Pécsi professzor, Rekettye Gábor tankönyvéből tanulhatnak világszerte az árakról
2018. július 03. kedd 16:06
Az árak szerepe meghatározó a gazdaságban és a társadalomban. Vásárlóként mindenki a saját bőrén érzékeli az árváltozásokat, de hogy mi rejlik ezek mögött, mi alapján kerülnek a pontos árak kialakításra, már kevesebbek számára elérhető.
A londoni Transnational Press gondozásában a közelmúltban megjelent Pricing - The New Frontier (Árak - az új határterület) című nemzetközi tankönyv éppen ezekre a kérdésekre ad választ.
Dr. Rekettye Gábor - a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar emeritus professzorának - és Jonathan Liu - a Regent's University London professzorának - angol nyelven írt műve nemcsak Magyarországon, hanem Japánban, Olaszországban, Spanyolországban, Franciaországban, Németországban, az Egyesült Királyságban és az USA-ban is elérhető.
A könyv legfontosabb témakörei érintik az árak központi jelentőségét alakító, az árazásra ható nemzetközi trendeket, gazdasági hajtóerőket és ezek által generált kihívásokat, a vásárlók árérzékelését és észlelését befolyásoló tényezőket, az árak költségekkel és profittal való viszonyát, és természetesen a megfelelő árkialakítás módszereit, stratégiai jelentőségű döntéseit, tippjeit, trükkjeit, mozgatórugóit.
Olyan kérdésekre kaphatunk választ számos esettanulmány, ábra és példa segítségével szemléltetve, hogy mit is jelent a „fűrészfogas" árképzés, mikor nem egyenlő a „2+2" a „3+1"-el, mi az „árdiszkrimináció", hogyan lehet feltárni a „megegyezési tartományt" ártárgyalások alkalmával, vagy meghatározni a vásárlók által fizetendő legmagasabb és legtöbb profitot hozó vevőértéken alapuló árat.
Dr. Rekettye Gábor pályafutása során dolgozott iparvállalatnál, a külkereskedelemben, a külkereskedelmi diplomáciában és az egyetemi oktatásban is. Munkásságát több szak- és tankönyv, illetve több mint 300 tudományos közlemény fémjelzi. Érdekesség, hogy új könyvével azonos napon jelent meg magyar nyelvű „Értékteremtés 4.0" című munkája is az Akadémiai Kiadó gondozásában, amely a termékek és szolgáltatások vevőorientált tervezéséről, fejlesztéséről és menedzseléséről szól.
Forrás: PTE
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Kijavították a hibát, ismét...
- Nem hagyják ki az adventi vásárokat a...
- Hálapénzt kérő szülésznők ellen...
- Sikeres nők árnyékában, 32 éve...
- Mutatjuk, hogyan alakulnak a...
- Több mint hetven határsértőt...
- A pécsi vasútállomásra is begördül a...
- Kínai-magyar akupunktúrás...
- A jövő héten is nagyon várják a...
- Ötvenhat éves korában elhunyt Balikó...