Havi tízmilliónál többet költenek önfényezésre a városvezetők

2008. június 11. szerda 21:48

Havi tízmilliónál többet költenek önfényezésre a városvezetők
A szűken vett médiakoordináció költsége is mintegy egymillió forintba kerül a pécsi önkormányzatnak havonta. Ha azonban a városi fenntartású médiacégeknek nyújtott támogatásokat is belevesszük, havonta tízmilliós nagyságrendet képviselnek a pécsi városvezetés kommunikációs kiadásai.

Mindez a városvezetők szerint kevés, ezért tovább erősítenék a nyilvánosság "tájékoztatását".

Ennek egyik első lépcsőfokát jelentheti, hogy újabb egy éves szerződést kötött az önkormányzat a Scan Kft.-vel, amely így havi nettó hatszázezer forintért végezheti "kommunikációs és médiakoordinációs" tevékenységét a város számára. Hogy mennyire hatékonyan, arról még a szocialista frakcióban is megoszlanak a vélemények, hiszen sokan látják úgy: a cég munkája közel sem alkalmas a közhangulat megváltoztatására.

Városmarketingre édeskevés jut

Édekesek a fenti számok, ha belegondolunk: a pécsi imázs építésére a kommunikációs kiadások töredéke jut mindössze. A város külvilág felé történő promotálására húszmillió forintot ad a városvezetés. Ebből kellene kigazdálkodni a turisztikai vásárokon való részvételt, a befektetési portfóliók elkésztését, a prospekusok kiadási és nyomdaköltségét, az útikönyvek létrehozását. Mindez ma már csak a Magyar Turizmus Zrt. segítségével történhet meg - a helyi forrás ugyanis alig elég valamire.

Ennek ellenére a gazdasági bizottság jóváhagyása után ismét létrejöhetett a szerződés, amelyet az a tény is megkönnyített, hogy ez a cég volt a pályázati kiírás egyetlen ajánlattevője.

A kft. segítségét egyébként azért kérte az önkormányzat, hogy segítse a helyi, illetve országos média-megjelenések kidolgozását, elemezze a lokális gazdasági, politikai, társadalmi tendenciákat és azok média megjelenését kövesse nyomon, valamint e tevékenységéről folyamatosan tájékoztassa az önkormányzatot. Emellett e vállalkozásnak kell naprakész módon kapcsolatban állnia a vezető újságírókkal, sajtótermékek vezetőivel, s e társaság készíti elő a sajtótájékoztatókat is.

Emellett azonban még két sajtóreferenst, egy önkormányzatit, s egy polgármesterit is fizetnek Pécsett, akiknek járandóságát szintén a kommunikációs kiadások közé kell sorolni. Ezekkel pedig már a havi milliós felett járunk.

S itt csatlakozik be a városi fenntartású média a körbe.

Bár ezen sajtótermékek feladata többek között, hogy igyekezzenek objektíven megközelíteni a városvezetés munkáját - az "aki fizet, az huzat" igazsága alapján érthető, hogy ki kell szolgálniuk kenyéradójuk igényeit.

A Pécsi Hírek, és a Pécs TV Kommunikációs Kft. tavaly még összesen száznegyven millió forintos városi támogatással rendelkezett (magyarul ekkora veszteséget kellett kipótolni az adófizetők pénzéből), ám utóbbi apanázsát idén jelentősen csökkentették. Ez évben ketten - azzal együtt, hogy a Pécsi Hírek a városi hirdetések megjelentetésére közbeszerzésen további forrásokat nyerhet - százmilliónyi támogatással számolhatnak. Feltehetően azért "csak" ennyivel, mert mindkét társaság a Pécs Holding tulajdonába került - így további támogatásukról később a konszern gondoskodik.

Hogy milyen formában, egyelőre még kérdéses. Ezzel együtt komoly esély van a városi médiacégek teljes átszervezésére is.

Beszédes ugyanakkor Tasnádi Péter polgármester egy minapi sajtótájékoztatón elhangzott megjegyzése. Ebben arra tért ki, hogy az önkormányzat kommunikációja nem elégséges, ezért a jövőben nagy hangsúlyt fektetnek az ilyen irányú tevékenység további fejlesztésére, erősítésére.

A fentiekkel kapcsolatban és a jövőt illetően is kérdéseket intéztünk az illetékeshez, ám a polgármester isztambuli útja miatt egyelőre nem tudott válaszolni lapunk kérdéseire. Amint közli velünk a részleteket, ezeken a hasábokon beszámolunk róla.

Korb Zoltán - MTI Fotó: Kálmándy Ferenc