Pécsről a Balatonra vonatozna? Hát persze hogy nyáron újítják fel a vonal egy részét
2016. június 27. hétfő 10:10

Finoman fogalmazva nem fogadták éppen kitörő örömmel a pécsi utasok, hogy a nyári szezon kezdetével vágányzár lépett életbe a Kaposvár-Dombóvár vasútvonalon. Azon a szakaszon, ahol a városunkból induló balatoni vonat is áthalad. Ez pedig azt jelenti, hogy nem ússza meg az átszállást, aki vonattal utazna a tóhoz.
Természetesen alapvetően örömteli hír, hogy a folytatódik az évtizedek alatt alaposan elhasználódott vasútvonal 2012-ben indult felújítása (ezúttal Dombóvár-alsó és Baté között), ugyanakkor sokan nem értik, miért nem álltak neki előbb a munkának.
Egy tavaszi kezdéssel ugyanis, vetette fel több utas, legalább a nyár egy részében a teljes vonalon közlekedhettek volna a szerelvények. E helyett azonban - mint azt a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságától megtudtuk - egészen augusztus 28-ig vonatpótló autóbuszra kell szállni Dombóvár és Kaposvár között.
Természetesen kíváncsiak voltunk, hogy miért a nyári szezonra időzítették a pályarekonstrukciót, ám azt nem kötötték az orrunkra, kérdésünkre nem kaptunk választ a vasúttársaságtól.
Aki inkább végig buszozna
Autóbusszal átszállás nélkül is elérhető városunkból a Balaton. Lellére például két és fél óra alatt ér a reggeli járat, akárcsak Siófokra, aki pedig Keszthelyig utazna, közel négy órát ül majd a járművön.
Azok élete is nehezebb lesz, akik egy kis kerékpározást terveztek a Balcsinál és úgy gondolták, vonattal szállítják el a biciklit. A MÁV-nál közölték, csoportok együttes elhelyezését és a kerékpárszállítást nem tudják biztosítani. Ha tehát autó nem áll rendelkezésre, úgy tűnik, nem lesz más lehetőség, mint két keréken megtenni a harmincegy kilométeres szakaszt...
Akik az átszállás ellenére vállalkoznak a vonatozásra, összességében több órás utazásra készüljenek: mire Pécsről Fonyódig, azaz az első balatoni állomásig elérnek, több mint három óra telik majd el. Persze, a mostani munkálatoknak végső soron az a célja, hogy menetidő csökkenjen - hogy pontosan mennyivel, az csak a vágányzár feloldása után derül ki.
A most sorra kerülő 13,7 kilométeres szakaszon nem csak a vasúti pálya, illetve a biztosító berendezések, hanem több megálló is megújul. A tervek szerint a szerelvények 100 km/órás sebességgel száguldanak majd.
Képünkön: vasútfelújítás a dél-balatoni vonalon.
Palotás P. - Fotó: MTI
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Húsvét után is marad a meleg, mégsem...
- Ferenc pápa: nincs béke a...
- Szörnyű tragédia történt Baranyában:...
- Lottó, lottó, a heti remény: itt van...
- Jövő keddtől módosított menetrend...
- Hetvenöt éves Rubik Ernő, a bűvös...
- Felborult egy kishajó a Dunán, egy...
- Nem ízlett a bajai halászlé, a pincér...
- Elindult a virágzás, munkába állt 20...
- Csillagesőt, sőt, tűzgömböket is...