Ma már csak elvétve maradnak ki buszjáratok - További fejlesztések is lesznek
2017. augusztus 24. csütörtök 08:39

Míg néhány éve havonta több ezer járat maradt ki ilyen-olyan okok miatt, az önkormányzat által elindított pécsi buszcsereprogram eredményeképp ma már csak elvétve fordul elő ilyesmi. Decsi István alpolgármester szerint az önkormányzat célja, hogy tovább növelje a szolgáltatás színvonalát, amihez további fejlesztéseket is sor kerül a közeljövőben.
A közösségi közlekedésben szerepet játszó járműpark fejlesztése elengedhetetlen volt az elmúlt években Pécsett. Amikor öt évvel ezelőtt a város létrehozta a Tüke Busz Zrt.-t, a tulajdonos önkormányzat egyik elvárása az volt, hogy a flotta lecserélése mellett a társaság élen járjon a fejlesztésekben is.
A Tüke Busz által nemrég elkészített gazdaságossági jelentés szerint öt évvel ezelőtt nagyon rövid idő állt rendelkezésre a frissen alapított társaság számára, hogy átvegye a működtetés feladatát a PK Zrt.-től. Az akkori járműflotta magas átlagéletkora, rossz műszaki állapota, a rengeteg járatkimaradás, a járművek javításának hatalmas költsége szükségessé tette, hogy a cég új buszokat szerezzen be a közösségi közlekedés megfelelő működtetése érdekében.
Decsi István alpolgármester szerint a város mindent megtesz azért, hogy tovább emelje a szolgáltatás színvonalát, ezért fejlesztéseket indítanak és próbálnak ki különböző technikákat a még olcsóbb üzemeltetés érdekében.
- Az utasok biztonsága érdekében az autóbuszainkban meglévő utastéri kamerák további bővítésére is sor kerül. A jövőbeli lehetőségek függvényében komplex telephelyfejlesztésben gondolkodunk, amelynek keretén belül a megfelelő tárolótéri kapacitás kialakítása, saját autóbuszmosó telepítése, valamint a javító infrastruktúra további fejlesztése is cél - fogalmazott a városvezető.
A buszcsereprogram számokban
A politikus hozzátette, évről évre megkérdezik a pécsieket, hogy mi a véleményük a szolgáltatásokról. Az eredmények szerinte azt mutatják, hogy az utasok mind a járművekkel, mind a szolgáltatással sokkal elégedettebbek, mint évekkel ezelőtt.
- Néhány jelzésértékű adat: három éve havi több mint ezer járat maradt ki a járművek miatt, napjainkban elvétve fordul elő ilyesmi. Felére esett vissza a javítási költség. Nőtt a jegy- és bérletár-bevétel az átszállások nélküli, nagy távolságokat teljesítő járatoknak köszönhetően, mert 30 év után végre gyökeresen, az igényeknek megfelelően alakították át a menetrendet. Tisztábbak lettek a buszok, amelyek jó részében már kamerák vannak, így csökkent a rongálások száma. Ma alacsonypadlós, nem bérelt, hanem saját tulajdonú buszok járnak Pécsen, nulláról 56-ra emelkedett a légkondis járművek száma, XXI. századi az utastájékoztatás, megjelentek a buszokban a tájékoztató monitorok, kedvezményeket kapnak kisgyerekesek, közfoglalkoztatottak, polgárőrök. Új javítóbázis épült és világcégek termékeit teszteljük pécsi viszonyok között például a kerekek és az abroncsok tekintetében.
A program mindezeken kívül tovább folytatódik, jelenleg is folyamatban van tizenkét új elektromos busz beszerzése, amit uniós forrásból finanszíroznak.
H. L. B.
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Már most megkezdődik a szúnyogok...
- A pécsi varjak köszönik, jól vannak:...
- Ébresztő úttörőzenekarral, majálisok,...
- Erős üzenetet küldtek Pécsre: az...
- Ma 75 éves Garami József, a...
- Ingyenes a parkolás Pécsett az...
- Fődíjat nyert a pécsi fiatal...
- Figyelem, költözik az urológiai...
- Több kocsival járnak a Mecsek IC-k a...
- Közösségben épülhetnek fel a...