Button nyerte az idénynyitót

2009. március 29. vasárnap 10:06

A Brawn GP pilótája, a brit Jenson Button (képünkön) nyerte meg a 2009-es Formula–1-es versenysorozat első nagydíját, az Ausztrál GP-t. A brit pilóta élete második futamelsősége alkalmával rajt-cél győzelmet aratott. A második helyen a borzalmasan rajtoló brazil Rubens Barichello, míg a harmadikon az olasz Jarno Trulli végzett.

Az év első rajtján Button simán elrajtolt, Barrichello azonban nagyon beragadt, és jelentősen visszaesett. Az élen Button mögött Vettel, és Massa volt a sorrend. Az első kör végén négyen is a boxba, a rajt után ugyanis az első kanyarban négyen is megsérültek.

Az első köröket követően Button és Vettel jegyezték a legjobb köridőket, miközben Hamilton remek manőverekkel feljött a kilencedik helyre. Räikkönen hamar kiment a boxba, miközben Kubica szédült tempóban érkezett a gumiját teljesen „elvesztő" Massa nyakára.

A 12. körben Button már 4.8 másodperccel vezetett Vettel előtt, aki mögött 23 másodperccel következett csak Kubica. A lengyel a kör végén ki is ment kereket cserélni, így Rosberg lett a harmadik.

A 17. körben Nakadzsima nagyon rossz helyen törte össze az autóját, Button viszont ekkor még nem volt kint tankolni, pedig jelezték, hogy bejön a Safety Car. A versenyzők sorra mentek ki a boxba, Button pedig épphogy „befért" a biztonsági autó elé.

A repülőrajtot követően Button, Vettel, Massa, aztán Kubica, Räikkönen, majd egy baleset következett, Rosberg és Piquet kakaskodása után a brazil a kavicságyban landolt.

A verseny közepén a hajrára gyűjtve az erőt köröztek a versenyzők, és a futam végének közeledtével ismét megélénkült a csata. Räikkönen „megkóstolta" a falat, és végleg kiszállt a versenyből.

Vettel a kerékcseréjét követően a harmadik helyre felzárkózó Barrichello elé érkezett vissza. A vége előtt néhány körrel azonban fogyni kezdett Button és Vettel gumija, így Kubica nagyon megközelítette őket. Vettel azonban nem hagyta magát megelőzni, összecsúsztak Kubicával, autódarabok kerültek a pályára és mindkettejük első szárnya a pályára repült.. Két kanyarral később a lengyel felmászott a falra, míg Vettel három kerékkel próbálkozott, nem sok eséllyel.

A második helyre így Button csapattársa, a pocsékul rajtoló Barrichello futott be, míg a harmadik helyen az utolsóként induló Trulli örülhetett.

A végeredmény

Hely

Versenyző

Csapat

Kör

Hátrány

Rajt

1

Jenson Button

Brawn-Mercedes

58

Győztes

1

2

Rubens Barrichello

Brawn-Mercedes

58

+0.8

2

3

Jarno Trulli

Toyota

58

+1.6

20

4

Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes

58

+2.9

18

5

Timo Glock

Toyota

58

+4.4

19

6

Fernando Alonso

Renault

58

+4.8

10

7

Nico Rosberg

Williams-Toyota

58

+5.7

5

8

Sebastien Buemi

STR-Ferrari

58

+6.0

13

9

Sebastien Bourdais

STR-Ferrari

 

+6.2

 

10

Adrian Sutil

Force India-Mercedes

 

+6.3

 

11

Nick Heidfeld

BMW Sauber

 

+7.0

 

12

Giancarlo Fisichella

Force India-Mercedes

 

+7.3

 

13

Mark Webber

RBR-Renault

 

+1 Kör

 

14

Sebastian Vettel

RBR-Renault

 

+2 Kör

 

15

Robert Kubica

BMW Sauber

 

+3 Kör

 

16

Kimi Räikkönen

Ferrari

 

+3 Kör

 

Ret

Felipe Massa

Ferrari

 

+13 Kör

 

Ret

Nelsinho Piquet

Renault

 

+34 Kör

 

Ret

Kazuki Nakajima

Williams-Toyota

 

+41 Kör

 

Ret

Heikki Kovalainen

McLaren-Mercedes

 

+

 

KORÁBBAN ÍRTUK:

F-1: Az "újonc" leiskolázta a mezőnyt

Button, Barrichello az élen, Hamilton és a Toyoták a sor végére utasítva - FRISSÍTVE!

Jenson Button, a Honda visszalépése miatt "újonnan alakult utód", a Brawn-Mercedes brit pilótája indulhat az élről a Forma-1-es világbajnokság idei első futamán, a vasárnapi, melbourne-i Ausztrál Nagydíjon.

A szombati időmérőn csapattársa, a brazil Rubens Barrichello volt a második leggyorsabb, így a vadonatúj - pontosabban tulajdonost váltott - istálló lefoglalta magának az 1. sort. Button 2006 után először startolhat éllovasként.

A német Sebastian Vettelé (RedBull-Renault) lett a harmadik rajtkocka, a negyedik pozíciót a lengyel Robert Kubica (BMW Sauber) szerezte meg.

A címvédő brit Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) csak a 15. helyről vághat neki a vasárnapi, 58 körös GP-futamnak. A szigetországi pilóta tavaly az első helyről, a pole pozícióból indulva diadalmaskodott Melbourne-ben, ehhez képest most - műszaki gondok miatt - az időmérő második szakaszába sem tudott bejutni, így a hátsó fertály tagjaként kell(ene) bizonyítania, hogy sem ő, sem a McLaren nem gyengült meg az új szezonra.

A 2007-es vb-győztes finn Kimi Raikkönen (Ferrari) a 9., csapattársa, a tavaly a végső sorrendben második brazil Felipe Massa a 7., a korábbi kétszeres világbajnok spanyol Fernando Alonso (RedBull-Renault) a 12. lett az időmérőn.

Az Ausztrál Nagydíj vasárnap reggel (magyar idő szerint) 8:00 órakor kezdődik. (A futamot az RTL Klub élőben közvetíti - ne feledkezzünk meg az éjszakai óraátállításról sem...)

A rajtsorrend:

1. sor:
Jenson Button (brit) Brawn-Mercedes 1:26,202 perc
Rubens Barrichello (brazil) Brawn-Mercedes 1:26,505
2. sor:
Sebastian Vettel (német) Red Bull-Renault 1:26,830
Robert Kubica (lengyel) BMW-Sauber 1:26,914
3. sor:
Nico Rosberg (német) Williams-Toyota 1:26,973
Timo Glock (német) Toyota 1:26,975
4. sor:
Felipe Massa (brazil) Ferrari 1:27,033
Jarno Trulli (olasz) Toyota 1:27,127
5. sor:
Kimi Raikkönen (finn) Ferrari 1:27,163
Mark Webber (ausztrál) Red Bull-Renault 1:27,246
6. sor:
Nick Heidfeld (német) BMW-Sauber 1:25,504
Fernando Alonso (spanyol) Renault 1:25,605
7. sor:
Nakadzsima Kazuki (japán) Williams-Toyota 1:25,607
Heikki Kovalainen (finn) McLaren-Mercedes 1:25,726
8. sor:
Lewis Hamilton (brit) McLaren-Mercedes 1:26,454
Sébastien Buemi (svájci) Toro Rosso-Ferrari 1:26,503
9. sor:
Nelson Piquet jr. (brazil) Renault 1:26,598
Giancarlo Fisichella (olasz) Force India-Mercedes 1:26,677
10. sor:
Adrian Sutil (német) Force India-Mercedes 1:26,742
Sébastien Bourdais (francia) Toro Rosso-Ferrari 1:26,964


FRISSÍTVE, szombat, 20:40:

Változott a rajtsorrend, a Toyoták a sor végén

Megint változott az Ausztrál Nagydíj rajtsorrendje, ugyanis a versenybírók mozgó légterelőelemek használata miatt diszkvalifikálták az időmérőről a Toyota két autóját. Glock és Trulli holnap a mezőny végéről indul.

Az Ausztrál Nagydíj időmérő edzését követő műszaki vizsgálaton megbuktak a Toyota autói az FIA ellenőrei előtt. Az autók hátsó szárnyainak felülete a szabályok szerint "semmilyen mértékben" nem mozoghat, "az autó hajtott részéhez képest nem mozdulhat el", míg a TF1.09-es hátsó légterelője mozgott a vizsgálatnál.

A versenybírók az autók vizsgálata és a Toyota képviselőjének meghallgatása után úgy döntöttek, hogy a 9-es és 10-es rajtszámú autót és pilótát - Jarno Trullit és Timo Glockot - utólag kizárják az időmérőből.

Az eredetileg 6. és 8. helyezett toyotások holnap így a 19. és 20. rajtkockából indulnak, míg a korábban a sebességváltó cseréje miatt öt helyes büntetéssel sújtott Lewis Hamilton - és a nyolcadik helytől lefelé mindenki más is - előrelép két helyet. Felipe Massa a hatodik, míg Kimi Räikkönen a hetedik helyről kezd vasárnap.

A csapat a büntetést elfogadta, a kifogásolt alkatrészeket holnapra lecseréli, és jelezte, hogy a jövőben szigorítani fogják a belső ellenőrzésüket.

A hátsó szárnyak hajlékonyságának ellenőrzésén két éve, a Kanadai Nagydíjra szigorított az FIA, miután a Spanyol Nagydíjon a Red Bull hátsó légterelője a tévéfelvételek bizonysága szerint szabad szemmel láthatóan is mozgott.

A világbajnoki címvédő, egyébként is gyengén teljesítő Lewis Hamiton még ezt megelőzően öt helyes büntetést kapott sebességváltó-csere miatt: a mezőny végéről kellett volna rajtolnia, de mivel mindkét Toyotát utólag kizárták az időmérőről, végül a tizennyolcadik helyet kapja.


A módosított rajtsorrend:

  1. Button Brawn GP
  2. Barrichello Brawn GP
  3. Vettel Red Bull
  4. Kubica BMW-Sauber
  5. Rosberg Williams
  6. Massa Ferrari
  7. Räikkönen Ferrari
  8. Webber Red Bull
  9. Heidfeld BMW-Sauber
10. Alonso Renault
11. Nakadzsima Williams-Toyota
12. Kovalainen McLaren-Mercedes
13. Buemi Toro Rosso-Ferrari
14. Piquet Renault
15. Fisichella Force India-Mercedes
16. Sutil Force India-Mercedes
17. Bourdais Toro Rosso-Ferrari
18. Hamilton McLaren-Mercedes
19. Glock Toyota
20. Trulli Toyota


KORÁBBAN ÍRTUK:

Rosberg az élen, szenved a McLaren

Forma-1: a címvédő egyelőre a sor végén, a Ferrarik a középmezőnyben kullognak

Az első szabadedzéshez hasonlóan a második gyakorláson is Nico Rosberg száguldott a leggyorsabban Melbourne-ben. A Forma-1-es Ausztrál Nagydíj gyakorlásán a Ferrarik a középmezőnyben, míg a McLarenek a hátsó régióban zártak.

A helyi viszonyok között hűvösnek mondható időben, alig 19 fokban indult el a mezőny a második szabadedzésen. A körözés során sokáig Adrian Sutil neve mellett virított az egyes szám, a Force India versenyzőjét aztán sorba hagyták le a társak. Előbb Button, majd Trulli és Glock is előzött. Aztán jött, száguldott és győzött Rosberg. A német faragott az első gyakorláson elért eredményén és 1:26:053-as idejét végül senki sem tudta megjavítani.

A világbajnoki címvédő Hamilton ezúttal sem sziporkázott, az első edzésen elért 16. hely után ezúttal a 18. pozícióban zárt, csapattársa Kovalainen is visszaesett, a finn a 17. lett.

Az első gyakorláson elért harmadik hely után Räikkönen is szerényebb időt ért el, a finn pilóta csak a 11. lett, Massa egy hellyel előzte meg csapattársát.

A többiektől eltérő, ám szabályos diffúzort használó Williams, Brawn GP és a Toyota tehát úgy tűnik, új erőviszonyokat állított fel a Forma-1-ben.

Ausztrál Nagydíj, második szabadedzés:

  1. Rosberg, Williams-Toyota (B) 1:26.053
  2. Barrichello, Brawn-Mercedes (B) 1:26.157 + 0.104
  3. Trulli, Toyota (B) 1:26.350 + 0.297
  4. Webber, Red Bull-Renault (B) 1:26.370 + 0.317
  5. Button, Brawn-Mercedes (B) 1:26.374 + 0.321
  6. Glock, Toyota (B) 1:26.443 + 0.390
  7. Nakadzsima, Williams-Toyota (B) 1:26.560 + 0.507
  8. Vettel, Red Bull-Renault (B) 1:26.740 + 0.687
  9. Sutil, Force India-Mercedes (B) 1:27.040 + 0.987
10. Massa, Ferrari (B) 1:27.064 + 1.011
11. Räikkönen, Ferrari (B) 1:27.204 + 1.151
12. Alonso, Renault (B) 1:27.232 + 1.179
13. Fisichella, Force India-Mercedes (B) 1:27.282 + 1.229
14. Heidfeld, BMW-Sauber (B) 1:27.317 + 1.264
15. Kubica, BMW-Sauber (B) 1:27.398 + 1.345
16. Bourdais, Toro Rosso-Ferrari (B) 1:27.479 + 1.426
17. Kovalainen, McLaren-Mercedes (B) 1:27.802 + 1.749
18. Hamilton, McLaren-Mercedes (B) 1:27.813 + 1.760
19. Piquet, Renault (B) 1:27.828 + 1.775
20. Buemi, Toro Rosso-Ferrari (B) 1:28.076 + 2.023


Az Ausztrál Nagydíj szombaton (magyar idő szerint) 04:00 órakor a 3. szabadedzéssel, majd 07:00-kor az időmérő edzéssel folytatódik.

KORÁBBAN ÍRTUK:

Óvásokkal indul az idei Forma-1

Pénteken rajtol a száguldó cirkusz - a 2009-es program, istállók, újdonságok

A hétvégén Melbourne-ben megkezdődik a hatvanadik Forma-1-es szezon. Az idei drasztikus szabályváltozások miatt szinte senki sem jósolhat előre semmit, bár sokan úgy vélik a boxok környékén, hogy a csapatok közti erősorrend meg fog változni. Ráadásul a rajt előtti hét a beadott és részben máris elutasított óvások miatt kissé botrányszagúra sikeredett.

Még el sem kezdődött az idény, a Ferrari, a Renault és a Red Bull máris hivatalos tiltakozást nyújtott be a Toyota, a Williams és a Brawn GP által használt hátsó légterelők, azaz diffúzorok miatt a most hévégi idénynyitó Ausztrál Nagydíj előtt. Az óváshoz eredetileg a BMW-Sauber is csatlakozott, ennek a csapatnak a beadványát azonban formai hibákra hivatkozva elutasították.

A vitát az robbantotta ki, hogy a Toyota, a Williams és a Brawn GP a többiektől eltérően értelmezte a diffúzorokra vonatkozó műszaki előírásokat, s ezzel a riválisok szerint előnyhöz juthat. Max Mosley, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke ugyanakkor korábban azt mondta: a FIA semmi kivetnivalót sem talált a Toyota és a Williams által alkalmazott megoldásban, azok nagyon ügyes találmányok, és megfelelnek a 2009-es új szabályoknak.

- Valószínűleg másképpen értelmezzük a szabályokat, és nem látjuk bennük azoknak a megoldásoknak a lehetőségét, amelyeket ez a három csapat használ - mondta Mario Theissen BMW-főnök, hozzátéve: arra számítanak, hogy a FIA péntekig, az első edzéslehetőségig reagál a beadványokra.

A melbourne-i versenyigazgató, Charlie Whiting egyébként szabályosnak ítélte az érintett három csapat hátsó légterelőit, amelyekkel a szakértők szerint körönként 0.5 mp-cel gyorsabbak lehetnek az autók. Az óvásról a három versenybíró dönt, határozatuk ellen a FIA párizsi fellebbviteli bíróságánál lehet fellebbezni.


Technikai követelmények: Ausztrál Nagydíj

Ahogyan azt a Formula-1 esetében az elmúlt években már megszokhattuk, egy-egy új szezon kezdete mindig is nagy várakozással bír a csapatok, a pilóták, a szponzorok és természetesen a technikai sportok királykategóriájáért rajongó nézők körében.

A csapatoknak már az első futamon olyan autókkal kell pályára lépniük, amelyek maradéktalanul megfelelnek az FIA által az elmúlt időszakban papírra vetett új szabályoknak, amelyekből ezúttal valljuk be, akad bőven.

A szabályalkotók által kiírt regulákhoz való alkalmazkodásnak megfelelően a most hétvcégén sorra kerülő szezonnyitó Ausztrál Nagydíj rajtrácsán az elmúlt években megszokott külsejű konstrukciókhoz képest teljesen más megjelenésű versenyautókkal találkozhatunk.

Az aerodinamikai szabályozásoknak köszönhetően ugyanis a Formula-1-es autók alacsonyabb építésű első légterelő szárnyainak fesztávja csaknem megegyezik az autó szélességével, míg a hátsó, magasabbra emelt szárnyak keskenyebb kivitelben jelennek meg.

Az új szezon egyik legnagyobb technikai újításaként lehet megemlíteni az autók fékezése során eltárolt mozgási energia kezeléséért felelős KERS-t, amellyel a pilóták plusz lóerőt lesznek képesek előállítani egy-egy előzés kivitelezésének elősegítésére.


2009 legfontosabb Forma-1-es újításai

Az idén számos újítással találkozhatnak a nézők. Több szabály is megváltozik, így például egy versenyző legfeljebb nyolc motort használhat a tizenhét versenyhétvége során, és nem kell a sorrendre figyelni a biztonsági autó pályaára lépése után. Az állítható légterelő és a hibrid rendszer a versenyzőknek is újdonsággal szolgál.

Aerodinamika

Az első légterelő negyven centiméterrel szélesebb (180 cm) mint az elmúlt esztendőben, az aszfalttól való távolsága 75 mm.
Az állítható légterelőket a középvonaltól számított 40 - 90 centiméteres sávban kell rögzíteni.
A versenyző körönként kétszer, hat fokkal állíthat a légterelőn. A második módosításnál az alappozícióba kell visszaállítani.
A hátsó szárny szélessége 75 centiméter, a magassága 95 cm. A felső elemek magassága 220 milliméter lehet (200 helyett). Az alsó elem talajtól számolt minimális magassága 175 milliméter.
A diffúzor hossza 350 milliméter.
A burkolaton nem szabad olyan elemet elhelyezni, amelyek rádiusza kisebb mint 75 milliméter.
Az orrész alatt, valamint a légbeömlők előtt lehetőség van áramlássegítők elhelyezésére.

Motor

Maximális fordulatszáma 18 000/perc.
Minden versenyző nyolc motort használhat egy évben. A használt motorokat az FIA megjelöli. A plusz motor használata tízpozíciós rajtbüntetést jelent (az első versenyen).
Az évad előtt legfeljebb húsz tesztnap során 15 000 kilométert teljesíthetnek a csapatok.
Január 1. és az utolsó verseny között legfeljebb nyolc aerodinamikai tesztet lehet teljesíteni egyenes pályán.

Abroncs

A bordázott abroncsokat felváltja a bordázatlan gumi. Minden versenyző tíz szett gumit kap egy versenyhétvégén, mindkét keverékből öt-öt szettet. Péntek este két-két szettet vissza kell adnia, és a harmadik szabadedzés után is egy-egy szettet.
Minden versenyhétvégén négy szett intermediate és három szett esőgumi áll egy versenyző rendelkezésére.

Váltó

Egy váltónak négy hétvégén kell szolgálnia a versenyzőt. A járókerekek cseréje öt rajtpozíciós büntetést jelent. A teljes berendezés cseréje esetén tíz pozíciós büntetést kap a versenyző.

Hibrid rendszer

A hibrid rendszer használata az idei esztendőben nem kötelező.
Az hibrid rendszerrel felszerelt gépeket erre figyelmeztető matricával, valamint fényjelzéssel kell ellátni. A szerelők és a pályaőrök csak zöld jelzés esetén érhetnek a versenyautóhoz.
Körönként legfeljebb 400 kilojoule energiát lehet tárolni, ami 6,7 másodpercig felhasználható 82 lóerőt biztosít. A versenyző több részletben is elhasználhatja a plusz teljesítményt. Erről a kijelző tájékoztatja.
A versenyző több részletben is elhasználhatja a plusz teljesítményt. Erről a kijelző tájékoztatja.

Biztonsági autó

Amikor a biztonsági autó pályára lép, a boxutca végig nyitva marad. A versenyző aktuális pozícióját figyelembe véve egy minimum időt határoznak meg, a boxutca bejáratáig. Aki gyorsabb, áthajtásos büntetést kap, amint szabad a pálya.

Sebességkorlátozás

A verseny alatt a boxutcában legfeljebb 80 kilométeres óránkénti sebességgel haladhatnak a versenyzők. Edzéseken 60 km/h.

Parc Fermé

Három és fél órával az időmérő után minden autónak a Parc Fermében kell parkolnia. A csapatok öt órával a verseny előtt kapják vissza a versenygépeket.

Verseny előtti változtatás

Három perccel a verseny megkezdése előtt tilos változtatni a versenygépeken (beleértve a gumikat is). Szabálysértés esetén tíz másodperces stop-and-go büntetést kap a versenyző.


Az Albert Park gyors, technikás pálya

A Formula-1 versenynaptárában helyet foglaló Ausztrál Nagydíjnak otthont adó Albert Park versenypálya a maga 5.3km-es hosszával, gyors kanyarjaival mindig is sokat követelt a pilótáktól, és nem utolsó sorban az általuk használt technikától.

Az autókkal elérhető maximális sebesség nagysága ugyanis meghaladja a 300km/h-ás sebességet, és a 16 kanyarból álló ringen elérhető átlagsebesség pedig nagyságrendileg 225km/h körül mozog.

Mivel a melbourne-i aszfaltcsík utcai szakaszokat is tartalmaz, egészen addig, míg a versenyzők a megtett körök alkalmával fel nem gumizzák annak felületét, igencsak csúszósnak bizonyul. Éppen ezért az autók a hétvége első felében várhatóan többet fognak majd csúszkálni, ami miatt ebben az időszakban a már bekoptatott gumiabroncsok használata nagyobb tapadást eredményez.

A melbourne-i versenypálya - csakúgy, mint a silverstone-i és a sepangi helyszínek - a közepestől egészen a magas leszorító erőt előállító aerodinamikai beállításokat kívánja meg azoktól, akik igazán jó köridőket kívánnak itt elérni.

A pályán jó néhány nagy sebességgel teljesíthető kanyarív található, mint például a 6-dik és az 5-dik sebességi fokozatban teljesíthető 11-es és 12-es kanyarok, amelyek talán az egyik legnagyobb kihívást jelentik a versenyzők számára. Mindezek mellett komoly nehézséget okoz az is, hogy a pilótának oda kell figyelni a pályát szegélyező, meglehetősen közel lévő védőfalra is.

A melbourne-i pályán lévő számos sikán miatt a versenyautók rendkívül érzékenyen reagálhatnak a gyors irányváltoztatások alkalmával. Éppen ezért a kerékfelfüggesztést viszonylag merevre kell állítani, de nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a kerékvető köveken történő áthajtáskor és a fékezések alkalmával viszont lágyabb karakterisztikára van szükség a stabilitás érdekében.

Egy olyan versenypályán, ahol egy kör alatt hozzávetőlegesen 60 alkalommal kell a pilótáknak sebességet váltani, a versenyautók stabilitásában és ezzel együtt az elérhető köridőkben fontos szerepet játszik a feltankolt üzemanyag mennyisége. Az autók üzemanyag-fogyasztásáról elmondható, hogy körönként hozzávetőlegesen 2.48kg-nyi üzemanyagot emésztenek fel.


A 2009-es menetrend:

március 29.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
április 5.: Malajziai Nagydíj, Sepang
április 19.: Kínai Nagydíj, Sanghaj
április 26.: Bahreini Nagydíj, Szahír
május 10.: Spanyol Nagydíj, Barcelona
május 24.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
június 7.: Török Nagydíj, Isztambul
június 21.: Brit Nagydíj, Silverstone
július 12.: Német Nagydíj, Nürburgring
JÚLIUS 26.: MAGYAR NAGYDÍJ, HUNGARORING
augusztus 23.: Európa Nagydíj, Valencia
augusztus 30.: Belga Nagydíj, Spa
szeptember 13.: Olasz Nagydíj, Monza
szeptember 27.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
október 4.: Japán Nagydíj, Szuzuka
október 18.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
november 1.: Dubaji Nagydíj, Abu-Dzabi


Az Ausztrál Nagydíj menetrendje (magyar idő szerint):

Március 27., péntek:
1. szabadedzés: 02:30
2. szabadedzés: 06:30

Március 28., szombat:
3. szabadedzés: 04:00
Időmérő edzés: 07:00

Március 29., vasárnap:
Ausztrál Nagydíj: 08:00

(1 kör 5,303 km, a versenytáv 58 (307,574 Km), 16 kanyar (6 balra, 10 jobbra)
Leggyorsabb kör: Michael Schumacher (német, Ferrari, 2004) - 1:24.215 p


Csapatok és pilóták

McLaren Mercedes:
1. Lewis Hamilton (brit, 24 éves)
2. Heikki Kovalainen (finn, 27)

Ferrari:
3. Felipe Massa (brazil, 27)
4. Kimi Raikkönen (finn, 29)

BMW Sauber:
5. Robert Kubica (lengyel, 24)
6. Nick Heidfeld (német, 31)

Renault:
7. Fernando Alonso (spanyol, 27)
8. Nelson Piquet jr.(brazil, 23)

Toyota:
9. Jarno Trulli (olasz, 34)
10. Timo Glock (német, 26)

Toro Rosso Ferrari:
11. Sébastien Bourdais (francia, 30)
12. Sébastien Buemi (svájci, 20)

Red Bull Renault:
14. Mark Webber (ausztrál, 32)
15. Sebastian Vettel (német, 21)

Williams Toyota:
16. Nico Rosberg (német, 23)
17. Nakadzsima Kazuki (japán, 24)

Force India-Mercedes:
18. Adrian Sutil (német, 26)
19. Giancarlo Fisichella (olasz, 36)

Brawn GP:
20. Jenson Button (brit, 29)
21. Rubens Barrichello (brazil, 36)

mti/telesport - Fotó: MTI/EPA/Diego Azubel