Az új, lebutított pécsi buszmenetrenddel is meggyűlik időnként az utasok baja
2023. április 14. péntek 16:34

A szocialista világban volt egy kesernyésen humoros mondás. „Elvtársak, ami nem megy, azt ne erőltessük, de próbáljuk meg újra" - szólt a vicces szállóige. A kérdés csupán az, a helyi közlekedésért felelős cégnek még mennyi esélyt kell adni, ha éppen valami új ötlettel állnak elő az irányítói? Mert a legújabb menetrendben leírtak is csak pár óráig, vagy még addig sem számítottak valóságnak. Legfeljebb leírtak valamit a szakemberek, amit kinyomtattak, kifüggesztettek a megállókba, feltették a világhálóra. A többi tőlük független történés, a papír meg a képernyő majdnem mindent elbír.
A pécsi közösségi közlekedés vonalait számtalan bírálat érte az elmúlt években. A járatok rendre kimaradtak, ha érkeztek, akkor sokszor késve.
Mivel nem akadt elég sofőr, a Tüke Busz Zrt. képtelennek bizonyult teljesíteni a vállalásait. Ennek kapcsán már többedszer nyúltak a járatgyérítés eszközéhez. Amiről könnyű megállapítani, az is egy módszere az áremelésnek. A korábbinál kevesebb szolgáltatás, ugyanannyi forintért. Olyan, mintha a kenyér még mindig 200 forint lenne, csak a dekagramm változott volna, lefelé. Túl a közgazdasági alapvetésen, még mindig nem érkeznek időben az autóbuszok.
Legjobb, ha valós példát említünk.
Április 11-én, a 23Y járatnak 11 óra 49 perckor kellett volna „Ürög felső" buszmegállónál lennie. Ekkor azonban még a Deindolban lévő végállomás felé araszolt a zöld Volvo.
Ilyen esetekben sajnos már szinte precízen tervezhető a késés, ami menetrendben meghatározott időhöz képest 7 perc. Ami nem is olyan sok, de mire a járat Újmecsekaljára ért, már nyolc volt a mínusz. Ebből következően minden remélt csatlakozásról lemaradtak azok, akik szerettek volna átszállni.
Ritkábban közlekedő irányok esetén mindez máris felmehet 20 percre, mivel kényszerből kell várakozni a megállókban.
A késéssel kapcsolatban elektronikus levélben fordultunk a Tüke Buszhoz.
„2023. április 11-én a 11.00-kor, a Fagyöngy utcából induló 23Y 6 perc 29 másodperccel később fordult Deindolban.(Feltehetően a tervezettnél, bár másképpen is lehetne értelmezni - a szerk.). A járat hosszából, vonalvezetéséből és a közlekedés jellegéből fakadóan, ez sajnos időnként előfordul, de nem tekinthető általánosnak.A városban közlekedő járművek mennyisége, az időjárás, az általános városi forgalmi helyzet (ideértve a balesetek, koccanások miatt megnövekedett forgalmat is), a felszálló és leszálló utasok száma, valamint az útfelújításokból fakadó torlódások mind befolyásolják az adott vonalon közlekedő autóbuszok, járatok esetében a menetidő hosszát." - érkezett az írásbeli válasz a példaként említett esetre.
A szemetes utastérrel kapcsolatban, amit szintén tapasztaltunk, mivel kis túlzással, a keddi, a cikkben említett gép járórészén még a szilveszteri konfetti is ott éktelenkedett, s biztos nem egy kanyar alatt gyűlt össze a sok-sok hulladék, is válaszolt a Tüke.
Íme:
„Az autóbuszok belső utasterének takarítása naponta, külső vállalkozó bevonásával történik. Fontos számunkra, hogy kényelmes, tiszta járművekkel biztosítsuk utasaink számára a közösségi közlekedést. Utasainkat is arra kérjük, legyenek partnereink abban, hogy vigyáznak a Tüke Busz Zrt. járműveinek tisztaságára!" - állt a cégtől küldött levélben.
Pucz Péter Fotó: Dittrich Éva (archív)
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Szomorú húsvétja volt egy pécsi...
- Hűsítő zivatarok érkezhetnek kedden...
- Húsvét után is nagyon várják a...
- Szörnyű tragédia történt Baranyában:...
- Gyászba borul a világ: meghalt Ferenc...
- Locsolkodás, hímes tojás - Nézegessen...
- Figyelem! Csillagesőt, tűzgömbeket is...
- Jövő keddtől módosított menetrend...
- Ferenc pápa: nincs béke a...
- Emmausz-járás: a bólyiak mellett...