Rali-prológ: az utolsó lett az első

2009. augusztus 01. szombat 19:50

Rali-prológ: az utolsó lett az első
A 42. Allianz Rallye péntek délelőtti gépátvétele után végül összesen 138 páros (89 a rali I. osztályban, 33 a rali II-ben és 16 a Historic-kupában) állhatott be a pécsi Vörös Autóháznál kialakított parc fermébe - ahonnan aztán 15 órakor az első autó kigördülhetett a szokásos nézőcsalogató nyitány, a Prológ szlalompályájára a Plaza parkolójába. A népes mezőny (a közbeiktatott ünnepélyes megnyitó miatt is) utolsó autója már a késő estébe nyúlóan száguldott át a célvonalon - és ezúttal az utolsó lett az első: a kacskaringós pályát a Prológon hagyományosan a sor végén induló 1-es rajtszámú autó, vagyis ezúttal Herczig Norbert és Baranyai László teljesítette a Subaru Impreza WRC-vel.

A raliversenyek prológjai alapvetően a futamok felvezetésére, a nézők (és persze a pilóták) amolyan „ráhangolására" szolgálnak. Ennek megfelelően a szabályai is eltérnek a gyorsaságikétól, hiszen itt például alkalmasint még célba érni sem kötelező (így az itteni idők sem számítanak bele a végeredménybe), a másnap reggeli „igazi" induláshoz elég a Prológ rajtvonalán átgördülni.


Tekintse meg képgalériánkat is! KLIKK IDE!


Mi több, a pilóták erre a rövid körre akár alkalmi (azaz a versenyre benevezettől eltérő) navigátorokat is ültethetnek maguk mellé. Erre leggyakrabban különféle prominens személyiségek szoktak „vállalkozni": péntek este a Mecseken 2-es rajtszámmal induló Spitzmüller Csaba párját, Kazár Miklóst például Nagy Csaba pécsi alpolgármester helyettesítette a méregerős Mitsubishi Lancer WRC anyósülésében.

Bár a városvezető beszálláskor elárulta, nézőként régóta a rali nagy barátja, belülről nézve talán kissé megváltozott a véleménye a sportágról - különösen, hogy „Spici" az egyik kanyarban - tudatosan vagy véletlenül? - kissé „megforgatta" a Mitsubishit...

Ugyan, mint mondtuk, az eredmény itt hivatalosan nem számít, „nem hivatalosan", azaz presztizsértékét tekintve igenis nagy súllyal bír a pilóták között. Akik között akadnak afféle igazi „prológmenők", mint például az N4-es Mitsubishi Lancerrel induló Aschenbrenner György (közismertebb becenevén „Asi"), akinek tíz perccel a nap vége előtt valóban olyan eredmény jelent meg a neve mellett, amelyről szakavatott szurkolók sem gondolták, hogy még „überelhető".

Sokaknak nem is sikerült - N-es autóval senkinek - ám három WRC mégiscsak megmutatta, mitől is számít még mindig a sportág királykategóriájának. A legjobb idő végül a nyílt ralibajnokság pontvadászatát (ne feledjük, a homologizációjukat vesztő WRC-k, A8-as és H-csoportos autók időleges „életben tartására" folyik e párhuzamos sorozat az „igazi", az országos ralibajnokság küzdelmei mellett) vezető, így Pécsett az 1-es rajtszámot kiérdemlő Herczig Norbert nevéhez fűződött.

Az N-es autók legjobbja, mint említettük, Asié lett, a Szuper-1600-ban pedig a kategória nagy visszatérője, a Bútor Róbert, Tóth Vilmos duó Citroen C2-ese ért oda az élre. Hogy még az „éllovasoknál" maradjunk: legjobb baranyaiként (abszolút 27. idővel, 1:14,1-gyel) a siklósi Keller Péter, Bencze Szabolcs kettős kormányozta célba az A6-os Suzuki Swift Sportot.

Az utána következő (abszolút 32.) pécsváradi Keszler Mátyás, Hágen Zoltán duó (képünkön) 1:15,4 perce tavaly után ezúttal is egyben a H-csoport legjobb idejét jelentette - amit annál értékesebbnek tekinthetünk, mert a mezőny egyik legöregebb autójával, egy olyan Audi S2-es Coupéval vitték véghez, amelynek egy laikus első blikkre talán még egy taxiengedélyt sem adna ki...

A Mecsek-rali valódi mért versenye szombat reggel kilenc gyorsasági szakasszal kezdődik meg. Ezek a következők (rajtidőkkel).

1., 4., 7. : Camping - Árpádtető
ORB: 07:33, 11:47, 16:01
R2: 09:53, 14:07
2., 5., 8.: Alsómocsolád - Mecsekpölöske
ORB: 08:36, 12:50, 17:04
R2: 10:56, 15:10)
3., 6., 9.: Nyárásvölgy - Hetvehely
ORB: 09:34, 13:48, 18:02
R2: 11:54, 16:08

A következő linkekre kattintva a verseny hivatalos honlapjáról letölthető a 42. Allianz Rallye nevezési listája, a futam időterve, valamint a viadallal kapcsolatos legfontosabb eddigi hírek: KLIKK IDE!

Sz. Zs. - Fotó: Dittrich Éva