Indul a szezon: Michelisz Norbert dobogóval nyitna a WTCC idei első fordulójában
2016. április 01. péntek 16:06
Készen áll a kihívásokra a himesházai pilóta, Michelisz Norbert, írta Facebook-bejegyzésében. A hétvégén dobogóra állna. Pénteken harmadik lett a szezon első tesztjén Franciaországban.
Pénteken délelőtt a 30 perces teszttel kezdődött meg a WTCC 2016-os idénye a franciaországi Paul Ricard versenypályán. A mezőnyből egyedül Michelisz Norbert vette fel a versenyt a világbajnoki címvédő Citroënekkel.
A 18 fős mezőnyből csak 16-an vettek részt a pénteki teszten, mivel a Zengő Motorsport két fiatal pilótájának, Nagy Dánielnek és Ficza Ferencnek az autója még nem készült el. Michelisz Norbert sokáig a 9-10. hely környékén állt, ám az 1:44,725-ös utolsó körével a harmadik helyen zárt. Ezzel négy Citroën közé ékelődött be, rajtuk kívül senki sem futott 1:45-ön belüli időt. A teszt esős körülmények között zajlott, ezért is maradtak el az időeredmények alaposan a tavaly Sébastien Loeb által repesztett pályarekordtól.
A program szombat délelőtt a szabadedzésekkel folytatódik.
„Ha valamikor, akkor most tényleg készen állok a kihívásokra! A téli holtszezonban hét napot, összesen 1600-1800 kilométert teszteltem, ami körülbelül négy-öt versenyhétvégényi mennyiség. Ez messze több, mint amire az eddigi pályafutásom során lehetőségem volt, és ennek tudatában mondom azt, hogy felkészültebben várom a szezonrajtot, mint valaha. Ráadásul a büntetősúly-rendszernek köszönhetően a pole pozícióra és a futamgyőzelemre esélyes csapatok között lehetünk a WTCC idei első fordulójában.
Az új szabályok értelmében a világbajnoki címvédő Citroën a maximális ballaszttal, azaz +80 kilóval áll rajthoz Franciaországban, miközben az összes többi autó a minimális súllyal fog versenyezni. Érdemes kiindulni a Paul Ricardon futott tavalyi legjobb időmérős körökből, amikor a Hondák 8-9 tizedmásodperces hátrányban voltak a francia márkához képest. Akkor csak 20 kilóval voltunk könnyebbek a Citroëneknél, de az ahhoz képest meglévő mostani plusz 60 kilós súlyelőny nagyjából el is tüntetheti a 2015-ben meglévő különbséget. És ha ehhez még hozzávesszük, hogy a Honda tavaly óta valószínűleg többet fejlődött, mint a Citroën, akkor ezúttal papíron leheletnyivel gyorsabbnak kell lennünk náluk. Persze azt nem tudjuk, hogy a franciák a tavalyi versenyen 100 százalékon pörögtek-e, de mivel hazai pályán voltak, feltételezem, hogy igen.
Ennek ellenére biztos vagyok benne, hogy a Citroënek ott lesznek a dobogós helyekért folyó harcban, hiszen 2015-ben 60 kilós pluszsúllyal is uralták a mezőnyt. És ugye a Volvóval is számolnunk kell, amely a vallelungai teszten látottak alapján a Hondához hasonlóan nagyon erős lehet ezen a hétvégén.
Összességében bizakodó vagyok, látva az aktuális erőviszonyokat, most lehet optimistának lenni, a fő futamon szeretnék dobogóra állni. Annak ellenére is, hogy a Paul Ricard nem tartozik a kedvenc pályáim közé. Sok érdekes kanyar van rajta, de az elmúlt években valamiért itt gyengébben teljesítettem a Honda gyári pilótáihoz képest. Tavaly például Tiago Monteiro az időmérőn és a futamokon is gyorsabb volt nálam körönként egy-két tizedmásodperccel. Neki ez az egyik kedvelt helyszíne, 2014-ben a futamgyőzelemhez is közel állt, 2015-ben pedig az egész hétvégén nagyon erős volt a nyers tempót tekintve. Úgy gondolom, hogy ő várhatóan a győzelemre esélyes versenyzők között lesz, és akkor még Rob Huffról nem is beszéltem, szóval erős a konkurencia csapaton belül is.
EQM - Fotó: Facebook
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Hoppál Péter vendége lesz Szijjártó...
- Idén is gyűjti a cipősdoboz...
- Pénteken nyit az adventi vásár,...
- Már több mint egymillió beteget...
- Jövőre emelkedik a gyermekes családok...
- Pécsi találkozóra hívta meg Magyar...
- Idén is programok sokaságávál készül...
- Kettészakítottak a vonatok egy, a...
- Vasárnap éjfélig lehet kötelező...
- Ködös, hűvös éj után esőre is...