Akadémiai Nívódíj Rekettye Gábornak

2009. november 20. péntek 20:54

Akadémiai Nívódíj Rekettye Gábornak
A gazdaság és jogtudományok területén ebben az évben a nívódíjat Rekettye Gábor (Hetesi Erzsébet társszerzővel írt) Kínálatmenedzsment című könyve kapta meg.

Az Akadémiai Kiadó az MTA tudományos osztályainak javaslata alapján Akadémiai Nívódíjjal ismerte el az év legszínvonalasabb tudományos kiadványait. A díjak átadására Magyar Tudomány Napja rendezvénysorozatba illeszkedő ünnepség keretében, november 19-én került sor a Magyar Tudományos Akadémián.

A gazdaság és jogtudományok területén ebben az évben a nívódíjat Rekettye Gábor (Hetesi Erzsébet társszerzővel írt) Kínálatmenedzsment című könyve kapta meg. Rekettye Gábor a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karának marketingprofesszora.

A kötetről az MTA honlapján a következőket írják:

"Rekettye Gábor, Hetesi Erzsébet

Kínálatmenedzsment

Rekettye Gábor az MTA doktora, a Marketingtudományi Bizottság elnöke, egyetemi tanár. Szakterülete a marketing, ezen belül a termék- és árpolitika, valamint a nemzetközi marketing. Hetesi Erzsébet közgazdász, a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karán egyetemi docens, dékán. Főbb kutatási területei a fogyasztói elégedettség és lojalitás, valamint a fogyasztásszociológia.

Rekettye Gábor és Hetesi Erzsébet tudományos igényű műve hiánypótló a hazai marketing-szakirodalomban részben azért, mert a piaci kínálatot komplexen mutatják be, másrészt azért, mert az elmélet és a gyakorlat egységben kerül bemutatásra a könyvben. A szerzők a nemzetközi és magyar szakirodalom legfontosabb eredményei alapján egyéni látásmódjukkal, saját kutatási eredményeik felhasználásával, az általánostól a konkrét felé haladva mutatják be a kínálatmenedzsment elméletét az alapfogalmaktól a speciális intézkedésekig. A marketing korszerű irányzatainak megfelelően kiemelten kezelik a kínálat értékteremtő funkcióját, foglalkoznak a termékeknek a vevőértékben betöltött szerepével, a márkaértékkel, valamint a formának, a dizájnnak és a csomagolásnak a kínálati értékben betöltött szerepével is.

A Kínálatmenedzsment című munka a minőségre, a kialakítás és a piacra vitel folyamatának összetettségére koncentrálva mutatja be, mely tényezők teszik a cégek kínálatát versenyképessé a globalizáció körülményei között is.