Soha nem látott közlekedési fejlesztések előtt áll Pécs és egész Baranya
2022. február 20. vasárnap 09:40
Az elmúlt időszakban több fontos tárgyaláson is részt vett Kővári János, a Fidesz-KDNP országgyűlési képviselőjelöltje. A Volánbusz és a MÁV vezetőivel a pécsi buszpályaudvar fejlesztéséről, valamint a Pécs és Budapest közti vasúti közlekedés gyorsításáról egyeztetett. Egy régóta várt beruházás tekintetében is előrelépés történt: az M9-es sztráda részeként hamarosan kijelölhetik a Pécset és Kaposvárt összekötő kétszer kétsávos út nyomvonalát.
A dél-baranyai régió talán legnagyobb hátránya, hogy közlekedési szempontból zsák jellegű terület. A helyzet változóban van, hiszen már gőzerővel épül az M6-os autópálya folytatása Mohácstól a horvát határig, valamint az állam segítségével a pogányi repülőtér is felébredhet tetszhalott állapotából.
Itt azonban nem ér véget a fejlesztések sora. Túlzás nélkül állítható, hogy az előttünk álló években soha nem látott közlekedési beruházások kezdődhetnek Baranya megyében.
Kővári János, a Fidesz-KDNP pécsi országgyűlési képviselőjelöltje lapunk érdeklődésére elmondta, jó esély mutatkozik arra, hogy a tervek szerint az ország nyugati (Szombathely, Kőszeg) és keleti (Békéscsaba, Debrecen) részét összekötő M9-es sztráda Pécset is érinti, illetve az új mohácsi Duna-hídon át vezet majd Szeged felé. Úgy tudjuk, a baranyai megyeszékhely és Kaposvár közti kétszer kétsávos út nyomvonalát heteken belül kijelölhetik, amely az M60-as új szakaszához is csatlakozni fog.
A közösségi közlekedés szempontjából is fejlődés előtt áll Pécs és Baranya. Mint megtudtuk, Kővári János nemrég a MÁV és a Volánbusz vezetőivel is tárgyalt. Ezeken az egyeztetéseken szóba került többek közt a pécsi buszpályaudvar fejlesztése, és egyetértettek abban, hogy a beruházás elkerülhetetlen. Annak érdekében, hogy a mostaninál jobb kapcsolat legyen a vasúttal, elképzelhető egy új buszpályaudvar építése a főpályaudvar közelében. Döntés egyelőre nem született, vizsgálják a lehetőségeket.
És ha már vasút! Ugyan Pécs és Budapest között átépítették a Pusztaszabolcs és a főváros közti szakaszt, ám bőven van még hova fejlődni. Kővári János azt kérte, hogy érdemben csökkenjen a jelenleg körülbelül 2 óra 45 percig tartó út időtartama. A MÁV-nál szintén ez a cél, az eszközpark fejlesztése és a beszerzések mellett a pálya állapotának javítása is a tervek között szerepel.
Palotás Péter
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Havas eső, eső is áztathatja Baranyát...
- Hat sérült, tizenhárom összetört autó...
- Iskola udvarán is árult drogot egy...
- Kevesebb pénzt vihet majd el a...
- A héten zárva tart a zengővárkonyi...
- Megvert és kirabolt Komlón egy idős...
- Stagnál a koronavírus...
- Idén is különvonattal utazhatunk...
- Mohács környéki házakat fosztogatott...
- Utakra, sínekre, épületekre és...