Nyáron gyorsabban vonatozhatunk a Balatonra

2017. június 13. kedd 09:30

Nyáron gyorsabban vonatozhatunk a Balatonra

Újabb mérföldkőhöz érkezik a Szántód-Balatonszentgyörgy, illetve Fonyód-Kaposvár közötti vasútvonali szakasz fejlesztése.

A fejlesztés ütemezése során meghatározó szempont a nyári szezon lehető legkisebb mértékű akadályozása, ennek megfelelően június 16-án este véget ér a vágányzár.

Az átépítéssel érintett teljes szakaszt ideiglenesen forgalomba helyezik, hogy egész nyáron valamennyi személyszállító vonat menetrend szerint közlekedhessen mind a Szántód-Balatonszentgyörgy, illetve Fonyód-Kaposvár közötti vonalon is. A soron következő, utolsó teljes kizárásos vágányzárra 2017 őszétől kell számítani, 2018-ban pedig tervezetten már csak eseti jelleggel, elsősorban éjszaka, szüneteltetik a vonatforgalmat. A beruházás teljes befejezése 2018 őszén várható.

Szántód-Balatonfenyves között már az új vasúti pályán lehet közlekedni, Balatonfenyves és Balatonszentgyörgy között 2017 őszén épül át. Nyárra az átépítés miatt feszültségmentesített felsővezetéki rendszert is visszakapcsolják.

A hétvégi forgalom elindításáig Balatonfenyves alsó, Balatonmáriafürdő alsó és Balatonberény és Fonyód megállóhelyek kivételével befejezik új magasperonok építését. A Kaposvár-Fonyód vasútvonalon Lengyeltótinál is elkészülnek a végleges új peronok, a többi helyszínén ideiglenes peronokat alakítanak ki. Szántód-Kőröshegy állomáson felújították a peronaluljárót, és a többi állomáson is teljesülnek az utasforgalomhoz elegendő feltételek.

Szántód-Fonyód között a hét végéig befejezik a zajárnyékoló falak és a rugalmas sínágyazású szakaszok építését is, a fennmaradó szakaszon ősztől építik ki a zajvédelmi létesítményeket.

Fonyód és Bélatelep között megépült az új hullámtörő, ami a jövőben megóvja a dél-balatoni vasútforgalmat a tó erodáló hatásától.

A dél-balatoni vasútvonal fejlesztésének eredményeként az utazók gyorsabban juthatnak el a Balatonhoz. A menetidő a főváros és Keszthely között további 10 perccel csökken, Kaposvárról Fonyódra pedig a mostani 75-80 perc helyett 55 perc lesz. Az új magasperonoknak köszönhetően kényelmesebbé, az átépülő közúti és gyalogos átkelők megépülését követően biztonságosabbá válik a közlekedés. A rugalmas rezgéscsillapító sínágyazat és a zajvédő falak megépítése után csökken a zajterhelés, javul a környékbeliek életminősége.

A kivitelezést a Déli-part 2016 Konzorcium (R-Kord Építőipari Kft., V-Híd Zrt., Swietelsky Vasúttechnika Kft.) végzi. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában uniós és hazai forrás bevonásával valósul meg.

 

EQM