A nyári szezon kezdetén használható lehet az M6-os folytatásaként épülő horvát autópálya

2025. január 26. vasárnap 09:55

A nyári szezon kezdetén használható lehet az M6-os folytatásaként épülő horvát autópálya

Akár már az idei nyári turisztikai szezonban is használatba vehetik az autósok az M6-os autópálya folytatásaként épülő A5-ös sztrádát Horvátországban, így egy gyorsforgalmi kapcsolat jöhet létre a két ország között, számolt be róla a Világgazdaság.

 

 

Ütemezetten halad a munkálatokkal a kivitelező a VC jelű európai közlekedési folyosó horvátországi szakaszán, azaz az A5-ös autópályán, amely közvetlenül csatlakozik a magyarországi M6-oshoz - erről ír a Vecerni List a horvát autópálya-kezelő társaságra (HAC) hivatkozva.

A magyar határ és Pélmonostor között épülő etap az utolsó, befejező szakasza az A5-ös autópályának, amely Magyarországot köti össze közvetlenül Bosznia-Hercegovinával, az összberuházás 83,6 kilométeres, és öt kilométer híján már elkészült.

A HAC azt írta, hogy a munkálatok várhatóan 2025 második negyedévében fejeződnek be, azaz már a nyári turisztikai szezonban kiépülhet az M6-os autópálya folytatása Horvátországban.

Tavaly májusban adták át idehaza a gyorsforgalmi Bóly és Ivándárda közötti szakaszát, amely bő egy évvel hamarabb elkészült, mint a horvát kapcsolat, emiatt volt, aki egyenesen azt írta, hogy az „M6-os a semmibe ér véget".

Nos, nem lett igazuk a károgóknak, az 5 kilométeres szakasz a horvát oldalon hamarosan elkészül, amelyen több műtárgy is épül, a legnagyobb látványosság a 318 méter hosszú a Karasica völgyén átívelő viadukt lesz.

Az, hogy meglesz a horvát oldalon is kapcsolat, különösen jó hír a dalmát, illetve a montenegrói tengerpart szerelmeseinek, eddig ugyanis autópályán hatalmas, több száz kilométeres kerülővel, Horvátországon keresztül tudták csak megközelíteni a célpontjukat.

A VC páneurópai folyosó a magyarországi M6-os autópályával és a horvátországi A10-es, A5-ös, illetve a bosnyák A1-es sztrádával együtt biztosít kapcsolatot Budapest és a horvát kikötő, Ploce között. A teljes hossz 635 kilométer, ebből 2025-re mintegy 400 kilométer fog kiépülni.

Képünk illusztráció.

Forrás: Világgazdaság