Ifj. Tóth, Patkó: ezüstös visszatérés

2009. április 27. hétfő 11:33

Ifj. Tóth, Patkó: ezüstös visszatérés
Herczig Norbert (Subaru Impreza) a zárónapra is megtartotta előnyét, így megnyerte az ob idei második állomását, a Miskolc-ralit. A pilóta Baranyai László oldalán 50 másodperccel előzte meg a Turán Frigyes, Zsiros Gábor (Peugeot 307 WRC) párost, a harmadik az ifj. Érdi Tibor, Csökő Zoltán (Subaru Impreza) duó lett. A címvédő Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós (Mitsubishi Lancer WRC) kettős három szakasz megnyerésével a negyedik helyre kapaszkodott fel. Az utóbbi időben elsősorban a nemzetközi IRC-sorozatra összpontosító ifj. Tóth János a ralipályákra ugyancsak két év után visszatérő pécsi Patkó Gergellyel (Peugeot 207 - képünkön) - miközben az N-csoportban az ezüstserleget érdemelte ki - abszolútban maradt a nyolcadik.

Vasárnap az első napival megegyező pályákon kellett végigszáguldania a Miskolc-rali mezőnyének - csak épp az ellenkező irányban. Turán ébredt a legjobban, így három másodpercet le tudott faragni Hercziggel szembeni félperces hátrányából.

Ifj. Tóth János, Patkó Gergely: két év után ob-futamon

Igaz, csak navigátora révén tekinthetjük pécsinek az abszolútban legelőkelőbb helyen záró ifj. Tóth János, Patkó Gergely duót (Peugeot 207 S2000), ettől függetlenül méltán kívánkoznak a Miskolc-rali baranyaiakról szóló fejezetének élére. Külön-külön bemutatni a ralibarátoknak nyilván egyiküket sem kell - „Janika" hét abszolút bajnoki címe a sportág aranylapjain díszeleg, míg Patkó Gergely Zsolt Dániel oldalán aratott annak idején emlékezetes diadalokat a rali II. abszolút, majd a rali I. N-csoportjának bajnoki címével) - legföljebb egy autóban szereplésük jelent kuriózumot.
Különösen, hogy mindketten nagyjából két év után indultak ob-futamon - ifj. Tóth közben azért az IRC-sorozatban száguldott, a pécsi fiatalember viszont valóban csak civil életének szentelt ezt az időszakot.
Patkó Gergely most először ült ifjabb Tóth mellett a navigátorülésben, de ebből nem volt gond - hamar összeszoktak, nem is kellett néhány gyorsasági, pár kilométer is elegendő volt. S a kérdésre, hogy tetszik-e neki a száguldás a hétszeres bajnokkal, a válasz habozás nélkül érkezett:
- Hogyne tetszene!? Szeretem, hogy Jani elvállalja a tempós részeket, hogy az autó mindenen átmegy, hogy gyorsak vagyunk. Nem is akarom, hogy vége legyen, mennék még vagy szerdáig - vallotta be fátyolos tekintettel. - Nem túlzok, életem egyik legnagyobb élménye volt ez a hétvége - a legjobban az tetszett, hogy nagyon gyorsak vagyunk, s hogy az autó úgy megy át mindenen, mint kés a vajon...
- Pozitív élmény volt számomra a Gergővel közös munka. Hibátlanul tette a dolgát, a rizikós helyzetekben is nyugodt maradt, s ez a jó navigátor ismérve. Profi a srác, na... - mondta mosolyogva a Peugeot pilótája.
- A második kör második szakaszán kaptunk egy lassú defektet, nem tudjuk pontosan, hogy hol, mert nem ütöttük oda, sőt, nem is vettük észre rögtön. Aztán egyszer csak egy bukkanó után, 150 kilométer per órás tempónál azt éreztem, hogy nem tapad a Peugeot hátulja. Izgalmas pillanatok voltak, az autóban néhány másodpercre megült a csend, de végül szerencsére nem estünk le az útról. Amikor lejöttünk a szakaszról, kereket cseréltünk, és szerencsére simán folytattuk tovább a száguldást. A második kör már jó volt, ha nincs a defekt, az összidőnk is sokkal jobb lenne - emlékezett vissza ifj. Tóth János.
- A legfontosabb, hogy nagyon jól éreztük magunkat az autóban - foglalta össze a történteket Patkó Gergely, s ezzel alighanem mindent elmondott.

A Peugeot 307 WRC pilótája gyakorlatilag navigátor nélkül autózott abszolút időt, mivel Zsíros Gábor hangja éjjel teljesen elment.

Spitzmüllerék a hetedik helyről indultak reggel, és a harmadik helyet nézték ki maguknak, amelyet ifj. Érditől szerettek volna elvenni. A feladat megoldását jól kezdték, második időt autóztak, és 12 másodpercet hoztak riválisukon. A hetedik szakaszt Spitzmüller nyerte, aki ezzel még eggyel feljebb lépett abszolútban, már az ötödik volt ekkor.

Az élen Herczig jócskán megnövelte előnyét, mivel hat másodperccel jobb időt ért el a váltógondokkal küszködő Turánéknál. A reggeli kör utolsó gyorsaságiján a versenyben vezető páros volt a legjobb, egy tizeddel Spiciék előtt értek célba, akik már a negyedik helyre jöttek fel.

A szervizben Turán Frigyes WRC-jében váltót cserélt a francia csapat, időben el is készültek volna, ám mivel súlymérés miatt két perccel kevesebb idejük volt rá, épp ennyit késett a páros az időellenőrzőből, összesen 50 másodperc büntetést könyvelhettek el.

Ezzel az abszolút elsőség sorsa eldőlni látszott, de mindenkinek eszébe jutott a tavalyi futam, amikor a verseny végén a fél élmezőny ki- vagy visszaesett.

Borsi közben visszaelőzte Aschenbrennert, Botkáék A8-as Mitsubishi Evo VI-osa pedig kigyulladt, ők is kiestek. A záró gyorsaságin már nem történt változás, így a Herczig, Baranyai kettős megszerezte a futamgyőzelmet, és a bajnokságban is átvette a vezetést.

Aschenbrennernek az ob első helye volt a legfontosabb, bár alighanem ő is örült volna, ha több WRC-t tud maga mögé utasítani.

Hideg Krisztián lett a hetedik, egyben az A8 győztese, mögötte az ifj. Tóth, Patkó „alkalmi" páros végzett az S2000-es Peugeot-val. Az első tízbe még a Szíjj, Szőke páros fért be Aschenbrenner régi autójával, illetve a Hadik, Juhász duó egy N4-es Subaruval.

A nyílt bajnokság összetettben állása igen szoros, nehéz lenne megjósolni, hogy ki lesz majd a legboldogabb év végén, négyen is pályáznak a címre. Az országos értékelésben Aschenbrenner továbbra is 100%-os.


Baranyai párosok a géposztályok dobogós helyein

A baranyai pilóták közül a legjobb géposztály-eredmény a Németh Péter, Béres Attila (Citroen C2-Rx Max) kettős nevéhez fűzőik, amely az A6-ban, az egri bronzserleget továbbfényesítve ezúttal nem talált legyőzőre. E kategória egyébként pécsi duplázást hozott, hiszen Némethék mögött a Wágner György, Szerémy Zsófia kettős (Peugeot 206) sorolhatott be másodikként a céldobogóra.

Ketten megismételték egri eredményüket: a Hering Gyula, Spitzer Gábor páros (Honda Civic Type-R R3) az A7-ben, míg a pécsváradi Keszler Mátyás és Hágen Zoltán (Audi S2 Coupe) a H-10-ben állhatott föl a dobogó 2. fokára. Utóbbiak egyébként a "tempó" miatt előrébb s végezhettek volna, ám egy turbócső-szakadás miatti javítás több mint húszperces hátrányt kozott nekik, ezt pedig már nem tudták ledolgozni a későbbiekben, hiába voltak vasárnap a leggyorsabbak a géposztályban.


Miskolc-rali, eredmények

Abszolút (nem hivatalos) végeredmény

  1. Herczig, Baranyai (Subaru Impreza WRC) WRC, 1:09:30,6
  2. Turán, Zsíros (Peugeot 307 WRC) WRC, +51,6
  3. Ifj. Érdi, Csökő (Subaru Impreza WRC) WRC, +1:51,0
  4. Spitzmüller, Kazár (Mitsubishi Lancer WRC) WRC, +1:58,9
  5. Borsi, Diebel (Subaru Impreza WRC) WRC, +2:57,5
  6. Asi, Pikó (Mitsubishi Lancer Evo IX) N4, +3:06,4
  7. Hideg, Kerék (Mitsubishi Lancer Evo VI) A8, +3:49,1
  8. Ifj. Tóth, Patkó (Peugeot 207 S2000) S2000, +4:53,1
  9. Szíjj, Szőke (Mitsubishi Lancer Evo VI) A8, +5:32,5
10. Hadik, Juhász (Subaru Impreza N12) N4, +5:39,0

A géposztálygyőztesek

A8: Hideg, Kerék - Mitsubishi Lancer Evo VI
A7: Janzer, Nyírfás - Renault Clio R3
A6: Németh P., Béres - Citroën C2 R2
A5: Kovács, Holló - Skoda Fabia
S1600: Ollé, Czakó - Suzuki Swift S1600
N4: Asi, Pikó - Mitsubishi Lancer Evo IX
N3: Bessenyei, Papp - Opel Astra GTC CDTI
N2: Magyar, Budai - Suzuki Swift
H10: Spindler, Kiss - Opel Astra GSi
H9: Balázs, Szajky - Lada VFTSA dőlt betűvel jelölt versenyzőket az országos (ORB), a többieket a nyílt ralibajnokságban értékelik.

A részletes eredménylistáért KLIKK IDE!

A bajnokság állása

ORB

1. Asi, Pikó, 48 pont
2. Hadik, Juhász, 39
3. Trencsényi J., Trencsényi T. (Mitsubishi Lancer Evo IX) N4, 32
4. Pethő, Rubóczky (Mitsubishi Lancer Evo IX) N4, 30
5. Osváth, Farnadi (Mitsubishi Lancer Evo IX) N4, 28
6. Ifj. Tóth, Patkó, 21

A részletes bajnoki ponttáblázatért
KLIKK IDE!

Nyílt bajnokság:

1. Herczig, Baranyai, 37 pont
2. Spitzmüller, Kazár, 32
3. Ifj. Érdi, Csökő, 28
4. Hideg, Kerék, 20
5. Turán, Zsíros, 17
6. Rongits, Hannus (Mitsubishi Lancer Evo VII) A8, 11

A részletes bajnoki ponttáblázatért KLIKK IDE!


Következik: a Salgó-Gemer-rali, amelyet félig Szlovákiában rendeznek, május 15-17-én.

Sz. Zs., www.peugeot.hu/peugeot.sport, mnasz.hu, origo - Fotó: www.peugeot.hu/peugeot.sport