"Azt ne, hogy az exkomcsik..." - Az olvasó kérdez, Páva Zsolt válaszol
2012. március 03. szombat 18:20
Mint a hét elején közzétettük, folytatva online-interjú sorozatunkat, ezúttal dr. Páva Zsoltot, a város polgármesterét kérdezhették a Pécsi Újság.hu olvasói. (Olvasóink következő két interjúalanya Matyi Dezső nagyvállalkozó, az Alexandra-hálózat és a PMFC tulajdonosa, majd Rátgéber László, a magyar férfi kosárlabda válogatott szövetségi kapitánya lesznek.)
A csütörtök délig e-mailen beérkezett felvetéseket, kérdéseket és javaslatokat dr. Páva Zsolthoz továbbítottuk, ő pedig ígéretéhez híven pénteken délután elküldte válaszait is. Az alábbiakban az olvasói kérdések és a polgármesteri válaszok változtatás nélküli, eredeti formájukban olvashatók.
[[email protected]]:
Az önök sajtója állandóan azt kommunikálja, hogy nincs megszorítás, viszont ezzel ellentétben egyre több és több adónem sanyargatja a polgárokat. Egy kérdésem van: nem szégyelli magát?
PS: Azt ne is válaszolja, hogy az exkomcsik tönkretették az országot, azért van szükség a pénzbehajtásra. Minden olyan javaslatot lesöpörtek az asztalról, amely ezt a társaságot kiiktatta volna a hatalomból...
garai lajos
dr. Páva Zsolt:
Tisztelt Garai Lajos!
A szocialista vezetések szokása, hogy az emberekkel akarják megfizettetni a rossz politikájuk árát. Azaz, az emberek zsebéből akarják kivenni azt a pénzt, amelyet ők költöttek el felelőtlenül, rossz célokra, netán - mint Pécsett - milliárdos jutalmakra... Mi nem ezt az utat járjuk, a spórolást is magunkon - a Hivatalokban, önkormányzati cégekben, intézményekben - kezdtük.
Az országot és Pécset is a szocialista kormányok, városvezetések adósították el, sodorták a csőd és a működésképtelenség szélére, verték szét cégeit és intézményeit. Nekünk jutott a feladat, hogy mindezt rendbetegyük. Pécsett 12 év hihetetlen mértékű károkozását kell kijavítanunk, de már túl vagyunk a legnehezebb időszakon, igaz, még sok dolgunk akad.
Pécsett nincsenek megszorítások, noha a múlt felelőtlen és rossz döntéseinek, városvezetésének az árát nekünk, pécsieknek kell most törlesztenünk. Igyekszünk azonban ezt úgy megtenni, hogy ebből a lehető legkevesebbet érezzék meg a pécsiek. Ezért elértük - többek között -, hogy a mi a városunkban voltak a legkisebb mértékű díjemelések az országban, amelyek átlagosan mindössze 6% körül voltak!
Elismerem azonban és megértem, hogy nehéz és embertpróbáló feladat rendezni a szocialista adósságot, de reményeim szerint hamarosan ezt is magunk mögött tudhatjuk.
[[email protected]]
Jó napot!
Egy kicsit több, mint egy évvel ezelőtt a városunk 750 millió forintot nyert kért pályázattal, arra a célra, hogy tanulmányt készítsen Pécs tömegközlekedésének fejlesztési lehetőségeiről. Itt felmerült a villamoshálózat újbóli kiépítése, illetve egy új közlekedési csomópont megvalósítása és a hálózat modernizációja, mintegy 100 milliárd forintos értékben (aminek javát az EU biztosítaná). A kérdésem, hogy e téren mikorra várhatóak további fejlemények?
Tisztelettel, és a városunkért eddig elvégzett munkáért való köszönettel,
Kurilla Benjámin
dr. Páva Zsolt:
Tisztelt Kurilla Benjámin!
Ez egy igen hosszútávú program, amelynek egyelőre csak megbecsülni lehet a fizikai kezdetét, és valóban még csak a tanulmány készítésének fázisában járunk. Információim szerint 2016 előtt egy kapavágás sem történhet, de ez a dátum is átalakulóban van, mivel az EU is komoly pénzügyi nehézségekkel küszködik a gazdasági válság, illetve a válságba került államok miatt.
[[email protected]]
T . Polgármester Úr!
A városban számos befejezetlen beruházás áll, amelyekbe jelentős összeget fektettek a befektetők.
Ilyen pl. a Déli Ipari Park, amely közel egy milliárdból került kialakításra több, mint két éve, 260 Ha. termőföld felszámolásával s amely most a Siklósi úti TESCO megnyitásával az Auchan, IKEA, és a DECATLON számára is érdektelenné vált.
A Huawei is a Keleti Ipari Parkba települt volna (ha tett volna bármit is). A Fellbach utcában több, mint száz társasházi lakás áll eladhatatlanul, a Búza téri 3 szintes mélygarázs gyakorlatilag elkészült és kihasználatlanul áll . Ha jól emlékszem, a CORSO üzletház felépítését a befektetők az EKF beruházások megvalósításához kötötték (Tudásközpont, Zsolnai Kultúrális Negyed, Kodály Központ), amelyek közül kettő évek óta működik és a harmadik is rövidesen elkészül.
Mivel ezeket a beruházásokat a kivitelezők nem zsebből, készpénzzel, hanem banki hitelből finanszírozták, az elmaradt bevételek jelentős veszteséget okoztak a beruházásokat finanszírozó bankoknak, ezért azok veszteségeiket az ügyfelekre hárítják a kamatláb (infláció) növelésével, tehát mindanyian fizetünk mások átgondolatlan, nagyvonalú döntéseiért.
Elgondolkoztató az is, hogy az EKF névadási pályázaton nyertesek ötleteit (Kaptár=Tudásközpont, Opus 2010=Kodály Központ) senki nem használja, az arra kiadott pénz is fölösleges volt.
A többi, pénznyelő, városképet csúfító telekről nem is beszélve (Alsómalom utcai két, egymással szemközti telek, a Búza téri és az Ifjúsági Ház mellett álló gödör, a volt Tűzoltó laktanya Rákóczi úti területének rendezése, a Zólyom u. és a vasút közötti terület beépítése (oda még egy OBI is jobb lenne, mint a mostani helyzet).
Jó példa: a volt Bajcsy laktanya elvadult területéből is az ALDI és a Park Center varázsolt városhoz illő területet.
Véleményüket, válaszukat várva
Üdvözlettel: K. L. (Kerényi László)
dr. Páva Zsolt:
Tisztelt Kerényi László!
Van igazság abban, amit ír, mégha nem is értünk egyet ok-okozat kérdésében, illetve sok tévedés és pontatlanság jellemzi sorait, amely nem az Ön hibája, hanem azoké, ahonnan - vagy akiktől - tájékozódik.
Számos felelőtlen döntés született korábban, amelynek árát ma fizetjük meg, szerencsére azóta sok mindent már sikerült helyrehoznunk. Így például az EKF-et is, amely évekig bolyongott a politika útvesztőjében, és 7-8 hónap alatt kellett beindítanunk és sikerre vinnünk.
Általánosságban azt tudom mondani Önnek, hogy az ingatlan-spekulációban ma már nem partner Pécs, ezt rendeletben is rögzítettük és adó is terheli ezeket a kihasználatlan, befejezetlen, legtöbbször csak spekulatív célokkal fenntartott területeket.
Az EKF névadással kapcsolatban egyetértek Önnel abban, hogy felesleges pénzkidobás volt azokra a nevekre költeni, hiszen például a „Kaptár" börtönt jelent a köznyelvben elsősorban, nem pedig könyvtárat... Akkoriban, 2006-2009 között persze számos felesleges dolog történt az EKF körül (is), elég ha csak a 324 millió forint közpénzből elkészült, teljesen felesleges, és a civilek által kiperelt, majd így nyilvánosságra került hatástanulmányokra gondol, melyet a szocialisták titkosítottak.
[[email protected]]
Tisztelt Polgármester Úr!
Érdeklődni szeretnék, hogy tervezik-e a vasút mellett hangfogó kerítés létrehozását. Kovácstelepen lakom, nagyon zavaró néha a vonatok dübörgése.
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel:
Váciné Nyári Eszter
dr. Páva Zsolt:
Kedves Eszter!
Sajnos az önkormányzatnak jelenleg erre nincs pénze, de ez is bekerült a „megoldandó feladatok" közé.
[[email protected]]
Tisztelt Polgármester úr.
A kérdésem, hogy a városházán levő web kamerán miért nem a pontos idő látható?
Köszönettel: Leffler Sándor
dr. Páva Zsolt:
Tisztelt Leffler Sándor!
Fogalmam sincs, de jelzem a problémát az illetékeseknek.
[[email protected]]
Tisztelt P.Úr!
Kérdések özönével árasztom el Önt.
Miért nem tartja be az ígéreteit, amiket Pécs polgárainak tett?
A helyi közlekedéssel kapcsolatban nem hallottam, hogy jogerősen elítélték volna Keczer Lászlót, a Pécsi Közlekedési Zrt. volt vezérigazgatóját. Vagy azt, hogy vagyonelkobzással hozták volna helyre a veszteséget, hogy ne kelljen a pécsieknek többet fizetniük a buszbérletekért. Kezdetben ugyanis arról volt szó, a fent említett árulás miatt nem lesz drágább a helyi tömegközlekedés, mégis megszavazták az "urak".
Más: a közfoglalkoztatással kapcsolatban annyit szólnék, hogy akik parkgondozásban dolgozzák le a rabszolgamunkát, azoknak hol valósul meg az alapvető munkavállalói joguk, nem szólva az emberi méltóság sérthetetlenségéről, hogy az utcán eltöltött munkaidőben hol tudják elvégezni a szükségletüket, emberi szükségleteiket. Gondolok itt elsősorban a hölgyekre, akik menstruálnak! De a másik nem esetében sem egyszerű a helyzet, ha rájuk tör a sürgető szükség. Napi nyolc órán keresztül ne igyon az ember, hogy ne kelljen neki pisilni menni? Napi egyetlen, alaposan átáztatott tamponnal, betéttel vészelje át az ember a szükségszerű helyzetét, miközben azért tisztességgel még dolgoznia is muszáj?! Hát kérem szépen, hol valósul itt meg az emberi méltóság sérthetetlensége? A nyilvános illemhelyeinket illetően annyit jegyeznék meg, hogy nem vagyunk belőle ellátva, ez a külföldiek számára sem kellemes tapasztalat.
Mi a megoldás? Az utcán dolgozók kéretőzzenek be alkalmanként egy-egy kocsmába, közintézménybe, netán pont a Városházára? És ki mondja meg, hogy nyolc órán keresztül hányszor kell illemhelyre menni? Mindenkinek más a szervezete, nem vagyunk egyformák ebben a tekintetben sem. De gondolom, ez Önöket vajmi keveset foglalkoztatja, hiszen ott csücsülnek a csodapalotában a Városházán, akkor mennek ki a klotyóra, amikor csak akarnak, Önöknek nem sérül az emberi méltóságuk, és Önöknek csakis ez a fontos.
Megszavazták az építmény és telekadót is úgy, hogy előtte ütötte fel a fejét a prémiumosztogatási botrány. Kérem szépen, Önöknek semmi sem drága, ha a saját kényelmükről van szó, más meg nyaljon sót.
Zárom soraimat, azzal a keserű szájízzel, hogy előre tudom, semmi értelme nem volt levelet írnom Önnek, hiszen Ön is csak a saját zsebe tömögetésével van elfoglalva, akárcsak Parlamenti fajtársai, és esze ágában sincs valódi megoldásokkal előállni, valóban igaz és becsületes emberként lenni polgármester!
Téká
dr. Páva Zsolt:
Kedves TéKá!
Soraiból úgy vettem ki, hogy a legnagyobb problémája az emésztésével és a közlekedéssel van, illetve sok sesetben olyan dolgokat kér számon rajtam, illetve az önkormányzaton, amely nem tartozik az én, vagy a város hatáskörébe.
A magyar nagyvárosok viszonylatában Pécsett több a nyilvános WC, mint máshol, de igyekszünk még többet létesíteni - ezek működtetése egyébként darabonként 3-4 millió forint.
Bár időnként - Önhöz hasonlóan - én is késztetést érzek arra, hogy saját kezembe vegyem az igazságszolgáltatást, szerencsére Magyarország jogállam! A buszok korábbi elprivatizásával kapcsolatban tehát a bíróság, illetve az ügyészség vizsgálódik és jelenleg is folymatban van az eljárás. Magam is kíváncsian várom a végét, hiszen éppen én tettem büntető-feljelentést amiatt, mert titokban kiszervezték városunk buszait az előző, szocialista városvezetés alatt.
A prémiumosztogatási botrányt szintén mi robbantottuk ki, hiszen mi hoztuk nyilvánosságra az országban elsőként az elmúlt évek sok tízmilliós politikusi jutalmait és a városi cégeknél automatikusan osztogatott horribilis prémiumok ügyét.
Szintén mi határoztunk arról, hogy politikus többet nem kaphat jutalmat Pécsett, és a cégek vezetői is csak akkor vehetnek fel - a korábbiaknál lényegesen kevesebb fizetés mellett, lényegesen kevesebb - prémiumot, ha teljesítették ennek részletes és szerződésben is rögzített pénzügyi, gazdasági, eredményességi feltételeit.
Pécsett tehát már lejárt az automatikus jutalmazások és az automatikus prémiumosztogatások kora!
[email protected]
Kedves Polgármester úr!
Mint tudjuk Pécs város tömegközlekedése, "nem éppen" vonzó és utasbarát. A többi régióközpont tízmilliárdokat kapott csak a tömegközlekedésük fejlesztésére - a hasonló nagyságú Pécs eddig semmit. Kérdésem ezzel kapcsolatos:
- Ön szerint jelenleg mekkora a reális esély van arra, hogy Pécsen kötöttpályás közlekedés (troli, villamos) legyen? Ez a KIKSZ tanulmány jelenleg hol tart, és mikor fejezik be?
-Hivatalosan mikor dől el, hogy Pécs tömegközlekedés fejlesztési pályázata sikeres-e?
Kívánok sok erőt a munkájához, és sikerei eléréséhez!
Gábor
dr. Páva Zsolt:
Tisztelt Gábor!
A Fővárost leszámítva senki nem kapott milliárdokat a tömegközlekedés fejlesztésére. Sajnos valóban számos nehézség jellemzi városunk közösségi közlekedését, de ennek elsőszámú okát a napokban szerencsére „megszüntettük", miután hosszas pereskedés után sikerült visszaszereznünk a korábbi városvezetés ideje alatt elprivatizált buszainkat. Hamarosan a Tüke Busz Zrt., azaz a város saját cége veszi át a közösségi közlekedés irányítását Pécsett, reményeim szerint ezzel pedig felgyorsul a tömegközlekedés modernizációja is, amelyet eddig sok jogi nehézség és korábban kialakult vitás helyzet hátráltatott. (A kötöttpályás közlekedésre fentebb válaszoltam.)
[[email protected]]
Tisztelt Polgármester úr!
Ugye Ön is tudja, hogy gyalázatos Pécsett a foglalkoztatási helyzet. Nincs munkahely!
A kérdésem ezzel kapcsolatos. Gondolt-e már arra, hogy Pécsre kellene telepíteni - a Rábával közösen - egy autóbusz összeszerelő üzemet?
Lát-e lehetőséget erre? Azt gondolom nagyon nagy segítség lenne az itt élő embereknek és Pécs városának is.
Tisztelettel: Horváth József, Pécs.
[[email protected]]
Üdvözlöm!
A kérdésem a következő:
Mi a terve (mi a koncepciója) a városi vezetésnek munkahelyteremtés ügyben?
Milyen koncepcióval akarják idecsalogatni az esetlegesen városunkban befektetni vágyó cégeket?
Létfontosságú a városnak több termelő (tehát javakat létrehozó) NAGY cég jelenléte.
És itt most nem a Flextronics és Jabil keselyűkre gondoltam, akik az Elcoteq maradékán osztoznak, hanem valóban új befektetőkre.
Milyen lépések történtek eddig ez ügyben? Eredmények?
Köszönettel,
Empa
[[email protected]]
Tisztelt Dr. Páva Zsolt!
Gondolom tisztában van azzal, hogy Pécsen mekkora a a munkanélküliség aránya, ezzel kapcsolatban várható, valamilyen előrelépés, vannak olyan intézkedések, amelyekkel vállalatokat vonzanak ide?
krizmo k
dr. Páva Zsolt:
Tisztelt Horváth József, Empa, Krizmo!
Bár a foglakoztatási helyzet Európa- és országszerte rossz képet mutat, Pécsett komoly eredményeket tudtunk elérni az utóbbi időben, amelyre joggal lehetünk büszkék, hiszen a legsúlyosabb válság közepette tudtunk munkahelyeket teremteni városunkban.
Ebben a válságos időszakban, amikor városok, sőt európai államok mennek csődbe, én ezeknek a „keselyűknek" is örülök, bár nem tudom, Empa mit ért ezalatt. Azért örülök, mert ezek a termelő cégek több ezer munkahelyet biztosítanak a pécsieknek.
Mind a Huawei, illetve a Flextronics, mind a Jabil komoly erőforrásokkal van jelen Pécsett. Az Elcoteq csődjéről Pécs nem tehet, megakadályozni sem tudtuk ezért.
Ellenben folyamatosan tárgyaltunk és tárgyalunk jelenleg is (világ)cégekkel, mert az a célunk, hogy minél több nagy foglalkoztató legyen Pécsett. Erre minden esélyünk megvan, hiszen nem csak képzett szakemberek vannak városunkban, hanem egy igen komoly tudásbázis is, az egyetem miatt, amelyre szintén alapozhatunk mi is és a cégek is. Még egy fontos szempont van számunkra, a nagy cégek pécsi beszállítókat, alvállalkozókat alkalmaznak, amely szintén jó hatással van a helyi gazdaságra.
Bár Pécs igen erős kormányzati támogatást élvez, elsősorban a mi feladatunk az, hogy a város adottságait, lehetőségeit bemutassuk, ezekkel megismertessük a külföldi cégeket, befektetőket. Így van esélyünk arra, hogy egy esetleges terjeszkedés során számoljanak városunkkal is, mint lehetséges helyszínnel.
Pécsett - az ország sok nagyvárosához képest, jó az infrastruktúra, hiszen megközelíthető autópályán, de akár repülővel is - bár láthatóan nem repkednek a nagy cégek, telephely szempontjából pedig a régió legnagyobb ipari parkja is a miénk, de számos más terület is rendelkezésre áll.
Az Ipari Parkkal kapcsolatban még annyit lehet elmondani - ezzel reagálva egy fenti kérdezőre is -, hogy a korábbi rossz hagyományokkal szakítva, nem csak „odadobtuk" a területet, hanem ezt már úgy alakítottuk ki, hogy a város is részesedik a haszonból, hiszen tulajdonrésze van Pécsnek a működtető cégben. Emellett kormányzati pályázati források is rendelkezésre állnak, amelyekből újabb fejlesztéseket tudunk végrehajtani a közeljövőben.
Mindezek mellett partnerséget ajánlunk fel a befektetők, cégek számára. Ez azt jelenti, hogy felesleges, vagy Pécsnek hosszútávon kárt okozó kedvezmények helyett - ha lehet - beszállunk az üzletbe, ami garanciát jelent mind az ő, mind a mi számunkra. A cégeknek azért, mert tudják, hogy számíthatnak a városra, hiszen közösek az érdekeink, nekünk pedig azért, mert a nyereségből gyarapodik a közösség és a város. Lényegében ez a stratégiánk, ennyit tehetünk.
Pécsi Újság.hu szerkesztősége:
Köszönjük olvasóink kérdéseit és a polgármester úr válaszait. A következő ismert pécsi, akinek kérdéseket lehet feltenni, Matyi Dezső, az Alexandra-hálózat és a PMFC labdarúgó csapatának tulajdonosa lesz. Az időpontot hamarosan közzétesszük.
A csütörtök délig e-mailen beérkezett felvetéseket, kérdéseket és javaslatokat dr. Páva Zsolthoz továbbítottuk, ő pedig ígéretéhez híven pénteken délután elküldte válaszait is. Az alábbiakban az olvasói kérdések és a polgármesteri válaszok változtatás nélküli, eredeti formájukban olvashatók.
[[email protected]]:
Az önök sajtója állandóan azt kommunikálja, hogy nincs megszorítás, viszont ezzel ellentétben egyre több és több adónem sanyargatja a polgárokat. Egy kérdésem van: nem szégyelli magát?
PS: Azt ne is válaszolja, hogy az exkomcsik tönkretették az országot, azért van szükség a pénzbehajtásra. Minden olyan javaslatot lesöpörtek az asztalról, amely ezt a társaságot kiiktatta volna a hatalomból...
garai lajos
dr. Páva Zsolt:
Tisztelt Garai Lajos!
A szocialista vezetések szokása, hogy az emberekkel akarják megfizettetni a rossz politikájuk árát. Azaz, az emberek zsebéből akarják kivenni azt a pénzt, amelyet ők költöttek el felelőtlenül, rossz célokra, netán - mint Pécsett - milliárdos jutalmakra... Mi nem ezt az utat járjuk, a spórolást is magunkon - a Hivatalokban, önkormányzati cégekben, intézményekben - kezdtük.
Az országot és Pécset is a szocialista kormányok, városvezetések adósították el, sodorták a csőd és a működésképtelenség szélére, verték szét cégeit és intézményeit. Nekünk jutott a feladat, hogy mindezt rendbetegyük. Pécsett 12 év hihetetlen mértékű károkozását kell kijavítanunk, de már túl vagyunk a legnehezebb időszakon, igaz, még sok dolgunk akad.
Pécsett nincsenek megszorítások, noha a múlt felelőtlen és rossz döntéseinek, városvezetésének az árát nekünk, pécsieknek kell most törlesztenünk. Igyekszünk azonban ezt úgy megtenni, hogy ebből a lehető legkevesebbet érezzék meg a pécsiek. Ezért elértük - többek között -, hogy a mi a városunkban voltak a legkisebb mértékű díjemelések az országban, amelyek átlagosan mindössze 6% körül voltak!
Elismerem azonban és megértem, hogy nehéz és embertpróbáló feladat rendezni a szocialista adósságot, de reményeim szerint hamarosan ezt is magunk mögött tudhatjuk.
[[email protected]]
Jó napot!
Egy kicsit több, mint egy évvel ezelőtt a városunk 750 millió forintot nyert kért pályázattal, arra a célra, hogy tanulmányt készítsen Pécs tömegközlekedésének fejlesztési lehetőségeiről. Itt felmerült a villamoshálózat újbóli kiépítése, illetve egy új közlekedési csomópont megvalósítása és a hálózat modernizációja, mintegy 100 milliárd forintos értékben (aminek javát az EU biztosítaná). A kérdésem, hogy e téren mikorra várhatóak további fejlemények?
Tisztelettel, és a városunkért eddig elvégzett munkáért való köszönettel,
Kurilla Benjámin
dr. Páva Zsolt:
Tisztelt Kurilla Benjámin!
Ez egy igen hosszútávú program, amelynek egyelőre csak megbecsülni lehet a fizikai kezdetét, és valóban még csak a tanulmány készítésének fázisában járunk. Információim szerint 2016 előtt egy kapavágás sem történhet, de ez a dátum is átalakulóban van, mivel az EU is komoly pénzügyi nehézségekkel küszködik a gazdasági válság, illetve a válságba került államok miatt.
[[email protected]]
T . Polgármester Úr!
A városban számos befejezetlen beruházás áll, amelyekbe jelentős összeget fektettek a befektetők.
Ilyen pl. a Déli Ipari Park, amely közel egy milliárdból került kialakításra több, mint két éve, 260 Ha. termőföld felszámolásával s amely most a Siklósi úti TESCO megnyitásával az Auchan, IKEA, és a DECATLON számára is érdektelenné vált.
A Huawei is a Keleti Ipari Parkba települt volna (ha tett volna bármit is). A Fellbach utcában több, mint száz társasházi lakás áll eladhatatlanul, a Búza téri 3 szintes mélygarázs gyakorlatilag elkészült és kihasználatlanul áll . Ha jól emlékszem, a CORSO üzletház felépítését a befektetők az EKF beruházások megvalósításához kötötték (Tudásközpont, Zsolnai Kultúrális Negyed, Kodály Központ), amelyek közül kettő évek óta működik és a harmadik is rövidesen elkészül.
Mivel ezeket a beruházásokat a kivitelezők nem zsebből, készpénzzel, hanem banki hitelből finanszírozták, az elmaradt bevételek jelentős veszteséget okoztak a beruházásokat finanszírozó bankoknak, ezért azok veszteségeiket az ügyfelekre hárítják a kamatláb (infláció) növelésével, tehát mindanyian fizetünk mások átgondolatlan, nagyvonalú döntéseiért.
Elgondolkoztató az is, hogy az EKF névadási pályázaton nyertesek ötleteit (Kaptár=Tudásközpont, Opus 2010=Kodály Központ) senki nem használja, az arra kiadott pénz is fölösleges volt.
A többi, pénznyelő, városképet csúfító telekről nem is beszélve (Alsómalom utcai két, egymással szemközti telek, a Búza téri és az Ifjúsági Ház mellett álló gödör, a volt Tűzoltó laktanya Rákóczi úti területének rendezése, a Zólyom u. és a vasút közötti terület beépítése (oda még egy OBI is jobb lenne, mint a mostani helyzet).
Jó példa: a volt Bajcsy laktanya elvadult területéből is az ALDI és a Park Center varázsolt városhoz illő területet.
Véleményüket, válaszukat várva
Üdvözlettel: K. L. (Kerényi László)
dr. Páva Zsolt:
Tisztelt Kerényi László!
Van igazság abban, amit ír, mégha nem is értünk egyet ok-okozat kérdésében, illetve sok tévedés és pontatlanság jellemzi sorait, amely nem az Ön hibája, hanem azoké, ahonnan - vagy akiktől - tájékozódik.
Számos felelőtlen döntés született korábban, amelynek árát ma fizetjük meg, szerencsére azóta sok mindent már sikerült helyrehoznunk. Így például az EKF-et is, amely évekig bolyongott a politika útvesztőjében, és 7-8 hónap alatt kellett beindítanunk és sikerre vinnünk.
Általánosságban azt tudom mondani Önnek, hogy az ingatlan-spekulációban ma már nem partner Pécs, ezt rendeletben is rögzítettük és adó is terheli ezeket a kihasználatlan, befejezetlen, legtöbbször csak spekulatív célokkal fenntartott területeket.
Az EKF névadással kapcsolatban egyetértek Önnel abban, hogy felesleges pénzkidobás volt azokra a nevekre költeni, hiszen például a „Kaptár" börtönt jelent a köznyelvben elsősorban, nem pedig könyvtárat... Akkoriban, 2006-2009 között persze számos felesleges dolog történt az EKF körül (is), elég ha csak a 324 millió forint közpénzből elkészült, teljesen felesleges, és a civilek által kiperelt, majd így nyilvánosságra került hatástanulmányokra gondol, melyet a szocialisták titkosítottak.
[[email protected]]
Tisztelt Polgármester Úr!
Érdeklődni szeretnék, hogy tervezik-e a vasút mellett hangfogó kerítés létrehozását. Kovácstelepen lakom, nagyon zavaró néha a vonatok dübörgése.
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel:
Váciné Nyári Eszter
dr. Páva Zsolt:
Kedves Eszter!
Sajnos az önkormányzatnak jelenleg erre nincs pénze, de ez is bekerült a „megoldandó feladatok" közé.
[[email protected]]
Tisztelt Polgármester úr.
A kérdésem, hogy a városházán levő web kamerán miért nem a pontos idő látható?
Köszönettel: Leffler Sándor
dr. Páva Zsolt:
Tisztelt Leffler Sándor!
Fogalmam sincs, de jelzem a problémát az illetékeseknek.
[[email protected]]
Tisztelt P.Úr!
Kérdések özönével árasztom el Önt.
Miért nem tartja be az ígéreteit, amiket Pécs polgárainak tett?
A helyi közlekedéssel kapcsolatban nem hallottam, hogy jogerősen elítélték volna Keczer Lászlót, a Pécsi Közlekedési Zrt. volt vezérigazgatóját. Vagy azt, hogy vagyonelkobzással hozták volna helyre a veszteséget, hogy ne kelljen a pécsieknek többet fizetniük a buszbérletekért. Kezdetben ugyanis arról volt szó, a fent említett árulás miatt nem lesz drágább a helyi tömegközlekedés, mégis megszavazták az "urak".
Más: a közfoglalkoztatással kapcsolatban annyit szólnék, hogy akik parkgondozásban dolgozzák le a rabszolgamunkát, azoknak hol valósul meg az alapvető munkavállalói joguk, nem szólva az emberi méltóság sérthetetlenségéről, hogy az utcán eltöltött munkaidőben hol tudják elvégezni a szükségletüket, emberi szükségleteiket. Gondolok itt elsősorban a hölgyekre, akik menstruálnak! De a másik nem esetében sem egyszerű a helyzet, ha rájuk tör a sürgető szükség. Napi nyolc órán keresztül ne igyon az ember, hogy ne kelljen neki pisilni menni? Napi egyetlen, alaposan átáztatott tamponnal, betéttel vészelje át az ember a szükségszerű helyzetét, miközben azért tisztességgel még dolgoznia is muszáj?! Hát kérem szépen, hol valósul itt meg az emberi méltóság sérthetetlensége? A nyilvános illemhelyeinket illetően annyit jegyeznék meg, hogy nem vagyunk belőle ellátva, ez a külföldiek számára sem kellemes tapasztalat.
Mi a megoldás? Az utcán dolgozók kéretőzzenek be alkalmanként egy-egy kocsmába, közintézménybe, netán pont a Városházára? És ki mondja meg, hogy nyolc órán keresztül hányszor kell illemhelyre menni? Mindenkinek más a szervezete, nem vagyunk egyformák ebben a tekintetben sem. De gondolom, ez Önöket vajmi keveset foglalkoztatja, hiszen ott csücsülnek a csodapalotában a Városházán, akkor mennek ki a klotyóra, amikor csak akarnak, Önöknek nem sérül az emberi méltóságuk, és Önöknek csakis ez a fontos.
Megszavazták az építmény és telekadót is úgy, hogy előtte ütötte fel a fejét a prémiumosztogatási botrány. Kérem szépen, Önöknek semmi sem drága, ha a saját kényelmükről van szó, más meg nyaljon sót.
Zárom soraimat, azzal a keserű szájízzel, hogy előre tudom, semmi értelme nem volt levelet írnom Önnek, hiszen Ön is csak a saját zsebe tömögetésével van elfoglalva, akárcsak Parlamenti fajtársai, és esze ágában sincs valódi megoldásokkal előállni, valóban igaz és becsületes emberként lenni polgármester!
Téká
dr. Páva Zsolt:
Kedves TéKá!
Soraiból úgy vettem ki, hogy a legnagyobb problémája az emésztésével és a közlekedéssel van, illetve sok sesetben olyan dolgokat kér számon rajtam, illetve az önkormányzaton, amely nem tartozik az én, vagy a város hatáskörébe.
A magyar nagyvárosok viszonylatában Pécsett több a nyilvános WC, mint máshol, de igyekszünk még többet létesíteni - ezek működtetése egyébként darabonként 3-4 millió forint.
Bár időnként - Önhöz hasonlóan - én is késztetést érzek arra, hogy saját kezembe vegyem az igazságszolgáltatást, szerencsére Magyarország jogállam! A buszok korábbi elprivatizásával kapcsolatban tehát a bíróság, illetve az ügyészség vizsgálódik és jelenleg is folymatban van az eljárás. Magam is kíváncsian várom a végét, hiszen éppen én tettem büntető-feljelentést amiatt, mert titokban kiszervezték városunk buszait az előző, szocialista városvezetés alatt.
A prémiumosztogatási botrányt szintén mi robbantottuk ki, hiszen mi hoztuk nyilvánosságra az országban elsőként az elmúlt évek sok tízmilliós politikusi jutalmait és a városi cégeknél automatikusan osztogatott horribilis prémiumok ügyét.
Szintén mi határoztunk arról, hogy politikus többet nem kaphat jutalmat Pécsett, és a cégek vezetői is csak akkor vehetnek fel - a korábbiaknál lényegesen kevesebb fizetés mellett, lényegesen kevesebb - prémiumot, ha teljesítették ennek részletes és szerződésben is rögzített pénzügyi, gazdasági, eredményességi feltételeit.
Pécsett tehát már lejárt az automatikus jutalmazások és az automatikus prémiumosztogatások kora!
[email protected]
Kedves Polgármester úr!
Mint tudjuk Pécs város tömegközlekedése, "nem éppen" vonzó és utasbarát. A többi régióközpont tízmilliárdokat kapott csak a tömegközlekedésük fejlesztésére - a hasonló nagyságú Pécs eddig semmit. Kérdésem ezzel kapcsolatos:
- Ön szerint jelenleg mekkora a reális esély van arra, hogy Pécsen kötöttpályás közlekedés (troli, villamos) legyen? Ez a KIKSZ tanulmány jelenleg hol tart, és mikor fejezik be?
-Hivatalosan mikor dől el, hogy Pécs tömegközlekedés fejlesztési pályázata sikeres-e?
Kívánok sok erőt a munkájához, és sikerei eléréséhez!
Gábor
dr. Páva Zsolt:
Tisztelt Gábor!
A Fővárost leszámítva senki nem kapott milliárdokat a tömegközlekedés fejlesztésére. Sajnos valóban számos nehézség jellemzi városunk közösségi közlekedését, de ennek elsőszámú okát a napokban szerencsére „megszüntettük", miután hosszas pereskedés után sikerült visszaszereznünk a korábbi városvezetés ideje alatt elprivatizált buszainkat. Hamarosan a Tüke Busz Zrt., azaz a város saját cége veszi át a közösségi közlekedés irányítását Pécsett, reményeim szerint ezzel pedig felgyorsul a tömegközlekedés modernizációja is, amelyet eddig sok jogi nehézség és korábban kialakult vitás helyzet hátráltatott. (A kötöttpályás közlekedésre fentebb válaszoltam.)
[[email protected]]
Tisztelt Polgármester úr!
Ugye Ön is tudja, hogy gyalázatos Pécsett a foglalkoztatási helyzet. Nincs munkahely!
A kérdésem ezzel kapcsolatos. Gondolt-e már arra, hogy Pécsre kellene telepíteni - a Rábával közösen - egy autóbusz összeszerelő üzemet?
Lát-e lehetőséget erre? Azt gondolom nagyon nagy segítség lenne az itt élő embereknek és Pécs városának is.
Tisztelettel: Horváth József, Pécs.
[[email protected]]
Üdvözlöm!
A kérdésem a következő:
Mi a terve (mi a koncepciója) a városi vezetésnek munkahelyteremtés ügyben?
Milyen koncepcióval akarják idecsalogatni az esetlegesen városunkban befektetni vágyó cégeket?
Létfontosságú a városnak több termelő (tehát javakat létrehozó) NAGY cég jelenléte.
És itt most nem a Flextronics és Jabil keselyűkre gondoltam, akik az Elcoteq maradékán osztoznak, hanem valóban új befektetőkre.
Milyen lépések történtek eddig ez ügyben? Eredmények?
Köszönettel,
Empa
[[email protected]]
Tisztelt Dr. Páva Zsolt!
Gondolom tisztában van azzal, hogy Pécsen mekkora a a munkanélküliség aránya, ezzel kapcsolatban várható, valamilyen előrelépés, vannak olyan intézkedések, amelyekkel vállalatokat vonzanak ide?
krizmo k
dr. Páva Zsolt:
Tisztelt Horváth József, Empa, Krizmo!
Bár a foglakoztatási helyzet Európa- és országszerte rossz képet mutat, Pécsett komoly eredményeket tudtunk elérni az utóbbi időben, amelyre joggal lehetünk büszkék, hiszen a legsúlyosabb válság közepette tudtunk munkahelyeket teremteni városunkban.
Ebben a válságos időszakban, amikor városok, sőt európai államok mennek csődbe, én ezeknek a „keselyűknek" is örülök, bár nem tudom, Empa mit ért ezalatt. Azért örülök, mert ezek a termelő cégek több ezer munkahelyet biztosítanak a pécsieknek.
Mind a Huawei, illetve a Flextronics, mind a Jabil komoly erőforrásokkal van jelen Pécsett. Az Elcoteq csődjéről Pécs nem tehet, megakadályozni sem tudtuk ezért.
Ellenben folyamatosan tárgyaltunk és tárgyalunk jelenleg is (világ)cégekkel, mert az a célunk, hogy minél több nagy foglalkoztató legyen Pécsett. Erre minden esélyünk megvan, hiszen nem csak képzett szakemberek vannak városunkban, hanem egy igen komoly tudásbázis is, az egyetem miatt, amelyre szintén alapozhatunk mi is és a cégek is. Még egy fontos szempont van számunkra, a nagy cégek pécsi beszállítókat, alvállalkozókat alkalmaznak, amely szintén jó hatással van a helyi gazdaságra.
Bár Pécs igen erős kormányzati támogatást élvez, elsősorban a mi feladatunk az, hogy a város adottságait, lehetőségeit bemutassuk, ezekkel megismertessük a külföldi cégeket, befektetőket. Így van esélyünk arra, hogy egy esetleges terjeszkedés során számoljanak városunkkal is, mint lehetséges helyszínnel.
Pécsett - az ország sok nagyvárosához képest, jó az infrastruktúra, hiszen megközelíthető autópályán, de akár repülővel is - bár láthatóan nem repkednek a nagy cégek, telephely szempontjából pedig a régió legnagyobb ipari parkja is a miénk, de számos más terület is rendelkezésre áll.
Az Ipari Parkkal kapcsolatban még annyit lehet elmondani - ezzel reagálva egy fenti kérdezőre is -, hogy a korábbi rossz hagyományokkal szakítva, nem csak „odadobtuk" a területet, hanem ezt már úgy alakítottuk ki, hogy a város is részesedik a haszonból, hiszen tulajdonrésze van Pécsnek a működtető cégben. Emellett kormányzati pályázati források is rendelkezésre állnak, amelyekből újabb fejlesztéseket tudunk végrehajtani a közeljövőben.
Mindezek mellett partnerséget ajánlunk fel a befektetők, cégek számára. Ez azt jelenti, hogy felesleges, vagy Pécsnek hosszútávon kárt okozó kedvezmények helyett - ha lehet - beszállunk az üzletbe, ami garanciát jelent mind az ő, mind a mi számunkra. A cégeknek azért, mert tudják, hogy számíthatnak a városra, hiszen közösek az érdekeink, nekünk pedig azért, mert a nyereségből gyarapodik a közösség és a város. Lényegében ez a stratégiánk, ennyit tehetünk.
Pécsi Újság.hu szerkesztősége:
Köszönjük olvasóink kérdéseit és a polgármester úr válaszait. A következő ismert pécsi, akinek kérdéseket lehet feltenni, Matyi Dezső, az Alexandra-hálózat és a PMFC labdarúgó csapatának tulajdonosa lesz. Az időpontot hamarosan közzétesszük.
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Csaknem országszerte kellően...
- Századvég:őrzi vezető szerepét a...
- Négy autó ütközött a 6-oson, Pécs...
- Lázár János a Mohács-csúcson: a város...
- Fórumon vitatták volna meg a pécsi...
- Elfogtak egy kertészt a rendőrök egy...
- Tűz ütött ki egy baranyai házban,...
- Megadták a kilövési engedélyt, a...
- A háziorvosoknál igényelhetők a...
- Gulyás Gergely: a háborús veszély...