Spitzmüller a Mecseken a csúcsra ért

2008. november 09. vasárnap 18:01

Spitzmüller a Mecseken a csúcsra ért
Elsőként ért célba a Mecseken, így természetesen az éves pontversenyben sem előzte meg senki a Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós párost (képünkön). Az ob-sorozatban immár zsinórban 5. futamgyőzelménél tartó, Mitsubishi Lancer WRC-t kormányzó duó első győzelméhez így kétség sem férhetett ebben az esztendőben.

Az már a mecseki viadal előtt eldőlt, hogy a tavalyi mecseki győztes Benik Balázsék nem védhetik meg bajnoki címüket, de az évzárón legalább egy jó autózással szerették volna feledtetni év közbeni problémáikat.

Ám ezúttal ez sem adatott meg nekik, mi több, ők voltak a Mecsek első búcsúzói - a Ford Focus WRC már szombat reggel megadta magát, ezzel együtt a végére kiderült, hogy éves bronzérmüktől nem kellett búcsút mondaniuk.

A vasárnapi első kör első két gyorsaságija, azaz Camping és Magyarhertelend szerencsére a szombati hasonló időszaknál „eseménytelenebb" mederben zajlott - már ami a nem várt kellemetlen momentumokat, árokjárást, baleseteket illeti. A 3. gyors már több izgalmat hozott, hiszen többek között a korábban a 2. helyen tanyázó Herczig, Csökő kettős Subaruja is fölmondta a szolgálatot, így ők is idő előtt búcsúztak a versenytől.

41. ALLIANZ MECSEK-RALI AZ OB 7. FUTAMA, PÉCS

Abszolút végeredmény:

1. Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós (Mitsubishi Lancer WRC) 1:22:25,5
2. Vizin, Zsíros (Subaru Impreza WRC) 1:16.8 perc hátrány
3. Turán, Benics (Mitsubishi Lancer Evo6, A8) 1:43,5 p h.
4. Borbereki Csaba, Földesi Csaba (Mitsubishi Lancer WRC) 1:25:31,1
5. Balogh János, Németh László (Mitsubishi Lancer Evo IX, N4) 1:26:55,5
6. Szíjj Zsolt, Magyar Gábor (Mitsubishi Lancer Evo VI, A8) 1:27:13,9

A további géposztálygyőztesek

A7:
Kőváry Barna, Szentiványi Szabolcs (Renault Clio R3) 1:32:12,2
A6: Wágner, Szerémy (Pécsi Rally SC, Peugeot 206) 1:34:56,0
A5: Kronome Ákos, Monostori Gábor (Skoda Fabia) 1:34:52,1
S1600: Ollé Sándor, Czakó Janek (Suzuki Swift S1600) 1:31:59,5
N4: Balogh János, Németh László (Mitsubishi Lancer EVO IX) 1:26:55,5
N3: Bessenyey Zoltán, Papp György (Opel Astra GTC CDTI) 1:32:31,0
N2: Kurtos Róbert, Pálla Barbara (Honda Civic) 1:37:22,5
H10: Keszler, Hágen (Pécsi Rally SC, Audi Coupé S2) 1:37:27,5
H9: Csomor László, Harányi István (Lada VFTS) 1:39:27,6

Az ob végeredménye

Abszolút sorrend:

1. Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós 145 pont
2. Turán, Benics 128
3. Benik, Lukács 85
4. Vizin, Zsíros, 78
5. Asi, Pikó, 69
6. Herczig, Csökő, 62

Ahol előző este abbahagyták, vasárnap reggel ugyanott folytatták Spitzmüllerék, azaz a leggyorsabb időt autózták a Campingnél is. Nagyon jött azonban a dobogó aljára még matematikailag esélyes Herczig Norbert, Csökő Zoltán páros is, amely mindössze 0,3 másodperccel maradt el az éllovas 04:57,7 perces idejétől.

Mint ismét bebizonyosodott, a túlzott sietség bizony néha visszaüthet... Bár ki tudja, valójában mi volt az oka, a dobogós, és a bajnoki álmok a 9., nyárásvölgyi gyorsaságin egy pillanat alatt szertefoszlottak, miután a Subaru Impreza WRC váltója fölmondta a szolgálatot.

Ez a szakasz különben alaposan próbára tette a többieket is, hiszen előbb az Asi, Pikó Zsuzsakettős Mitsubishije csúszott ki, és bár tovább tudtak menni, a több mint négy perc összeszedett hátrány őket is alaposan visszavetette - sőt, a végére még a bajnokságban elfoglalt negyedik helyükbe is került.

Ide ugyanis az immár jó negyed százados ralis múlttal bíró, és pályafutásától éppen itt, a Mecseken búcsúzó Vizin Laci „bácsi" zárkózott föl, miután egyre jobb időket autózva végül Spitzmüllerék mögött a 2. helyen tudott célba érni az Impreza S8 WRC-vel.

A sok kieső mellett (vasárnap személyi sérüléses baleset ugyan már nem történt, ám az ORB eredetileg 101 párost felvonultató mezőnye a célra 58-ra fogyatkozott), akadt, aki tartani, mi több javítgatni is tudta korábbi pozícióját. Közéjük tartozott Turán Frigyes és Benics Kálmán, akik fölzárkóztak a 3. helyre, amivel a bajnoki ezüstjüket is meg tudták tartani.

A 4-6. helyekre aztán három olyan pilóta robogott be (Borbereki Csaba, Szíjj Zsolt, Hadik András), akik valószínűleg mindhárman életük legjobb eredményeként könyvelhették el e pozíciókat.

A baranyai pilóták közül az abszolútban az ifj. Ranga László Benkő András duó ért legmesszebb, 8. helyük mellett egyben az N4-es géposztály bronzát vehették át az esti díjkiosztón.

Ha azonban a géposztály-eredményeket tekintjük, Wágner György és Keszler Mátyás neve kínálkozik az élre. Ők ugyanis mindketten bajnoki trófeának örülhettek. Előbbi az A6-os géposztályban Szerémy Zsófiával és a Peugeot 206-ossal, utóbbi Hágen Zoltánnal a H10-ben a lassan muzeális értékű Audi S2 Coupéval. Keszlerék sikerének értékét növeli, hogy a sportág nagy öregje 1981-es debütálása óta immár éppen kerek 20. éves bajnoki címét könyvelhette el egyben.

Ugyancsak dobogóra állhatott a siklósi Keller Péter, Bencze Szabolcs duó is, ők a Suzuki Swift Sporttal Wágnerék mögött zártak. Bár eggyel halványabban, azaz „csak" bronzosan fénylik, talán mégis jobban örült érmének az A7-ben vitézkedő Hering Gyula és Fuchs Gábor. A paramétereit tekintve kitűnő, ám mégis rengeteg műszaki hibát felvonultató Honda Civiccel autózó pécsi önkormányzati képviselőpáros ugyanis meglehetősen mostoha esztendő végén tudta ezúttal egy árokba csúszás ellenére is ilyen eredményesen befejezni a futamot.

Sz. Zs. - Fotó: www.duen.hu