Pannon ET: pécsiek a világelitben

2008. szeptember 25. csütörtök 21:36

Pannon ET: pécsiek a világelitben
Ha nem is mindennapos, de az már a remete-réti hegyiversenyeken, mi több, pécsi pilótákkal is előfordult, hogy egy futamon belül két eltérő kategóriában, két autóval is rajthoz álltak. Ám az, hogy valaki ugyanazon a hétvégén két különböző, ráadásul egymástól félezer kilométerre lévő viadalon induljon, párját ritkítja. Nyitray Béla most erre készül.

- Épp most tartok Budapestre, aztán pénteken irány a Salzburgring, ahol egy Peugeot 306-ossal a gyorsasági Zóna-trófea szombat reggeli futamán megyek egy kört. Utána vissza a Hungaroringre, ahol a 24H Series nevű világsorozat első hazai viadalán még ugyanaznap kora este egy Ford Fiestával körözök két órát. Utána irány ismét Salzburg, ahol a vasárnap reggeli második futamon megint a Peugeot-ba ülök - vonta össze három tömör mondatba hétvégi programját a pécsi pilóta.

Kun Csaba a BMW Z4-essel a királykategóriába készül

A Nyitray Béláéhoz sok tekintetben hasonló autóversenyzői karriert magáénak tudó (hogy mást ne mondjunk, a Forma-bajnokságban mindketten ugyanazzal a csodamasinának számító F3-as Dallarával érdemelték ki a győzelmi dobogót...) másik sokszoros pécsi bajnok, Kun Csaba szívét szintén megdobogtatta a 24H Series sorozata. Sőt, ezen az „első lépésen" jelentősen túl is jutott, hiszen Pannon Endurance Team néven már meg is alakult saját csapata, amely szintén bemutatkozásra vár a világelitben.
Jelenleg a versenyautó(k) megvásárlásának folyamatát élik - és nem is akármilyenét. Ő ugyanis e téren is a legmagasabb célt tűzte maga elé, márpedig az abszolút győzelemre csak megfelelő technika birtokában pályázhat bárki is. Kun Csaba így egy BMW Z4-essel (képünkön) száll majd ringbe a jövő évi sorozatban, azzal az autóval, amely az első év tapasztalata szerint legnagyobb eséllyel pályázhat a Porschék erőfölényének megtörésére.
Ugyancsak folyik már az egyeztetés a csapat lehetséges újabb pilótáival, de terveik között szerepel, hogy további autók versenyeztetésével - első lépésként akár autóversenyző-képzéssel - fiatal tehetségek szárnypróbálgatásaiban is segédkeznek.

Mindezt még nyomon követni sem egyszerű, nemhogy véghezvinni. Hát még úgy, tette hozzá immár valóban megrökönyödésünkre Nyitray Béla, hogy bár a négyszer 550 kilométeres útra ugyan éppen most próbálnak egy repülőt szervezni, ám ha az nem sikerül, még az is elképzelhető, hogy a sztrádán is volán mögé kell ülnie...

De honnan is jött a duplázás ötlete? A hungaroringi futam a tavaly Dubaiból világhódító útjára indult 24 órás megbízhatósági versenysorozat része. Az idei januári arab viadalon már Nyitray Béla is részt vett az Endurance Club Hungary színeiben - mi több, az 1600 köbcenti alatti kategóriában az 5. lett az öt pilóta által felváltva vezetett Fiesta (lásd kapcsolódó írásainkat).

A most szombati viadal - amely a mogyoródi önkormányzat „óvása" miatt kapott csak 10-22-ig tartó, azaz 12 órára szóló engedélyt - így természetes folytatásnak tekinthető. A már a dubai tapasztalatok alapján tovább finomított Ford most egy pilótacserével próbál újra szerencsét.

A másik sorozat, a Zóna-trófea az itthon a Hungaroringet, és korábban a pécsi, majd orfűi hegyi futamot magába foglaló gyorsasági ob közép-kelet-európai kiterjesztésének tekinthető leginkább. Nyitray Béla ebben is érdekelt, mi több, ahogy a hazai sorozatban, jelenleg itt is az élen áll saját géposztályában.

Az idei megmérettetés ugyancsak a Hungaroringen indult, ott két ezüsttel kezdett a különben raliversenyekre készült Peugeot 306-ossal. Poznanban aztán mindkét versenynapot megnyerte, majd a pöstyéni reptéri aszfalt két körében újból két ezüstserleggel gazdagodott. A horvát futamon előbb 3. majd 1. lett, és ezzel át is vette a vezetést az összetettben.

A legutóbbi, brnói verseny volt a mérleg nyelve, amitől a csapat függővé tette, mit is kezdjen majd az éppen a hungaroringi 12 órással egy hétvégére eső salzburgi versennyel. És mert Csehországban egyik versenynapon sem talált legyőzőre, úgy döntöttek, most már a meglehetősen komplikált logisztikai feladattal együtt is érdemes bevállalni a duplázást. Németországban ugyanis két ezüstérem is elég lenne ahhoz, hogy megerősítse vezető pozícióját, és a skopjei évzárón valóban megszerezhesse a rangos nemzetközi sorozat trófeáját.

Sz. Zs.