A szövetségben még tart a Mecsek-rali
2009. augusztus 03. hétfő 18:09
A Pécsett még csak szóban folyó "csatározás" (az előzményeket lásd szombati tudósításunkban) már többszörös levelezéssel folytatódik. Készült olyan írás, amelyet Rangáék fogalmaztak Asi licencének megvonását követelve, olyat is, amelyben Asiék kezdeményeznek vizsgálatot Büki Ernővel szemben - utóbbi előzménye, hogy a versenyigazgató az unokaöccsét ért atrocitást követően meglehetősen "keresetlen" szavakkal illette Asit, aki ezt sérelmezi.
Büki Ernő egyébként utóbb a futam hivatalos honlapján nyilvánosan is bocsánatot kért szavaiért, mi több, mindenfajta szövetségi vizsgálatnak elébe menve saját maga jelentette be, hogy az idén semmiféle autós rendezvényen nem kíván tisztséget betölteni, információnk szerint hétfőn az összes igazolványát le is adta az MNASZ-ben.
Egyelőre tehát a levelezések szakaszánál tart az ügy, amely hamarosan biztosan a szövetség több bizottságának is munkát ad majd az igazság kiderítése kapcsán - hiszen Asiék és Rangáék "kissé" másként emlékeznek vissza a történtekre...
Az alábbiakban szó szerint közöljük az MNASZ honlapján olvasható közleményt:
"2. számú RSB közlemény
A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség Rallye Bizottsága az alábbi határozatokat hozta a 42. Allianz Rallye-n történt eseményekkel kapcsolatosan:
1. Az RSB tudomásul vette a 42. Allianz Rallye versenyigazgatójának, Büki Ernőnek a nyilatkozatát, melyben jelezte, hogy a pécsi versenyen történtek miatt versenyigazgatói, illetve sportfelügyelői munkáját felfüggeszti. Az RSB felkéri az MNASZ Sportbírói Bizottságát, hogy az ügyet vizsgálja ki.
2. Az RSB felkéri az MNASZ Főtitkárát, hogy kezdeményezzen fegyelmi eljárást az ASI Rallye Club versenyzőjével, Aschenbrenner Györggyel szemben, a 42. Allianz Rallye-n tanúsított magatartásával kapcsolatban.
Az RSB javasolja a Fegyelmi Bizottságnak, hogy az elsőfokú fegyelmi határozat meghozataláig a nevezett versenyző sporttevékenység folytatására vonatkozó jogát függessze fel."
Budapest, 2009. 08. 03.
Dudás Gy. Kokó sk.
RSB vezető
KORÁBBAN ÍRTUK:
Turán nyert, Herczig maradt az élen
A mezőny negyede már elfogyott a Mecsek-ralin - Németh győzött az A6-ban
A vasárnap reggel már az élről rajtoló és a vasárnapi négyből hármon a leggyorsabbnak bizonyuló Turán Frigyes, Zsiros Gábor kettős nyerte a 42. Allianz Rallye-t, így a nyílt ralibajnoki pontvadászatban (NYRB) immár 61 ponttal megőrizte 3. helyét. A maradék egy mai részsikert begyűjtő Herczig Norbert, Baranyai László kettős pécsi második helyével is elégedett lehet, hiszen maradt az élen a bajnokságban is - sőt, előnyét immár 88 pontosra növelte. Kettejük közé ékelődik be a Mecseken kieső, a bajnokságban 69 pontos Spitzmüller, Kazár duó.
Vasárnapra vagy lehiggadt a mezőny, vagy sokan úgy érezték, hogy a „nagy dolgok" szombat estére már amúgy is eldőltek a kategóriaküzdelmekben - vagy egyszerűen csak a szabadban 34-35, ám az autókban olykor 55-60 (!) fokos hőmérséklet tette meg a maga hatását.
Akárhogy is, az biztos, hogy a szombati kapkodásoknak, esés-keléseknek, érzelmi kitöréseknek (lásd korábbi anyagunkban az Asi - Ranga „különcsata" beszámolóját...) híre-hamva se maradt a Mecsek-rali második napjára. A patinás futamra az egész országból összesereglett tudósítók (újságíró, fotós, tévés összesen másfélszáz kért akkreditációt a viadalra) gyorsról gyorsra mind „könyörgőbben" kérdezgették a sajtóirodát, hogy tud-e valami „eseményről" - ám semmi ilyen nem akadt.
Rendezői, versenyzői szempontból persze mindez jó hírként értékelendő, amelyet a statisztika is alátámasztott, hiszen például a rali 1-ben a szombati 23 után vasárnapra csak két kieső jutott, azok sem a korábbi horderejű balesetek nyomán.
Visszakanyarodva azonban a sporthoz: a szombat estét az abszolút élén záró Turán Frigyes vasárnap reggel az előző nap lendületével vetette magát a küzdelembe, ami nem csoda, hiszen a korábban előtte autózó nagy vetélytársak korai búcsújával ritka lehetőség pottyant az ölébe.
Hajtotta is keményen a Peugeot 307 WRC-t, az első két gyorsaságit, ha szűken is (előbb 0,3, majd 2,1 másodperc előnnyel) de hozta Herczig Norberték előtt. A subarus kettős tempójáról nehéz volt eldönteni, hogy az előzés nem fér már bele éppen, vagy úgy vélik, a szoros, de biztos második hely a fontosabb - utóbbi mindenesetre szintén azt vetítette előre, hogy megtarthatják helyüket a nyílt ralibajnoki pontvadászat élén, mi tehát inkább erre szavaztunk volna.
Egészen a 3., bakonyai gyorsig, ahol viszont új erőre kapott az Impreza, és Herczig 0,5 másodpercet vert riválisára. Igaz, az árpádtetői zárószakaszra „helyreállt a rend", azaz ismét Turán volt a leggyorsabb - bár ekkorra már másfél-két másodperc ide vagy oda semmit sem változtatott a végeredményen.
Nagy csatát vívtak vasárnap ugyanakkor az első két párost közvetlenül követő autók. Többnyire természetesen ismét csak a ralipályák kiöregedőfélben lévő császárai, a WRC-k vitték a prímet: közülük is elsősorban a végül a dobogó 3. fokára fölérő ifj. Érdi Tibor jóvoltából. Ám a kategóriával csak az idén ismerkedő, és egy szombati malőr miatt végül csak a 45. helyre befutó Gyarmati Ariel a második napon végig a 4-5. helyeken száguldott, sőt, a 12-es gyorson egy dobogós részeredményt is elcsípett.
Az N4-es géposztályban a pályákon a román (ám a szentlőrinci Topp-Cars versenyautó-építő csapat színeiben induló) David, Beldie (Mitsubishi Lancer Evo IX) kettős bizonyult a leggyorsabbnak.
Ám ők külföldiként nem szerepelnek a teljes hazai sorozatban, a magyar bajnoki serleg így a mögöttük következő Hadik András, Juhász István (Subaru Impreza N12) pároshoz került, amely újabb győzelmével magabiztosan vezet is az országos bajnoki (ORB) értékelésében.
Szombathoz hasonlóan ismét egy nagyobb „ugrással" böngészve az eredménylistát a Bútor Róbert, Tóth Vilmos kettős érdemel említést, akik az Ollé Sándor, Czakó Janek (Suzuki Swift S1600) duót megelőzve zsebelték be a Szuper1600-os kategória aranyát, egyben az abszolút 12. helyre kormányozva új szerzeményüket, a Citroen C2 S1600-ost.
Baranyai szemmel nézve az A6-os géposztály vitte el prímet, ahol rég látott hazai hegemónia uralkodott: az első négy helyet ugyanis már a szombati első gyorsokon a szűkebb régió képviselői bérelték ki, és nem is adták át egészen a céldobogóig.
A legfényesebb serleg Németh Péter és Béres Attila (Citroen C2 R2) vitrinjét díszíti mostantól, őket Keller Péter és Spitzer Gábor (Suzuki Swift Sport), majd Wágner György és Szerémy Zsófia (Peugeot 206), végül az idén először, ráadásul a hosszú évek óta megszokott Fordhoz képest egy Skoda Feliciával rajthoz álló Lajta Zsolt és Steiner Zoltán követte.
Eggyel följebb, az A7-ben Hering Gyulának és Spitzer Gábornak sokáig az ezüst is knézett, ám végül a 3. helyen zártak a Honda Civic Type-R R3-assal. A viadalt kitűnően kezdő, ám később egy sor technikai problémával küszködő ifj. Ranga Lászlónak és Benkő Andrásnak a tavalyi itteni győzelem után ezúttal végül meg kellett elégednie az N4 8. helyével - a nevük mégsem kerülhető meg, hiszen az abszolútban 15. helyükkel ezzel együtt is a legeredményesebb pécsi egységnek bizonyultak.
A jövőre már Eb-futamra pályázó historic-betétfutam viadalát Kövesdán András és Varga László szerezte meg, akik a 13 gyorsasági szakaszból nyolcszor bizonyultak a legjobbnak és a végére 26,1 másodperc előnyt autóztak össze. A második helyen a Wirtmann, Schneer kettős végzett a Ford Escortttal, míg a dobogó legalsó fokát a Gáll, Ferjáncz páros foglalhatta el.
A 42. Allianz Rallye végeredménye (nem hivatalos, abszolút)
1. Turán Frigyes, Zsiros Gábor (Peugeot 307 WRC) 1h15'53"0
2. Herczig Norbert, Baranyai László (Subaru Impreza S11 WRC) +00'13"8
3. Ifj. Érdi Tibor, Rubóczky Attila (Subaru Impreza WRC) +03'01"3
4. Claudiu David, Mihaela Beldie (Mitsubishi Lancer Evo IX - N4) +04'38"7
5. Hadik András, Juhász István (Subaru Impreza N12 - N4) +04'39"6
6. Osváth Péter, Farnadi Ágnes (Mitsubishi Lancer Evo - N4) +04'55"3
7. Krózser Menyhért, Fodor Géza (Mitsubishi Lancer Evo IX - N4) +05'08"2
8. Hideg Krisztián, Notheisz Ivett (Mitsubishi Lancer Evo VI - A8) +05'12"8
9. Rongits Attila, Hannus László (Mitsubishi Lancer Evo VII - A8) +05'28"8
10. Matics Mihály, Viczena Gábor (Mitsubishi Lancer Evo IX - N4) +05'35"6
A Mecsek-rali teljes, összetett, keresztlistás eredménylistájáért KLIKK IDE!
Következik: Az ob 6. futama, a Nyírség-rali augusztus 28-30-án.
KORÁBBAN ÍRTUK:
Bukások után Turán vezet a Mecseken
Az élmezőnyben Turi, Spitzmüller, Asi kiesett - előbbi totálkárosra törte a Subaru WRC-t
Bár „csak" az utolsó három gyorsaságit nyerte meg a hatból, mégis Turán Frigyes (képünkön) áll az élen szombat este a 42. Allianz Rallye-n, amelyen az élmezőny neves pilótái közül Turi Tamás, Spitzmüller Csaba, majd Aschenbrenner György is idő előtti búcsúra kényszerült. Érdekesség az A6-os géposztály csatája, ahol négy baranyai páros „bérelte" egész nap a legjobb helyeket.
Már-már az „unalmas" jelző is elhangzott szombat délelőtt annak kapcsán, hogy a néhol az aszfaltot is csaknem megolvasztó hőségben a Herczig Norbert, Baranyai László duó sorra nyerte a gyorsaságikat.
Már amelyiket értékeltek is, kisebb-nagyobb balesetek miatt ugyanis a Nyárásvölgy - Hetvehely szakaszt kétszer (a 3. és a 6. gyorsként) is etappá kellett minősítenie Büki Ernő versenyigazgatónak.
Az elsőhöz kötődött az „igazi" baleset: Turi Tamás és Tóth Imre ugyanis a Subaru Impreza WRC-vel jó százötvenes tempónál az árokban landolt. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy bár az autó a felismerhetetlenségig összetört, a pilóták gyakorlatilag sértetlenül megúszták a hatalmas csattanást. (A pilótát ugyan enyhe agyrázkódás gyanújával kivizsgálásra kórházba szállították, de neki sem esett komoly baja.)
Mint a következő kör végére kiderült, rájárt a rúd Nyárásvölgyre: a 6. gyorsaságin ismét a sor elején történt baleset. Előbb a mezőny élén autózó Herczig Norbert talált telibe egy rönköt, amitől azonnal defektet kaptak, és bár lejöttek, jó másfél perccel rosszabbat mentek előző körbeli idejüknél.
Nem járt ekkora szerencsével ezt követően a Spitzmüller, Kazár páros, amely nem sokkal a rajt után az erdőben kötött ki a Mitsubishivel. A címvédő kettős egy másfajta abroncsot szeretett volna kipróbálni, ez azonban nem bizonyult a legjobb választásnak. A guminak nem volt megfelelő a tapadása, de ezzel inkább nem foglalkoztak, hiszen mindenképpen nyerni szerettek volna. Így nem sokkal később előbb háttal, majd az autó orrával ugrottak egy vizes betonárokba, amiből már önerőből nem tudtak kijönni.
A pilótáknak ugyan nem esett bajuk, ám a műszaki mentés meglehetősen hosszúra nyúlt, ráadásul közben Hidegék és Turánék már bent voltak a gyorson, ők szintén végigmentek, de természetesen "használhatatlan" időkkel.
Tetézte a bajt, hogy ekkor megszakadt a rádiókapcsolat is a rajt és a stop között, így jó 50 perc csúszás után a versenyigazgató kénytelen volt ezt a szakaszt másodjára is etapnak minősíteni.
A hetedik gyorsaságin a kiesők listája ASI-ékkal bővült, akik a cél előtti tempós kanyarban, hátsó defektet kaptak. Utána még két balos kanyart kellett volna abszolválni, azonban ez nem sikerült. Kétszer átfordultak, de szerencsére talpon álltak meg. Sajnálatukra azonban, az első futómű nem állt túl jól, próbálták megjavítani a hibás alkatrészt, azonban nem sikerült.
Az esetet azonban egy egyelőre nem tisztázott közjáték követte: az Asiékkal csatázó Ranga László testvére, Ranga Péter le szerette volna fotózni a szakasz után (szerinte) tiltott szervizre készülő Asiékat, és ennek kapcsán összetűzésbe keveredtek a csapatok. Rangáék verziója szerint Asi ekkor megütötte egy kerékkulcsal ifjabb Rangát - Asiék szerint a sérülést nem tőlük szerezte, hanem talán, amikor megbotlott...
Az biztos, hogy Ranga Péter a versenyorvossal hivatalos látleletet vetetett vérző sípcsontjáról és enyhe zúzódást mutató oldaláról, az esetleges folytatásról azonban egyelőre egyik féltől sem sikerült információt szereznünk
Mindezek után az addig is jól teljesítő Turán Frigyes élt a felkínált lehetőséggel és Herczigék újabb defektjét kihasználva a 7. gyorson a Peugeot 307 WRC-vel magához ragadta a vezetést, amelyet aztán a további két szakaszon sem engedett ki a kezéből, így ő várhatja az élen a vasárnap reggeli folytatást.
Az élmezőnyből egy nagy ugrással a 31. helynél teremve érdekes névsorra bukkanunk. Az A6-os géposztály első négy autója ugyanis csupa baranyai versenyzőt jegyez: a sor elején a bajnokságban is vezető Németh Péter, Béres Attila Citroen C2 R2-esét, majd Keller Péter és Bencze Szabolcs Suzuki Swift Sportját, aztán Wágner György, Szerémy Zsófia Peugeot 206-osát, végül az idén először autóba (ráadásul éppen Németh Péter egyik korábbi autójába) ülő Lajtai Zsolt, Steiner Zoltán Skodáját.
A köztes „űrben" ott találjuk még (az abszolút 16. helyen) az N4-ben reggel remekül kezdő, ám több technikai malőr miatt estére a 8. pozícióba visszacsúszó ifj. Ranga László, Benkő András duó Mitsubishi Lancer Evóját. Az abszolútban hét hellyel hátrább pedig az A7-ben jelenleg ezüstös pozíciót elfoglaló Hering Gyula, Spitzer Gábor Honda Civic Type-R R3-asát.
42. Allianz Rallye, az állás 9 gyorsasági szakasz után
1. Turán Frigyes, Zsiros Gábor (Peugeot 307 WRC) 56:00,6 p
2. Herczig Norbert, Baranyai László (Subaru Impreza S11 WRC) 56:11,1
3. Ifj. Érdi Tibor, Rubóczky Attila (Subaru Impreza WRC) 57:47,1
4. Claudiu David, Michaela Baldie (Mitsubishi Lancer Evo IX - N4) 59:05,3
5. Hadik András, Juhász István (Subaru Impreza N12 - N4) 59:08,1
6. Osváth Péter, Farnadi Ágnes (Mitsubishi Lancer Evo - N4) 59:23,5
A futam vasárnap további négy mért szakasszal folytatódik, illetve fejeződik be - ezek a következők (rajtidőkkel)
10., 12.: Bakonya - Nyárásvölgy
08:53, 11:49
11., 13.: Árpádtető - Remeterét
09:56, 12:52
Sz. Zs. - Fotó: rallysport.hu
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Napos idővel indul a szombat, aztán...
- Japán ajándék ejti ámulatba a Pécsi...
- Hoppál Hunor a tévében pörköl oda a...
- Pécsett már maláriát terjesztő és...
- Bankjegyekkel teli tárcát talált két...
- Cserbenhagyásos baleset szemtanúit...
- Négy autó ütközött a 6-oson, Pécs...
- Nemlétező dolgokat árult egy férfi,...
- A téli időszakban is várják a...
- Fórumon vitatták volna meg a pécsi...