Csaknem 400 milliót költ a város útjavításra, folyamatosan tüntetik el a kátyúkat

2017. március 02. csütörtök 08:20

Csaknem 400 milliót költ a város útjavításra, folyamatosan tüntetik el a kátyúkat

Télen sem állt le a BIOKOM útjavító csapata. Bőven akadt munkájuk, a rendkívül hideg időjárás ugyanis alaposan megviselte az aszfaltot, sok helyen méretes kátyúk keletkeztek. Összességében éves szinten közel 400 milliót fordít a városüzemeltető cég az utak javítására.

Mintegy ötszáz négyzetméternyi felületen tüntette el a kátyúkat a BIOKOM Nonprofit Kft. a tél folyamán. Mint megtudtuk, a hideg és az aszfaltkeverő üzemek leállása miatt ebben az időszakban csak a balesetveszélyes, úgynevezett ütőkátyúkat javíthatták, az alkalmazott technológia az egyéb úthibák megszüntetésére nem alkalmas.

- Az aszfaltkeverő üzemek indulásával - várhatóan március második felében - folytatódik a hibák elhárítása. Nagyjából nyolcszor, tízszer annyit fordítunk javításokra, mint tíz éve, az elvégzett munka pedig tartósabb, hatékonyabb - mondta Erdős Réka, a városüzemeltető sajtófelelőse.

Hozzátette: sajnos az utak állapota az előző városvezetés idején erősen leromlott, az MSZP regnálásakor évente mindössze 58-68 millió forintot költöttek a munkálatokra. 2010-től kezdve aztán már 197 milliót fordítottak az utak és járdák rendbetételére, ez az összeg 2012-ben már a 480 milliót is meghaladta. Az ezt követő években aztán nagyjából 300-400 millió forintot költöttek a munkálatokra.

A Közútnál sem tétlenkedtek

A városon átmenő főutak kezelése a Magyar Közút Nonprofit Kft. feladata. Megkeresésünkre a társaságnál közölték, a tél folyamán hideg aszfaltkeverékkel javították a hibákat, az aszfaltozó gépek pedig az elkövetkező időszakban gyakorlatilag folyamatosan munkában lesznek.

- A korábbi évekhez képest a kátyúkat nagyobb felületen javítjuk ki, vagyis nem csak a konkrét lyukat tömik be a munkatársaink, hanem nagyobb felületre húznak aszfaltot. Ez sokkal tartósabb megoldás.

Azokon az aszfaltcsíkokon pedig, ahol nagyobb járművek, például buszok közlekednek, a korábbinál ellenállóbb aszfaltot használnak. Ha pedig szükséges, a felmart felületeket duplán lefedik.

Ami pedig a járdajavításokat illeti, tavaly ötezer, idén pedig mintegy kilencezer négyzetméternyi felület újul meg. 

Palotás P. - Fotó: Kálmándy Ferenc