Sztrájkkal indíthat az új F-1-csapat

2009. február 28. szombat 00:30

A legfrissebb hírek szerint a sok hamvába holt tárgyalás után mégis akad pénz a Honda F-1 megmentésére. Igaz, nem ezen a néven. Ráadásul a Honda végkielégítéseiből spórolással alakuló istállót kirúgott dolgozói azonnal megbuktathatják.

Úgy tűnik, tényleg folytathatja Forma-1-es szereplését a Honda, miután a japán vezetőség elfogadta, hogy a felszámolásra szánt 100 millió dollárt a vevő Ross Brawn és társai kapják meg.

A brit Telegraph című lap úgy tudja, az új befektető, az eddigi csapatigazgató, Nick Fry és az istállófőnök Brawn hatalomátvétele azon múlt, hogy a cég nekik csoportosítsa át a 25 milliárd forintnyi összeget. Pénteken ez megtörtént, így vehetnek motort a Mercedestől, elutazhatnak a spanyolországi tesztekre, és ott lehetnek a március 29-i nyitófutamon.

Rómában is felbőgnek az F-1-es motorok?

Ha az olaszok megteremtik a szükséges biztonsági feltételeket, Bernie Ecclestone, a Forma-1 mindenható ura kész arra, hogy 2013-tól futamot adjon Rómának. A jelenleg is a versenynaptárban lévő monzai nagydíjat továbbra is megrendeznék, hiszen a római futam, a monacóihoz hasonlóan utcai verseny lenne.
A város Maurizio Flammini korábbi Formula 2-es versenyző és superbike promóter vezetésével azon dolgozik, hogy az olasz főváros egyik külső kerületében nagydíjat rendezzenek.
„Róma különleges hely lenne. Beszéltem Flamminivel és megfelelő biztonsági körülmények mellett 2013-tól futamot rendezhetnének", írta levelében Ecclestone Gianni Alemannónak, Róma polgármesterének. „Kész vagyok biztosítani a kellő támogatást, hogy városukba kerüljön az esemény"- folytatta a Formula-1 ura.
Ahogy az lenni szokott, az ötletnek nem csak támogatói vannak. Max Mosley, a FIA elnöke nem állt a terv mellé, sőt, a Ferrari elnöke, Luca de Montezemolo is úgy vélte, a Római Nagydíj elképzelhetetlen, hacsak nem egy egyszeri rendezésről lenne szó.

A transzfer igen érdekes: a decemberben visszalépett Hondának 100 millió dollárjába kerülne az F-1-es létesítmények felszámolása, a 700 dolgozó elbocsátása - vagyis ez a pénzük mindenképp elveszne, így inkább Brawnéknak adják.

Az exferraris menedzser új istállójában mindenkinek a fizetését lecsökkentik, fix pilótájuk, Jenson Button (képünkön) állítólag önként lemondott bére feléről, a továbbiakban évente mintegy 8 millió dollárt keresne.

Mindez azonban egyelőre feltételes, ugyanis Brawnnak is ki kell rúgnia úgy 250-300 embert, és mivel az ő végkielégítése szerényebb, mint amit a Honda adott volna, sztrájkveszély fenyeget a gyárban: az alkalmazottak nagy része jobban járt volna, ha az anyacég küldi el.

Elképzelhető tehát, hogy az új csapatnak lesz motorja, autója - a 2009-es Honda már ősszel kész volt -, de nem lesznek hadra fogható dolgozói. A Telegraph szerint ráadásul Brawnék projektje annyira bizonytalan, hogy jelenlegi anyagi helyzetükkel csak egy évig tudják üzemeltetni a teamet.

Annyi biztos, hogy a Honda nevet nem vihetik és nem is akarják tovább vinni, a nevük talán BrackleyF1-re változik nagy-britanniai központjuk után.

sportgeza.hu, autohirek.hu