Mecseki balhé: fegyelmezett az MNASZ
2009. augusztus 27. csütörtök 19:30
Sok páros számára az év talán legfontosabb versenye következik a hétvégén, hiszen a Nyírség-ralin több kategóriában is bajnokot avathatnak. Eldőlhet többek között rögtön a nyílt bajnokság (NYRB) királykategóriája, a WRC trófeájának sorsa, ahol a pillanatnyi listavezető Herczig Norbert, Baranyai László (Subaru Impreza S11 WRC) kettőst még hárman szorongatják. Eddig úgy tűnt, a legjobb esélyekkel a mögöttük álló Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós (Mitsubishi Lancer WRC) páros, ám egy nappal a rajt előtt „Spiciék" hivatalosan is bejelentették hogy a mecseki esést követően nem sikerült teljes körűen helyreállítani az autót, így a bajnoki címvédő páros kénytelen kihagyni a futamot.
Az országos bajnokság (ORB) abszolút élmezőnyében még „bármi" történhet, hiszen papíron még öt autó érhet oda a csúcsra - ahol jelenleg Hadik Andás és Juhász István (Subaru Impreza N12) tanyázik. Mivel ők N4-es autóval mennek, ők vezetik természetesen az egyik legnépszerűbb géposztály pontlistáját is.
Itt ráadásul már el is dőlhet a bajnokság, hiszen ha nyernek, a mínuszolások miatt a második helyen álló Osváth, Farnadi (Mitsubushi Lancer Evo IX) páros már nem érheti be őket a különben nyirádi murváról az utolsó pillanatban a Komló környéli aszfaltos szakaszokra átkerült, október eleji évzáró futamon sem.
Baranyai esélyek: több páros is a bajnoki címért küzd
És akkor a baranyai esélyesekről. Az A6-os géposztályt immár nyugodtan nevezhetjük szűkebb pátriánk háziversenyének is, hiszen legutóbb, a Mecsek-ralin is innen került ki az első négy páros. A beszédes nevű Nagyon Precíz Racing Team SE színeit képviselő sokszoros bajnok Németh Péter Béres Attilával (a Mecseken Citroen C2R2-essel nyert, a nyírségi futamra Skoda Feliciával nevezett) ugyancsak behozhatatlan előnyt szerez az őket üldöző siklósi Keller, Bencze (Suzuki Swift Sport) páros előtt.
Aschenbrenner és Ranga az FB előtt - Büki eltiltva, de fellebbezett
Csütörtökön újabb hivatalos meghallgatással folytatódott a Mecsek-rali emlékezetes botránya (az előzményeket lásd Kapcsolódó írásaink között, jobbra), amely során Aschenbrenner György (állítólag) egy kerékkulccsal megdobta a versenyen testvére csapatában segédkező Ranga Pétert, aki őt (állítólag) tiltott szervizelésen kapta és ezt a szemére vetette.
A kétszeres feltételes mód oka, hogy a kérdés eldöntését megdönthetetlen bizonyítékok továbbra sem segítik eldönteni, mindössze a két versenyző két, (saját tanúikkal megtámogatott) egymással továbbra is homlokegyenest ellentétes álláspontja áll rendelkezésre.
Ezúttal a szövetség fegyelmi bizottsága idézte maga elé az eset kapcsán Aschenbrenner Györgyöt, akinek az első fokú határozat megszületéséig az MNASZ egy másik testülete, a ralibizottság a pilóta versenyzői jogának felfüggesztését kérte.
Amint arról a PécsiÚjság.hu-nak az eseményen tanúként ugyancsak meghallgatott Ranga Péter beszámolt, érdemi változás itt sem történt. A két pilóta (és tanúik) ismét előadta saját álláspontját az esettel kapcsolatban, kiállva a szembesítés kényelmetlen „tortúráját" is.
Ahogy az ifjú pécsi versenyző fogalmazott, bár a lelkiismerete tiszta, fél tőle, hogy kellő bizonyítékok hiányában ez az eset is „eltussolásra kerül" - néhány, pilótaberkekben közszájon forgó hasonló esethez hasonlóan. A bizottság ma döntést mindenesetre nem hozott - egyelőre nem tudni, ez mikorra várható.
Továbbra sincs előrelépés viszont az ominózus Mecsek-ralin versenyigazgatóként közreműködő Büki Ernő ügyében, aki unokaöccse, Ranga Péter védelmében az események hevében összeszólalkozott Aschenbrennerrel, és később maga által is megbánt jelők hagyták el a száját.
Mindezekért a futam másnapján, vállalva a felelősséget felelőtlenségéért, összes szövetségi tisztségéről önként le is mondott. Mindez a szövetség sportbírói bizottságát nem akadályozta meg abban, hogy a már semmilyen tisztet nem viselő Büki Ernőt két évre eltiltsa a versenyigazgatói poszt betöltésétől.
Büki Ernő portálunknak kifejtett véleménye szerint ugyanakkor a határozat csak úgy hemzseg a jogi és szakmai hibáktól, amelyek miatt az illetékes fórumoknál már panasszal is élt, ügyében tudtával szeptember elején foglal legközelebb újra állást a szövetség.
Ha még nem is most, de ugyancsak bajnok szeretne lenni a jelenleg az A7 2. helyén tanyázó Hering Gyula, aki Spitzer Gáborral és a Honda Civic Type-R R3-assal nagyon szorongatja az éllovas Kőváry Barnáékat. Heringékről tudni kell, hogy két vasat tartanak a tűzben, a magyar mellett ugyanis a szlovák bajnokságban is vitézkednek. Utóbbin aktuálisan éppen nem szó szerint, hiszen annak lengyel futamán két hete „elsokalltak", és egy krumpliföldön szaltózgattak kicsit - szerencsére csak az autó bánta az akciót.
Amely ráadásul gyorsan további „pofonokat" is kapott: épphogy összedrótozta ugyanis a Budai Team, Vizin László a Barum-rali shake down-ján veszítette el vele a talajt, és (szó szerint) egy út melletti trágyadomb közepén landolt vele...
Babonásabb körökben az efféle „talajon" való áthaladást kész szerencsének tartják - Hering László ugyan nem babonás, de mint mondja, nagyon bízik benne, hogy az újra csak villámsebesen (már a verseny napjára, így !) megjavított Honda a Nyírségben nem hagyja majd cserben.
És ha már pécsi bajnokesélyeseknél, egyben autók-pilóták „párosításánál" tartunk: mivel Hering navigátora munkahelyi elfoglaltsága miatt éppen a rajtra ér majd csak oda, az itiner felírásában régi barátja-harcostársa, Keszler Mátyás segédkezik majd neki. Aki viszont pilótaként a H10-es géposztályban próbálja meg Hágen Zoltánnal és a lassan muzeális értékű Audi S2-essel leszorítani a dobogó tetejéről a mindössze egy ponttal előtte álló Mucsina, Csoór (Toyota Celica) kettőst.
Százharminc kilométer gyorsasági a rali I-ben
A sátoraljai központú verseny pénteken tehát a RabócsiRingre teszi át székhelyét (amelynek 80%-a a legutóbbi futam óta új aszfaltborítást kapott). A régi időket idézik majd a szombati, zempléni gyorsasági szakaszok is. Ekkor a másodosztály autóit is láthatják a nézők, egyedülálló módon most ők fognak az első osztályú autók előtt menni a híres hegyi szakaszokon.
Vasárnap a Bodrogközben két új részen - többnyire falvakon áthaladó - úton nyomják a gázpedált. A Nagyrozvágy - Dámóc és a Dámóc - Révleányvár közötti gyorsok minden versenyző számára ismeretlenek, így ott is nagy küzdelem várható. (A szervezők felhívják a figyelmet, hogy a leányvári szakasz megközelítésénél minden forgalomban lévő GPS a közeli kompot ajánlja, ami tizenöt éve nem üzemel, így az autósoknak kerülniük kell...)
A nevezési lista alapján 81 rali I-es és 25 rali II-es párosra a két nap során 725, illetve 515 kilométeres össztáv vár, ebből 131-et, illetve 94-et tesznek ki a gyorsasági szakaszok.
Ugyancsak friss információ, hogy az eredetileg ugyancsak tervezett Historic-kupa betétfutamát a versenyzők kérésére nem itt, hanem a már említett, október eleji, komlói futamán tartják meg.
A versennyel kapcsolatos további információkért, nevezési listáért, a bajnokság állásáért KLIKK IDE!
Képünkön: Hering Gyula (Honda Civic Type-R R3) az A7 bajnoki címéért küzd
Sz. Zs.
Facebook box
Megosztás
Kapcsolódó írások
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Napos idővel indul a szombat, aztán...
- Hoppál Hunor a tévében pörköl oda a...
- Japán ajándék ejti ámulatba a Pécsi...
- Bankjegyekkel teli tárcát talált két...
- Állatorvosi ügyelet a hétvégén...
- Pécsett már maláriát terjesztő és...
- Csaknem országszerte kellően...
- Cserbenhagyásos baleset szemtanúit...
- Újabb termékek kapták meg a nemzeti...
- Megadták a kilövési engedélyt, a...