F-1: Vettel a rajtnál nyerte meg a futamot

2010. április 04. vasárnap 11:58

Hiába indult csak a harmadik pozícióból, Sebastian Vettel nagyszerűen kapta el a rajtot, és az első kanyar után az élre állt a Malajziai Nagydíjon. Később kiderült, hogy nagyszerű manővere győzelmet ért, ugyanis a továbbiakban gyakorlatilag senki sem veszélyeztette sikerét. A Red Bull német pilótája szezonbeli első futamgyőzelmét szerezte, a tavalyi világbajnokság utolsó futama óta most állhatott először fel a dobogó tetejére. A második helyen csapattársa, Mark Webber, a harmadikon a mercedeses Nico Rosberg végzett.

A Ferrarit és a McLarent a szombati időmérő edzésen becsapta időjósrendszere, így e két csapat versenyzői az újoncok társaságában, a hátsó sorokban készülhettek a Malajziai Nagydíj rajtjára, a Red Bull viszont jó esélyt kapott idei első győzelmére, és élt is a lehetőséggel.

Mark Webber rajtolhatott a pole pozícióból, csapattársa, Sebastian Vettel a harmadik rajtkockát szerezte meg, a két Red Bull közé pedig a mercedeses Nico Rosberg ékelődött be.

Az eddigi futamokon is nagyszerűen teljesítő Vettel nem ismert kegyelmet a rajtnál: gyönyörűen startolva megelőzte mind Rosberget, mind saját csapattársát. Webber a második kanyarban megpróbálta visszavenni az első helyet, de kísérlete kudarcba fulladt.

A két Ferrari és a két McLaren gyakorlatilag „kéz a kézben" kezdett el átvágni a mezőnyön, és a harmadik körre már hat-hét versenyzőt mindannyian maguk mögé utasítottak. Közülük is Lewis Hamilton volt a legagresszívabb, aki az ötödik körben már a tizedik helyen állomásozott, míg a többiek beragadtak a két Toro Rosso mögé.

Az angol ekkor nagy csatába bonyolódott a Renault pilótájával, Vitalij Petrovval, és úgy tűnt, szabálytalanul akadályozta az oroszt - de némi meglepetésre nem büntették meg a McLaren versenyzőjét. A kerékcserék sorát a címvédő világbajnok, Jenson Button kezdte meg, aki a tizedik körben jött ki először a boxutcába. Másodpercekkel később Michael Schumacher Mercedese megadta magát, a hétszeres világbajnok számára véget ért a futam.

Ezt követően kicsit kevesebb izgalmat jegyezhettünk fel, a két Red Bull közben fokozatosan meglépett a mezőnytől, még a harmadik helyen álló Rosberg sem tudta velük tartani a lépést.

Az élen álló hármasból a Mercedes pilótája jött ki elsőként kerékcserére, majd őt követte Vettel (mindketten a 23. körben), a Red Bull versenyzője csapattársa mögé, a második helyre jött vissza. Webber egy körrel tovább maradt kint, és megvolt az esélye rá, hogy megelőzze Vettelt, azonban kerékcseréje sokkal tovább tartott, mint Vettelé.

Hamilton időközben a második helyen körözött, de ellentétben vetélytársaival ő még nem volt kinn kerékcserén - pedig már az 56 körös futam felénél jártunk. Végül a 31. körben szánta rá magát a boxutca meglátogatására, és centikkel bár, de visszajött a hetedik helyre csapattársa, Button elé. Hat körrel később Fernando Alonso is kiment friss gumikért, így a hatodik és a kilencedik helyek között „összejött" a két Ferrari és a két McLaren: Hamilton, Button, Massa, Alonso sorrendben.

Hamilton nem tudta megelőzni Sutilt, Massa azonban elment Button mellett a 44. körben. A brazil sikerén felbuzdulva csapattársa, Alonso is üldözőbe vette a címvédőt, de néhány körrel későbbre időzített támadását a brit sikerrel hárította.

A ferraris ennek ellenére nem adta fel, így a két világbajnok csatározása elegendő izgalommal szolgált a hajrában. Alonso végül nem járt sikerrel, sőt annyira „szétgyilkolta" a Ferrarit, hogy az utolsó előtti körben nem bírta tovább az autója, így a spanyol kiesett a versenyből. De legalább volt izgalom az utolsó körökben is, ugyanis a közvetlen élmezőnyben továbbra sem változott semmi...

Az élen autózó Vettel sikerét senki sem veszélyeztette, a Red Bull vezetői nyilván nem engedték Webbernek, hogy kockáztassa a kettős győzelmet - kérdés, hogy az ausztrál egyáltalán képes lett-e volna rá. Az eddigi versenyeken is nagyszerűen teljesítő Vettelt ezúttal a technika sem hagyta cserben, így a 22 éves német megszerezte idei első futamgyőzelmét.

A Malajziai Nagydíj végeredménye

  1. Vettel Red Bull-Renault
  2. Webber Red Bull-Renault + 4.8s
  3. Rosberg Mercedes + 13.5s
  4. Kubica Renault + 18.5s
  5. Sutil Force India-Mercedes + 21.0s
  6. Hamilton McLaren-Mercedes + 23.4s
  7. Massa Ferrari + 27.0s
  8. Button McLaren-Mercedes + 37.9s
  9. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1m10.6s
10. Hulkenberg Williams + 1m13.3s
11. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1m18.9s
12. Barrichello Williams-Cosworth + 1 lap
13. Alonso Ferrari + 2 laps
14. Di Grassi Virgin-Cosworth + 3 laps
15. Chandhok Hispania-Cosworth + 3 laps
16. Senna Hispania-Cosworth + 4 laps
17. Trulli Lotus-Cosworth + 5 laps

Leggyorsabb kör: Mark Webber 1.37.054 (53. körben)

Nem értek célba:

Kovalainen Lotus-Cosworth 46 laps
Petrov Renault 32 laps
Liuzzi Force India-Mercedes 12 laps
Schumacher Mercedes 9 laps
Kobayashi Sauber-Ferrari 8 laps
Glock Virgin-Cosworth 2 laps
De la Rosa Sauber-Ferrari 0 laps

A vb állása 3 futam után:

Pilóták - Konstruktőrök:

  1. Massa 39 - 1. Ferrari 76
  2. Vettel 37 - 2. McLaren-Mercedes 66
  3. Alonso 37 - 3. Red Bull-Renault 61
  4. Button 35 - 4. Mercedes 44
  5. Rosberg 35 - 5. Renault 20
  6. Hamilton 31 - 6. Force India-Mercedes 18
  7. Kubica 30 - 7. Williams-Cosworth 6
  8. Webber 24 - 8. Toro Rosso-Ferrari 2
  9. Sutil 10
10. Schumacher 9
11. Liuzzi 8
12. Barrichello 5
13. Alguersuari 2
14. Hulkenberg 1


nso/fn