Webber nyert, a Brawnnak nem ment

2009. július 12. vasárnap 16:33

Webber nyert, a Brawnnak nem ment
Az ausztrál Mark Webbernek 131 futam után minden akadály ellenére is sikerült megszereznie pályafutása első futamgyőzelmét a Német Nagydíjon. A Red Bull sikerét Vettel második helye tette teljessé. A dobogó harmadik fokára Felipe Massa állhatott.

Hat és fél év, 131 futam után Mark Webber (képünkön) révbe ért: a Német Nagydíjon előbb megszerezte a pole-t, majd a könnyűnek egyáltalán nem mondható futamon pályafutása első győzelmét is. Sebastian Vettel második helyével a Red Bull idén harmadik kettős győzelmét aratta. Monaco után a Ferrari is újra dobogós lett, ezúttal Felipe Massa kapaszkodott a harmadik helyig.

Bár a pole-ból indult, és elsőként haladt át a célvonalon végül, egyáltalán nem volt sima versenye Webbernek. A rajtnál a brawnos Rubens Barrichellóval vívott brutális csatát, és veszített, így az első etapot a második helyen autózta végig, amin aztán a brazillal folytatott lökdösődés miatt kapott bokszutca-áthajtásos büntetés is rontott.

A csapat azonban kimondottan jó érzékkel Barrichello kiállásával egy időben hívta ki az ausztrált a büntetésre, így utána jó néhány köre volt, hogy előnyt autózzon ki a saját kerékcseréje előtt.

A start nemcsak Webber szempontjából volt érdekes, Lewis Hamilton a tavalyi Kínai Nagydíjhoz hasonlóan most is túl forrófejű volt, túl sokat akart, az ötödik helyről az elsőre szeretett volna ugrani az első kanyarra, de kisodródott, és egy defektet is begyűjtött, azaz rögtön az elején a mezőny legvégére esett vissza.

A KERS-es autók egyébként jól rajtoltak, Heikki Kovalainen, és a két ferraris, Massa és Räikkönen is előrébb lépett, míg Vettel és Button hátrébb csúszott.

Az első etapban a gumikkal küszködő Massa mögött lassan összetorlódott a mezőny, így gyakorlatilag a bokszkiállások időzítése, és az abroncsok viselkedése diktálta a sorrendet.

Az első kiállások után - ami a Brawnoknál már két kerékcserét jelentett - Webber már biztosan vezetett, míg Barrichello és Button borzasztóan szenvedett a láthatóan üzemi hőfok alatti gumikkal. Az utolsó kiállásaik előtt és alatt Fernando Alonso egészen a közelükbe került, de végül nem sikerült megelőznie őket, Button viszont csapattársa elé került, így Barrichello hátvédként jó szolgálatot tett az angolnak.

A verseny legnagyobb vesztese a Force Indiával brillírozó Adrian Sutil volt, aki első kerékcseréje előtt a harmadik helyen haladt, és a nyolcadik helyre ért volna vissza, ha nem találkozik megint a mumusával, Kimi Räikkönennel. A bokszkijárat után az első kanyarban a két autó összeakadt, a német első szárnya megsérült, így újra ki kellett állnia, minden esélye elúszott a pontszerzésre.

A futam nagy nyertese a williamses Nico Rosberg volt, aki mások nyomorúságát kihasználva, kiválóan ütemezett stratégiával végül a negyedik lett, azaz összesen 11 pozíciót javított.

A Ferrarinál felemás napot zártak, hiába lett ugyanis dobogós Massa, Räikkönen autója a verseny felénél műszaki hiba miatt megadta magát, a finn a 34. körben kiállt. Korábban hidraulikai probléma miatt kiesett a Toro Rossó-s Sebastien Bourdais is, könnyen lehet, hogy ez egyben a búcsúja is volt - nem sikerült valami szépen.

A Brawn gyengélkedésével és az újabb kettős győzelemmel a Red Bull 11 pontot faragott Buttonék előnyéből a konstruktőri küzdelemben, Vettel és Webber pedig megelőzte Barrichellót egyéniben, a negyedik helyre szorítva a brazilt. Button előnye 21 és 22,5 pont jelenleg Vettel és Webber előtt.

A Magyar Nagydíj kimondottan izgalmasnak ígérkezik, ugyanis míg az utóbbi két futamon a hűvös körülmények egyértelműen a Red Bull kezére, és a Brawn ellen játszottak, a Hungaroringen kiderülhet majd, hogy milyenek a valós erőviszonyok, Vettelék tényleg végleg átvették az uralmat, vagy sem.

Német Nagydíj, Nürburgring, 2009.07.12.

Hely Versenyző Csapat Autó Hátrány Rajt
1 Mark Webber RBR-Renault 60 Győztes 1
2 Sebastian Vettel RBR-Renault 60 +9.2 4
3 Felipe Massa Ferrari 60 +15.9 8
4 Nico Rosberg Williams-Toyota 60 +21.0 15
5 Jenson Button Brawn-Mercedes 60 +23.6 3
6 Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 60 +24.4 2
7 Fernando Alonso Renault 60 +24.8 12
8 Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 60 +58.6 6
9 Timo Glock Toyota 60 +61.4 20
10 Nick Heidfeld BMW Sauber 60 +61.9 11
11 Giancarlo Fisichella Force India-Mercedes 60 +62.3 18
12 Kazuki Nakajima Williams-Toyota 60 +62.8 13
13 Nelsinho Piquet Renault 60 +68.3 10
14 Robert Kubica BMW Sauber 60 +69.5 16
15 Adrian Sutil Force India-Mercedes 60 +71.9 7
16 Sebastien Buemi STR-Ferrari 60 +90.2 17
17 Jarno Trulli Toyota 60 +90.9 14
18 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 59 +1 Kör 5
Ret Kimi Räikkönen Ferrari 34 +26 Kör 9
Ret Sebastien Bourdais STR-Ferrari 18 +42 Kör 19

Vezess.hu - Fotó: MTI