Mecsek-rali: fokozott biztonságban

2009. július 29. szerda 19:57

Mecsek-rali: fokozott biztonságban
Az idén szokatlan időpontban, a nyár közepén, pontosabban ezen a hétvégén rendezik meg a legpatinásabb hazai ralifutamot, a 42. Allianz Rallye-t. A közkedvelt Mecsek-rali szervezői szerdán, a pécsi Bellagio étteremben megtartott sajtótájékoztatón jelentették be, hogy eddig 157 nevezés érkezett a viadalra. A verseny össztávja 665 km, ebből a rali 1-eseknél 155, a másodosztályban 76 km a gyorsasági szakaszok hossza. A futam pénteken 15 órakor a Pécs Plaza parkolójában az ugyancsak hagyományos Prológgal indul útjára.

A futam támogatóinak bevezető szavai után Büki Ernő versenyigazgató azonnal fontos sportszakmai vizekre evezett, számos olyan információval szolgálva, amelyek megkönnyíthetik a média képviselőinek munkáját.

13, illetve 6 gyorsasági a két osztályban

Szó esett a gyorsasági szakaszok megközelíthetőségéről - utóbbiakból 13-at kell teljesítenie a két nap alatt a rali I, illetve hatot szombaton a rali II mezőnyének. A pályákat szinte kivétel nélkül a klasszikus mecseki aszfaltot alkotják. Érdekesség, hogy - tekintettel az éppen tetőző idegenforgalmi idényre is - az elmúlt években megszokott 28 kilométeres orfűi kört ezúttal kivették a sorból a szervezők.

Antalffy-kanyar: esküvő miatt kihúzva

Visszatért viszont a legtöbb pilóta által kedvelt, tempós Alsómocsolád - Mecsekpölöske, míg a Mecsek-ralik ikonjának tekinthető Camping - Árpádtető nagy részét szombaton, illetve vasárnap mindkét irányban tartalmazza az itiner. „Nagy részét", hangsúlyozzuk, hiszen például a nézők között is rendkívüli népszerűségnek örvendő (egyben az évtizedek során sok párosnak idő előtti búcsút jelentő) „Antalffy-kanyart" szinte a legutolsó pillanatban kellett törölniük a szervezőknek.

A szakasz vége felé található Gilice panzió ugyanis a korábbi egyeztetés ellenére szombat délutánra bevállalt egy esküvőt, a násznép és a versenyautók közlekedése pedig sehogy sem férne meg egymással..., a gyorsasági szakasz tehát ezúttal a tervezettnél három kilométerrel rövidebb lesz.

Recesszió, mégis fokozott biztonság

Jelen István főrendező nem rejtette véka alá, hogy a Mecsek-rali az idén a „recesszió jegyében" zajlik majd, ám hangsúlyozta, egy valamiből nemhogy nem engednek, hanem ha lehet, még fokozni is szeretnék: ez pedig a verseny biztonsága. A tavalyi példákon is okulva az esetleges balesetek utáni mentések forgatókönyvét is némileg átszervezték (nem életvédelmi szempontból, az eddig is jól működött), így várhatóan sokkal kevesebb holtidőre kell ilyen esetekben számítani.

Jövőre historic Eb és IRC a Mecseken?

Az idei futamról szóló információk mellett már a jövő esztendő Mecsek-ralija is szóba került a sajtótájékoztatón. Nem véletlenül, hiszen ralis berkekben már most másról sem beszélnek, mint a 2010-es nagyszabású pécsi tervekről. Ezek közül a „kisebbik falat" a historic mezőny Eb-sorozatának egyik állomásának házigazdaszerepe lenne.

Az ötletet a hazai sorozatban jeleskedő pilóták vetették föl, és Jelen István föl is vállalná a rendezést. Az ötlet megvalósításáért a sportágban is szinte példátlan összefogás kezd kibontakozni, hiszen egy Eb-futam biztosan jótékony hatással lenne a szakág magyarországi jövőjére is.

Magyarországi sportágtörténeti bravúr lenne viszont, ha a Pécsnek sikerülne elnyernie az Eurosport médiabirodalom égisze alá tartozó IRC (Intercontinental Rallye Challenge) sorozat egyik futamának rendezési jogát.

Jelen István a tavalyi Mecsek-ralival kandidált a világszerte egyre nagyobb népszerűségnek örvendő versenyre, és a sorozat megfigyelője jó véleményt is alkotott a viadalról, hiszen a viadal honlapján a Mecseket máris a sorozat „előszobájában" jegyzik.

Magyarán fölvétetett az immár szűkített listára, amelyből valamikor kora ősszel döntik majd el, ki rendezhet a régióból a „kiöregedő" WRC-sorozat utódjaként kikiáltott IRC-futamot.

Főszerepben a pilóták

A számtalan technikai és szervezési jellegű információ mellett azonban mégiscsak az autóversenyzők kaptak főszerepet a sajtótájékoztatón is. Jelen lévő képviselőik (így többek között a nyílt ralibajnokságot vezető, és az 1-es mecseki rajtszámot kiérdemlő Herczig Norbert, az ORB-ben listavezető Hadik András, vagy a rali II F-csoportjának második helyén álló Medvecz Péter) az ugyancsak ob-futamokat is szervező Markó Tibor kérdéseire rövid helyzetelemzést adtak idei szereplésükről, majd saját esélyeiket latolgatták (képünkön).

A legnagyobb érdeklődésre természetesen a „hazai" érdekeltségű, azaz pécsi pilóták tarthattak számot. Közülük ifj. Ranga László, aki maga sok „újdonságról" nem tudott beszámolni - annál többről csapata, a Topp-Cars Rallye Team. Utóbbi ugyanis a futam nemzetközi jellegének is egyik meghatározója, hiszen soraiból kerül ki két romániai páros is.

Az A7-es géposztályban még a bajnoki elsőségért küzdő Hering Gyulával kapcsolatban a friss és jó hír, hogy a legutóbbi szlovák bajnoki futamon tudtak ugyanitt diadalmaskodni. A pillanatnyi legelőkelőbb helyezést a pécsiek közül Németh Péter jegyzi, aki a Citroen C2R2-esével elért három futamgyőzelemmel a tarsolyában az A6-osok éléről próbálja visszaverni az ellenfelek támadásait.

A következő linkekre kattintva a verseny hivatalos honlapjáról letölthető a 42. Allianz Rallye nevezési listája, a futam időterve, valamint a viadallal kapcsolatos legfontosabb eddigi hírek: KLIKK IDE!

Sz. Zs. - Fotó: Komáromi István