Megérkezett a Mercedes ezüstnyila

2010. február 01. hétfő 14:57

A Forma-1-be három év szünet után visszatérő, hétszeres világbajnok Michael Schumacher és csapattársa, Nico Rosberg hétfőn mutatta be a Mercedes GP idei versenyautóját Valenciában (képünkön).

A W01 kódjelzésű ezüstnyíl fényezését már egy héttel ezelőtt bemutatták, akkor a stuttgarti Mercedes Múzeumban a tavaly világbajnokságot nyerő Brawn GP BGP001-es modellt festették ezüst színűre. A mostani prezentáció után a szakemberek azt mondták: az új autó legjellegzetesebb része az orrkúp.

A Mercedes legutóbb 55 évvel ezelőtt indított teljes egészében saját készítésű autót az F1-ben, arra pedig még sosem volt példa, hogy az istálló mindkét pilótája német legyen.

A téli szünet első hivatalos tesztjén Rosberg kezdi majd meg a körözést, később pedig a 41 esztendős Schumacher is gyakorol az ezüstnyíllal. A 91-szeres futamgyőztes legutóbb tavaly nyáron ült F1-es gépben, akkor a Ferrari 2008-as modelljével tesztelt.

A tavalyi idényben vb-győztes Brawn GP-ből lett Mercedes GP december 23-án jelentette be, hogy Schumacher három év szünet után visszatér az autósport elitkategóriájába.

Az idei Forma-1-es szezon március 14-én rajtol Bahreinben.

Schumi festi a haját és keményen kászül

Szemüveget még nem kell viselnie a világ egyik legsikeresebb sportolójának, hajfestéket azonban már használ Michael Schumacher.

A hétszeres forma 1-es világbajnok a Bild című német lap vasárnapi számának bevallotta, hogy már évek óta festi a haját. Schumacher azt mondta: ha jól emlékszik, akkor 2005-ben hívta segítségül a hajfestéket, hogy elfedje ősz tincseit.

A 41 éves klasszis, aki tavaly decemberben jelentette be, hogy négy év szünet után visszatér a versenypályára, azt is elmondta, hogy nemrég szemorvosnál is volt ellenőrzésen - írja a mon.hu.

- De nem kell szemüveget viselnem - mondta a pilóta. Schumacher szerint szerencsés géneket örökölt, így nem annyira látszik rajta, hogy hány éves.

A Bildnek azt mesélte, hogy rendszeresen mozog, újabban sokat úszik- saját, 25 méteres medencéjében.

- Félóra mellúszás naponta sokat jelent - tette hozzá. És persze egészségesen is táplálkozik. Amikor abba hagyta a versenyzést, öt kilót szedett fel. De most a versenyekre készülve ismét régi versenysúlyánál van, vagyis újra 74 kilós Schumi.

A klasszis elmondta azt is, hogy rendszeresen focizik, végigjátszik egy mérkőzést baj nélkül, ám ha nem a pályát futkos, hanem joggingol, akkor azt csak mértékkel teszi.

- Tizennégy éves korom óta baj van a térdemmel, ha csak futok, hamar begyullad - mesélte a sportoló.



FRISSÍTVE, kedd, 16:30


Hivatalos a legújabb pontrendszer

Miután a Nemzetközi Automobil Szövetség Forma-1-es bizottsága is jóváhagyta, gyakorlatilag hivatalossá vált a 2010-re érvényes új pontrendszer. Az időmérős gumiszabályok is változnak.

Bár forma szerint a nemzetközi szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsának két napon belül még végső jóváhagyását kell adnia, de mostanra gyakorlatilag hivatalossá váltak a csapatok által 2010-re javasolt újabb szabályváltoztatások.

Az FIA Forma-1-es bizottságának tegnapi ülésén megegyeztek a pontrendszer további módosításáról, amelynek keretében a győzelem és a második hely közötti különbséget növelik meg.

2010-ben tehát így oszlanak el a pontok az elsőtől a tizedik helyezésig: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.

A bizottság a csapatok új, a "show-t javító" ötletére is rábólintott, azaz a stratégia megkeverése érdekében az időmérő utolsó szakaszába bejutott tíz pilótának vasárnap ugyanazzal a gumival kell majd rajtolnia, amelyet a Q3-ban használt.

További változtatás a gumik terén, hogy idén a csapatok pilótánként egy hétvégére a korábbi 14 helyett csak 11 szett száraz abroncsot kapnak majd. A pénteki edzések esetleges gumispórolós üresjáratainak kiküszöbölésére a csapatoknak - akár használták, akár nem - az első edzés után egy, a második után pedig két szett gumit kell visszaadniuk, azaz nem éri majd meg tartogatni őket.

A csapatok szervezete, a FOTA egyezsége után az F1-bizottság a dupla diffúzorokat 2011-től kizáró műszaki szabálymódosítást is jóváhagyta.

mti/f1-csatorna/vezess.hu/kiskegyed - Fotó: f1-live.hu