett, melbourne-i idénynyitón is bevetik-e.
Az F60 új, hosszanti elrendezésű, karbonszálas házzal rendelkező sebességváltót, valamint friss fejlesztésű Brembo fékrendszert is kapott.
Felipe Massa: - Évről-évre erősebbnek érzem magam. Hat év tapasztalatával lettem gazdagabb, rutinosabb is lettem, főleg az elmúlt szezon után, amikor nagyon nehéz világbajnokságot zártam. Ennek alapján is készen állok az új idényre. Most még nehéz lenne megmondani, melyik autó lesz a legnagyobb ellenfelünk. Azt várjuk, hogy a McLaren rendkívül versenyképes lesz, de lehet, hogy a BMW is. Utóbbi csapat nagyon keményen dolgozik, tavaly sokat fejlődött. A Renault is beleszólhat az elsőség kérdésébe. Picit meglepett, hogy milyen kicsi az új autónk, az elmúlt tíz évben nagyobbakhoz szoktam. De roppant takarosnak tűnik, remélem, olyan gyors is lesz, mint a korábbiak.
Kimi Raikkönen: - A legutóbbi szezonomban nem sikerült teljesítenem az elvárásaimat. De ez már a múlt, idén újra harcba indulok a sikerekért. Természetesen, nagy kérdés, hogy elég gyors lesz-e az autónk, mert sokat változtak a szabályok. De most még magabiztosak vagyunk, hisszük, jó lesz a kocsink, a következő hetekben pedig a többiek felkészültségéről is képet kapunk. Egyértelmű, meg akarjuk nyerni a világbajnokságot!
Képünkön: Felipe Massa és Kimi Raikkönen az új F60-assal
samsungsport, a5.hu - Fotó: a5.hu
Facebook box
Megosztás
Kapcsolódó írások
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Megújulva várja a látogatókat a Míves...
- Vasárnaptól megvásárolhatók a 2025-ös...
- Megnyílt az adventi vásár,...
- Repülőgép lángoló roncsaihoz...
- Béke az OEP és a háziorvosok között
- Több mint negyedmillió járóbeteg...
- Vera filmje: egy pécsi fiatal nő...
- Bankjegyekkel teli tárcát talált két...
- Régmúlt karácsonyok szelleme a Cella...
- Cserbenhagyásos baleset szemtanúit...