A Ferrari is kiszáll a Forma-1-ből?
2009. május 12. kedd 23:52
A Ferrari (képünkön az idei autó az év eleji bemutatón) kedden rendkívüli ülést tartott, ahol a vezetők megerősítették: az olasz istálló nem adja le a nevezését a 2010-es idényre, ha a költségvetési sapkán nem változtat a sportág vezetése.
- Azonos és stabil szabályokat kell kitalálni az összes csapatnak. Ezen kívül elengedhetetlennek tartjuk a FOTA törekvéseinek folyamatosságát és a sportág megfelelő irányítását. Ha ezeket az alapvető elveket nem tartják tiszteletben, és a bejelentett szabályokkal indul a 2010-es szezon, akkor a Ferrari nem szándékozik elindulni a következő évben a Forma-1-es világbajnokságon – állt az istálló közleményében.
Eddig két csapat, a Toyota és a Red Bull „fenyegette” az FIA-t azzal, hogy nem neveznek a következő szezonra, most már háromra nőtt a lista, a FIA pedig elkezdhet komolyan aggódni, hiszen az olasz istálló az egyetlen, amely a világbajnokságok kezdetétől, 1950-től jelen van a sportágban, kiszállása hatalmas presztízsbeli veszteséget jelentene a Forma-1-nek.
Az olasz istálló azt kifogásolta, hogy a FIA Világtanácsának döntése értelmében a csapatok jövőre nem költhetnek többet 40 millió fontnál.
- Ezek a szabályok alapvetően sportszerűtlenné és részrehajlóvá tennék a Forma-1-et, teljesen kettészakadna a mezőny - mondta Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke.
A Toyota és a Red Bull ugyancsak azzal fenyeget, hogy kiszáll az F1-ből, ha a nemzetközi szövetség nem változtatja meg döntését.
- Időben tájékoztattunk a csapatokat a szabályváltoztatásokról, ezen túlmenően nincs hozzáfűznivalónk az ügyhöz - mondta az FIA egyik szóvivője.
Azoknak az istállóknak, amelyek el szeretnének indulni a 2010-es vb-n, május 29-ig le kell adniuk nevezésüket, s nyilatkozniuk arról, hogy vállalják-e a költségvetési limitet, amellyel több fejlesztési lehetőséghez jutnak.
A FIA április végén jelentette be, hogy jövőre nagyobb technikai szabadságot kapnak azok az istállók, amelyek vállalják, hogy nem költenek többet, mint a nemzetközi szövetség világtanácsa által meghatározott évi 40 millió font. A tervezet értelmében azoknak az istállóknak, amelyek önkéntesen elfogadják, hogy ezt az összeget nem lépik túl, nem kell maximalizálniuk a motorok fordulatszámát, valamint két szezon között bármennyit tesztelhetnek, versenypályán és szélcsatornában egyaránt.
A limitbe nem tartoznak bele a versenyzők fizetései, az esetleges pénzbüntetések, valamint a motorok előállításának költségei.
A nemzetközi szövetség arról is döntött, hogy a következő esztendőben már nem lehet tankolni a futamok alatt, valamint tilos lesz a gumimelegítő paplanok használata, és azt sem engedik meg, hogy más, melegítésre alkalmas szerkezetet használjanak a csapatok.
A határozatok nyilvánosságra hozatala után a Ferrari azonnal kijelentette: megvétózza az új szabályok bevezetését, s ha maradnak a korlátozások, jövőre nem indulnak el a sorozatban. Max Mosley, az FIA elnöke azonban visszautasította a maranellóiak fenyegetőzését.
- A Ferrari nélkül is meglennénk, habár nagyon sajnálnánk az elvesztését. Mindenképpen életbe lép 2010-ben a költséghatár - szögezte le Mosley.
A múlt héten a szövetség azt is bejelentette, hogy a tervek szerint 2010-ben az a pilóta nyeri a Forma-1-es világbajnoki sorozatot, aki az idény során a legtöbb futamon tud győzni.
A költségvetési limit ötletének napvilágra kerülése óta a korábban kiváló vázakat gyártó Lola, a teljes egészében amerikai USF1 elnevezésű alakulat, valamint az Aston Martin is jelezte jövő évi részvételi szándékát.
xlsport
Facebook box
Megosztás
Kapcsolódó írások
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Repülőgép lángoló roncsaihoz...
- Béke az OEP és a háziorvosok között
- Vera filmje: egy pécsi fiatal nő...
- Régmúlt karácsonyok szelleme a Cella...
- Bankjegyekkel teli tárcát talált két...
- Fórumon vitatták volna meg a pécsi...
- Napos idővel indul a szombat, aztán...
- Nemlétező dolgokat árult egy férfi,...
- Tűz ütött ki egy baranyai házban,...
- Csaknem országszerte kellően...