Herczig és Hadik az idei év ralibajnoka
2009. október 15. csütörtök 00:24
Komló-rali, az ob évzáró futama
Rali1
Az abszolút verseny hivatalos
összesített eredménye gyorsonként: ITT!
Országos ralibajnokság (ORB)
hivatalos összesített eredménye gyorsonként: ITT!
Nyílt ralibajnokság (NYRB)
hivatalos összesített eredménye gyorsonként: ITT!
Rali2
A, N csoport hivatalos összesített eredménye gyorsonként: ITT!
F csoport hivatalos összesített eredménye gyorsonként: ITT!
Historic
Iharos és Goller Országos Historic Bajnokság
hivatalos összesített eredménye gyorsonként: ITT!
A 2009. évi nyílt és országos ralibajnokság végeredménye
Nyílt ralibajnokság (NYRB):
1. Herczig Norbert - Baranyai László - Subaru Impreza WRC - 105p.
2. Turán Frigyes - Zsiros Gábor - Peugeot 307 WRC - 81p.
3. Ifj.Érdi Tibor - Csökő Zoltán - Subaru Impreza WRC - 76p.
A teljes eredménylistáért KLIKK IDE!
Országos ralibajnokság (ORB):
1. Hadik András - Juhász István - Subaru Impreza N12 - 126p.
2. Osváth Péter - Farnadi Ágnes - Mitsubishi Lancer Evo IX. - 116p.
3. Trencsényi József - Trencsényi Tamás - Mitsubishi Lancer Evo IX. - 88p.
A teljes eredménylistáért KLIKK IDE!
Rali2 országos bajnokság A/N csoport:
1. Kondor Lajos - Dara Róbert - Peugeot 106 - 77p.
2. Harsányi Zsolt - Csurja János - Renault Clio RS - 69p.
3. Órai Balázs - Vrezgó Balázs - Honda Civic Type R - 69p.
A teljes eredménylistáért KLIKK IDE!
Rali2 országos bajnokság F csoport:
1. Borbás Szabolcs - Borbás Attila - Mitsubishi Lancer Evo IX. - 56p.
2. Medvecz Péter - Medvecz Péterné - Mitsubishi Lancer Evo VI - 42p.
3. Szabó Ferenc - Brigovácz Dóra - Lada VFTS - 24p.
A teljes eredménylistáért KLIKK IDE!
Iharos és Goller historic bajnokság:
1.(B) CSOPORT: 1. Kubinyi Gábor - Friedrich László - Fiat Abarth 1000
2.(C) CSOPORT: 1. Wirtmann Ferenc - Schneer László - Ford Escort MK I.
3.(D) CSOPORT: 1. Varga István - Keresztes István - Vokswagen Scirocco
A teljes eredménylistáért KLIKK IDE!
KORÁBBAN ÍRTUK:
Hideg nyert, Hadik és Herczig a bajnok
A Hideg Krisztián, Notheisz Ivett páros (képünkön) volt a leggyorsabb a rali országos bajnokság hétvégi, utolsó futamán, a Komló-ralin - Hideg ezzel első hazai abszolút elsőségét érte el. Mivel a Herczig Norbert, Baranyai László kettős a szombati prológ teljesítésével a nyílt kategóriában (NYRB) már megnyerte az ob-t, a vasárnapi gyorsaságikon már rajthoz sem állt. Az országos bajnokságban (ORB) a még bajnokesélyek két páros közül az Osváth, Farnadi duó Komlón a rivális Hadik, Juhász páros előtt végzett, a bajnoki trófea mégis utóbbiak kezében maradt.
Bár az időjárásjelentés már a szombati, még verőfényes prológ idején előrevetítette a másnapi esőt, vasárnap reggel többen mégis "rácsodálkoztak" a vizes-sáros, falevelekkel borított pályákra.
A prológ 64 célbaérkezője közül végül hatan már neki sem vágtak az első gyorsnak. A szombati "bemelegítésen" még 3. helyen végző Turán Frigyes, Zsíros Gábor duó indult volna ugyan, ám őket a technika gátolta: a szervizparkból még ki tudott állni a Skoda Fabia WRC, ám ekkor elszakadt a gázbowdenje, így ők is a viadal feladására kényszerültek.
Ezzel megnyílt a lehetőség az ifj. Érdi Tibor, Rubóczky Attila kettős előtt, hogy megszerezze a pontverseny második helyét, de a subarus páros a negyedik gyorsaságin defektet kapott, így, bár nem adta föl, és remek versenyzéssel egyre följebb zárkózott, végül Komlón és a bajnokságban is a harmadik helyen zárt.
1. Komló-rali, abszolút (nem hivatalos végeredmény
1. Hideg Krisztián, Notheisz Ivett (Mitsubishi Lancer Evo VI) 1:18:24.1 ó
2. Kazár Miklós, Szőke Tamás (Subaru Impreza WRC) 1:18:49.0
3. Ifj. Érdi Tibor, Rubóczky Attila (Subaru Impreza WRC) 1:19:05.3
A teljes eredménylistáért KLIKK IDE!
A bajnokság végeredménye:
Nyílt kategória (NYRB):
1. Herczig Norbert, Baranyai László (Subaru Impreza WRC) 105 pont
2. Turán Frigyes, Zsiros Gábor (Peugeot 307 WRC) 81 pont
3. ifj. Érdi Tibor, Rubóczky Attila (Subaru Impreza WRC) 76 pont
KORÁBBAN ÍRTUK:
Herczig nyert és ő az új ralibajnok
Kevesebben rajtoltak, de remek versenyt vívtak az 1. Komló-rali szombati prológján
Ugyan a szombat délelőtti gépátvételt követően a tényleges rajtlista kicsit rövidebb lett az előzetes nevezési névsornál, az esztendő legkülönlegesebb prológján mégis kitűnően szórakozhatott a kilátogató több ezer ralirajongó. És rögtön az új bajnokot is üdvözölhette, hiszen a Herczig, Baranyai kettősnek már a rajthoz állás a nyílt bajnokság (NYRB) elsőségét is jelentette egyben.
Miközben (hogy csak pár nevet említsünk) Spitzmüllerék, Turiék, Tagaiék, vagy éppen az ugyancsak beharangozott szlovák bajnokaspiráns Béresék hiányán szomorkodtak kicsit (a hivatalos rajtlistán összességében 73 páros szerepelt, a prológ céljába azonban már csak 64-en érkeztek meg), azért remek autózásnak lehettek szemtanúi a Zobákpuszta környékére kilátogatók.
Érdekesség, hogy a végelszámolásnál kiderült, a leggyorsabb éppen az a Herczig Norbert volt, akinek a legkevésbé kellett volna sietnie. Mi több, valószínűleg ő maga sem erre készült (vagy éppenséggel igen?...), hiszen a szabályok adta lehetőséggel élve megszokott navigátora helyett saját felesége ült be mellé a mitfahrer helyére... És amint az várható volt, a páros a felvezető kör után le is adta a menetlevelét, azaz a vasárnapi gyorsaságikon már nem apasztja a pénztárcát...
A helybéli versenyzők közül Notheisz Ivett végzett a legelőkelőbb helyen, igaz, 5. helyét sofőrjének, Hideg Krisztiánnak is köszönheti - pilótaként a 20. helyen befutó ifj. Ranga László volt a legeredményesebb baranyai.
A Komló-rali „igazi" versenye vasárnap a rali1-eseknek nyolc, a másodosztálynak hat gyorsaságival folytatódik, amelyek közül igazi kuriózumnak (és a versenyzőknek, különösen a beharangozott esős idő esetén vízválasztónak) lesz a 28 kilométeres Orfű - Lapis - Árpádtető szakasz ígérkezik.
1. Komló-rali, prológ, abszolút (nem hivatalos) végeredmény
1. Herczig Norbert
(Subaru Impreza S11 WRC) 2:31,9 p
2. ifj. Érdi Tibor, Rubóczky Attila
(Subaru Impreza WRC) 0,4 mp hátrány
3. Turán Frigyes, Zsiros Gábor
(Peugeot 307 WRC) 3,3 mp h
4. Kazár Miklós, Szőke Tamás
(Subaru Impreza WRC) 4,5 mp h
5. Hideg Krisztián, Notheisz Ivett
(Mitsubishi Lancer Evo VI), A8, 5,5 mp h
6. Botka Dávid, Szenner Zsolt
(Mitsubishi Lancer Evo IX), N4, 5,8 mp h
7. Hadik András, Juhász István
(Subaru Impreza N12), N4, 7,9 mp h
8. Matics Mihály, Viczena Gábor
(Mitsubishi Lancer Evo IX), N4, 8,7 mp h
9. Bútor Róbert, Tóth Vilmos
(Citroen C2 S1600), S1600, 9,3 mp h
10. Krózser Menyhért, Fodor Géza
(Mitsubishi Lancer Evo IX), N4, 10,1 mp h
A teljes eredményllistáért KLIKK IDE!
KORÁBBAN ÍRTUK:
Komlón először avatnak ralibajnokot
Évzáró a klasszikus mecseki pályákon - Herczignek egy méter is elég a győzelemhez
Sok szempontból az esztendő legérdekesebb versenyére van kilátás a hétvégi Komló-ralin, a bajnokság legfiatalabb futamán, amelyen ismét a klasszikus mecseki pályákon száguld majd a mezőny. Méghozzá biztosan tempósan, hiszen még mindkét kiírásban (nyílt és országos bajnokság) nyitott a trófeák sorsa. Mindemellett Markó Tibor főszervező számos érdekességgel igyekszik felejthetetlenné tenni a bányászváros első rali 1-es futamát.
Hogy Markó Tibor ötletei közül a legfontosabbal, bár a verseny hetében már talán furcsán hangzóval kezdjük: nem marad el az évzáró futam... Alig egy hónapja ugyanis ez még nem volt ilyen egyértelmű, hiszen a versenykiírásban (ugyancsak a Marco Racing Team-mel) még Nyirád-raliként szereplő viadalnak „piros lapot adtak a zöldek", azaz természetvédelmi okokból az utolsó pillanatban törölni kellett az ottani versenyt.
Nem kis erőfeszítések nyomán, és mert a komlói önkormányzat fantáziát látott a lehetőségben, az utolsó utáni pillanatban mégiscsak megérkezett a mentőöv, így számtalan ralisprint- és rali 2-es futam sikere után végre a sportág elitmezőnyét is vendégül láthatja Komló (természetesen az elit /84 páros/ mellett a rali 2-es /32/ és a Historic-mezőny /8/ is szerepel a futamon).
A program
Prológ
(Béta - Zobákpuszta)
Október 10., szombat
15:00 (R2, Historic)
16:00 (R1 - fordított rajtszám-sorrendben)
Gyorsasági szakaszok
Október 11., vasárnap
1., 4., 7.: Orfű - Remet-rét - Lapis - Árpádtető
Az első autók:
R1: 07:03; 10:44; 14:25
R2: 08:43; 12:24
2., 5., 8.: Mecsekpölöske - Alsómocsolád
Az első autók:
R1: 07:56; 11:37; 15:18
R2: 09:36; 13:17
3., 6.: Vasas - Zobákpuszta
Az első autók:
R1: 09:14; 12:55
R2: 10:54; 14:35
Szervizpark - cél
(KBSK-sporttelep, vasárnap)
Első autó be:
R1: 09:31 (30 p.); 13:12 (30. p.) 16:28 (15 p.) - 16:53
R2: 11:11 (30 p.); 14:52 (15 p.) - 15:17
Ha pedig így van, a szervezők meg is akarják adni a módját a bemutatkozásnak, így ígérik, pilóták és nézők is különleges csemegékkel találkozhatnak Komlón. Közös pont lehet e két tábornál a Mecsek-ralikon már megismert Orfű - Remete-rét - Lapis - Árpádtető gyorsasági, amely a maga 28,1 kilométerével az év leghosszabb speciálszakasza.
És ha már gyorsaságik: ugyancsak mecseki klasszikus az ebben az irányban évtizede nem látott Mecsekpölöske elág. - Kisvaszar - Alsómocsolád 15,2 kilométeres; míg a harmadik, legrövidebb (5,5 km) szakaszt Vasas és Zobákpuszta között kell teljesíteni. Utóbbit kétszer, a másik kettőt három-háromszor - ám mindegyiket csak vasárnap. (Markó Tibor ezúton is hangsúlyozza köszönetét a Mecsek-rali gazdájának, Jelen Istvánnak, aki készségesen és segítőkészen „kölcsönadta" pályáit - a sportág íratlan szabálya ugyanis, hogy egymás terepét nem „bitorolják" a rendezők...)
A Komló-rali egyik (takarékosságon és praktikumon alapuló) érdekessége, hogy két napba „sűrítették" a teljes programot: a szombat délelőtti gépátvételt délután máris követi a prológ, míg a gyorsaságik maradnak másnapra (az össztáv természetesen így is eléri az előírt kilométert).
Maga a prológ is eltér a korábbi futamokon megszokottól, hiszen ezúttal nem egy parkoló épített szlalompályáján kell körözni, (ugyan a többi prológhoz hasonlóan, belépődíjért), hanem a Béta - Zobákpuszta közti „éles" ralisterepen. (Megközelíthető Komló, Zobákpuszta és Vasas felől is, de a szervezők kérik, hogy az autóval érkezők a várható torlódások miatt fokozottan ügyeljenek az ottani rendezők kéréseire-utasításaira. Kis sétával járó, de kényelmes parkolási lehetőség a kempingnél ígérkezik.)
A prológ „nagy durranása" viszont az lesz, hogy tíz szerencsés ralirajongó belülről, az anyósülésből élheti át ennek a 4,4 kilométernek az összes adrenalinnövelő pillanatát. És ezúttal nem a szokásos V. I. P.-autóztatás keretében, hanem a puszta szerencsére építve. A komlo.hu honlapon első ízben meghirdetett „Navigátor kerestetik" játékra jelentkezettek közül ugyanis tíz kisorsolt szerencsésnek éppen ez a száguldás lesz a jutalma.
Folytatva a nézőcsalogatók sorát: komló olyannyira magának érzi a futamot, hogy jócskán túl is akar mutatni az autósporton: szombaton a város egész lakosságát színes kiegészítő „civil" programokkal, ralipartival, este utcabállal várják a főtéren.
És hogy azért a lényeg se sikkadjon el: az évzáró futam igazi tétje mégiscsak a végére maradó bajnokavató lesz. Pontosabban bajnokavatók, hiszen egy-két géposztálytól eltekintve mindenhol nyílt még a trófeákért vívott küzdelem, így az országos (ORB) és a nyílt (NYRB) bajnokság abszolút versenyében is.
Utóbbiban még valódi csatát is jelentve, hiszen a 112 ponttal az élen álló Hadik, Juhász (Subaru Impreza N12) kettőst csak nyolccal lemaradva követi az Osváth, Farnadi (Mitsubishi Lancer Evo IX) duó, így még mindketten esélyesek a végső győzelemre.
A nyílt bajnokság „nyíltsága" viszont inkább már csak elméleti tétel, hiszen a listavezető Herczig, Baranyai (Subaru Imreza S11 WRC - 105 pont) párosnak az is elég a bajnoki címhez, ha a prológ rajtján beül az autóba és akár csak egyetlen métert is megtesz... (A szabályok szerint az utolsó futamot csak akkor lehet mínuszolni, ha valaki el is indul rajta - célba érni már nem kötelező. Mínuszolni pedig kötelező, viszont Herczigék eddig olyan jól szerepeltek, hogy nincs „nullás" futamuk, így ha itt nem indulnak, a „legrosszabb" teljesítményükért Veszprémben kapott 14 pontjukat kellene föláldozniuk...)
És mivel a puszta rajthoz állás nem tűnik kivitelezhetetlennek, a második helyen tanyázó Turán, Zsíros kettős is inkább csak az ezüst biztos megtartására törekszik. Talán nehezíti feladatukat, hogy Komlón egy új autóval, egy Skoda Fabia WRC-vel kell összebarátkozniuk - és nyilván megkönnyíti, hogy a dobogó pillanatnyi 3. helyét elfoglaló Spitzmüller, Kazár/Bahor duó (trió...) ezúttal nem nevezett, így csak a 4. helyen álló ifj. Érdiékkel szemben kell megőrizni előnyét. Érdiék esetleges abszolút győzelme mellett is elég lenne neki egyetlen pont a biztos év végi ezüsthöz - ennek megszerzésében azért bízva máris közönségszórakoztató „többet széltében, mint hosszában" autózást ígérnek.
(Spitzmüller kapcsán egy újabb érdekesség: a kitűnő pilóta korábbi navigátora, Kazár Miklós új oldaláról mutatkozik be Komlón, első osztályú futamon most debütál ugyanis a sofőrülésben, méghozzá egy Impreza WRC-ében, amelyben Szőke Tamás diktálja majd neki az itinert.)
Hasonlóan látványos csatát ígér az N4-es géposztály, ahol a bajnoki címért ugyan már csak ketten küzdenek (a Hadik, Juhász - Subaru, és az Osváth, Farnadi - Mitsubishi „triók"), ám a dobogóra még sokan oda akarnak érni. Többek között Trencsényiék, Pethőék és Aschenbrennerék, na meg ne feledjük, hogy (bár az ob-trófeát nem veszélyezteti), itt lesz ismét a Mecsek-ralit e kategóriában nyerő román David Claudiu is.
A külföldi szeneket képviselők közül Claudiu mellett a szlovák bajnoki cím várományosát, a vb-t is megjártó ifj. Béres Józsefet érdemes még megemlíteni, aki egy S2000-es Peugeot207-essel nevezett Komlóra.
És hogy végül „hazatérjünk", ifj. Ranga László is, aki korábban elhullajtott pontjai miatt ugyan messze került a dobogótól, ám a „hazai pálya" és a tétnélküliség valószínűleg őt is szép autózásra ragadtatja. Az „igazi" hazai pilótaként mégis a komlói Notheisz Attilát említhetjük, akit ezúttal Varga Norberttel, és egy Lancia Delta HF Integrale volánjánál üdvözölhetnek a helyi szurkolók.
A teljes nevezési listákért, térképekért, egyéb információkért KLIKK IDE!
Sz. Zs., ns-online
Facebook box
Megosztás
Kapcsolódó írások
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Napos idővel indul a szombat, aztán...
- Hoppál Hunor a tévében pörköl oda a...
- Baranya legsportszerűbb csapatait...
- Bankjegyekkel teli tárcát talált két...
- Pécsett már maláriát terjesztő és...
- Cserbenhagyásos baleset szemtanúit...
- Állatorvosi ügyelet a hétvégén...
- Fórumon vitatták volna meg a pécsi...
- Menczer Tamás Pécsett: a magyar...
- Csaknem országszerte kellően...