Hamarosan visszakapják az utasok a jegyár felét, ha legalább húsz percet késik a vonat
2025. március 10. hétfő 14:04

Áprilisban indul el az új MÁV+ alkalmazás, amelynek júliustól része lesz a legalább húsz percet késő járatok utáni, 50 százalékos jegyár-visszatérítés. A Világgazdaság további részleteket is megtudott a MÁV-tól. A késések utáni kártérítés a bérleteseknek is jár, számolt be róla a Világgazdaság.
Lázár János építési és közlekedési miniszter a 10 pontos vállalások között közzétette, hogy az idén június 1-jétől a MÁV-nál bevezetik a késési biztosítást. Ez azt fogja jelenteni, hogy a társaság az adott járat legalább 20 perces késése esetén az autóbuszos vagy a vasúti menetjegy árának 50 százalékát visszafizeti az utasoknak.
A bérlet árából is visszajár
Aki a MÁV+ alkalmazásban veszi a jegyét, automatikusan kapja a visszatérítést az ott használt bankszámlájára - magyarázta a Világgazdaságnak küldött válaszában a vasúti (és egyben már buszos) társaság. A többiek - tehát aki interneten, automatában
vagy jegypénztárnál veszi a jegyét - az az úti céljához legközelebbi jegypénztárban érvényesítheti a késési biztosítást.
Nem számít az utazás időtartama
Havi bérletesek esetén 10 százalékos jóváírást érvényesít a MÁV a következő vármegye- vagy országbérlet árából, ha a közösségi közlekedés céljára igénybe vett vonat, illetve busz az adott hónapban legalább öt alkalommal, alkalmanként legalább 20 percet késett. A visszatérítés minden esetben a 20 percet meghaladó késések esetén érvényesíthető, az utazás teljes időtartamától függetlenül.
Látni fogja az alkalmazás, hol jár az utas
Az új MÁV+ alkalmazásnak fontos funkciója lesz a - helymeghatározásra épülő - „késési biztosítás", amelynek bekapcsolásával érvényesíthető lesz a 20 percet meghaladó késések után járó kártérítési igény. Az új MÁV+ alkalmazást az idén áprilisában indítja el a társaság.
A funkciókat hónapról hónapra bővíti majd újabb, a korábbi alkalmazásban megszokott vagy onnan hiányzó szolgáltatással.
Házon belül fejlesztik a késési biztosítás háttterét
A rendszer működtetéséhez szükséges fejlesztéseket - és a majdani üzemeltetést is - a MÁV Szolgáltató Központ Zrt. végzi a MÁV Személyszállítási Zrt. megbízásából. A jelenlegi értékesítési és helybiztosítási rendszerben elérhető és hozzáférhető adatok alapvetően elégségesek az informatikai háttér kidolgozásához. A késési visszatérítési igények MÁV+ applikációban való kezelését további adatok is segítik, mint például a valós idejű közlekedési adatok.
A társaság közölte még, hogy a további részletekről a rendszer indulása előtt természetesen tájékoztatja majd az utasait és a sajtót a megszokott csatornáin, felületein.
Forrás: Világgazdaság
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Hamarosan visszakapják az utasok a...
- Itt van Marco Rossi kerete - Dárdai...
- Álrendőr bírságolt egy karambolnál,...
- Vigyázzunk a sünikre a tavaszi kerti...
- Hétfőtől érkeznek a gépjárműadós...
- Kedden reggeltől délutánig a kisebb...
- Láttuk, ahogy összedől egy épület -...
- Több mint félszáz határsértő ellen...
- Pécsi tűzoltó, Kopasz Zsolt lett az...
- Egy héten át tartó rendőrségi razzia...