Nem jó üzlet, de jó érzés

2010. szeptember 17. péntek 19:00

Nem jó üzlet, de jó érzés
A nagyobb vállalatok vezetői érzelmi alapon döntenek, ha a sport támogatására kerül a sor. Többen is úgy gondolják, hogy üzleti alapon nem nagyon éri meg reklámozni Magyarországon. Ha egy csapatnak vannak eredményei és még szeretnivaló is, akkor szívesen támogatják őket.

Matyi Dezső, az Alexandra könyváruház és a PMFC tulajdonosa lapunknak a következőket mondta azzal kapcsolatban, hogy mit gondol a magyar sport támogatásáról:

– Ha üzleti alapon gondolkodunk, akkor tudja a válaszomat. Csak azért van még a magyar sportnak támogatottsága, mert érzelmi alapon döntünk. Ha nekem nem is térül meg az a pénz, amit befektetek a sportba, talán majd az unokáimnak segítek ezzel.

Dr. Kiss Endre (képünkön), a Szigetvári Takarék elnöke azt mondta, ő elsősorban lokálpatriótaként dönt:

– Nálunk nem gazdasági kérdés, hogy melyik csapatot támogatjuk. Lokálpatrióta módon választunk együttest: kiválasztjuk a szívünknek kedves csapatot. Azért szponzorálunk tehát, mert az adott egyesület szeretnivaló és vannak eredményei. A Pécs2010, a női kosárlabdacsapat például egy ilyen gárda. Hihetetlen mennyiségű eredményt tudnak felmutatni, és ha kell, akkor a padlón csúszva nyerik meg a mérkőzéseket. Az ilyen csapatot kötöttségek nélkül lehet szeretni, az akarásuk miatt kiemelkednek. Persze a szponzorálásnak vannak üzleti, gazdasági oldalai is, de úgy gondolom, hogy az érzelmi oldal a legfontosabb Magyarországon.

Jó döntést hoztak a PANNONPOWER Holding Zrt. vezetői, amikor arról határoztak: a vállalat beszáll a pécsi sport, azon belül a PVSK Panthers szponzorálásába.

– A pécsi kosárlabdában való szerepvállalásunk nagyon jó döntésnek bizonyult, hiszen a csapat sikeres, s ezt a tavalyi gyengébb szereplés sem halványította el – mondta munkatársunknak Bozzay Péter, a PANNONPOWER kommunikációs vezetőjéte, aki hozzátette: bíznak a pécsi kosárcsapat további sikereiben. 

Kiszállt viszont a szponzorálásból a Biokom Pécsi Környezetgazdálkodási Kft., amely a múlt évben a PVSK Panthers kiemelt támogatója volt.

– A korábbi évekkel ellentétben a Biokom az idén nem támogatja a város élsportját. Természetesen ez a jövőben változhat, de konkrétumokról nem tudok tájékoztatást adni – mondta Lóczi Szidónia, a cég PR-menedzsere.


Tasi Tímea - Fotó: Dittrich Éva