Hosszabb útvonalú járatokat akarnak a civilek, de a Tüke Busz szerint ehhez kevés a jármű

2012. június 07. csütörtök 16:04

Hosszabb útvonalú járatokat akarnak a civilek, de a Tüke Busz szerint ehhez kevés a jármű

Alaposan átrajzolta a helyi járatú buszok útvonalát a Pécs és Térsége Közösségi Közlekedéséért Egyesület. A civilek elképzelései szerint a 14-es Petőfi-aknától egészen Uránvárosig menne, onnan pedig nyíl egyenesen el lehetne jutni Újhegyre. A Tüke Busz Zrt. azonban amondó, túl kevés a rendelkezésükre álló jármű, ha pedig az öreg masinák lerobbannak, a hosszú vonalakon hatalmas késések alakulnának ki. Így tehát a cég annak ellenére sem fogadja el a javaslatokat, hogy az új menetrend egy fillérrel sem kerülne többe a mostaninál.

Már jóideje napirenden van a pécsi buszvonalak átalakításának ügye, az utasok jelentős része szerint ugyanis a mostani hálózat igazságtalan. Amíg például Fehérhegyről átszállás nélkül el lehet jutni Uránvárosig, addig Patacsról csak átszállással érhető el a belváros, a Rózsadombról pedig csak a nap közepén indulnak közvetlen járatok a centrumba.

Kolozsváron blicceléshez vezetett a kétszer használatos jegy

Kóbor József, az LMP pécsi képviselője nemrég lapunkban fejtette ki elképzeléseit a pécsi jegyrendszer átalakításáról. A politikus szerint féléves, illetve éves bérletek bevezetése mellett olyan jegyeket kellene piacra dobni, melyekkel két utazásra is érvényesek lennének.
A PTKE szerint a kétszer használatos biléta nem érné el a célját, sőt, Kolozsváron épp ellenkező hatást váltott ki: az erdélyi városban hatalmas arányú blicceléshez vezetett a rendszer.
Pék Patrik szerint ugyanakkor a hosszú időszakra szóló bérletek bevezetése jó ötlet, hiszen így egyösszegben jutna komolyabb bevételhez a cég, az utasok pedig pénzt spórolnának.

Civilek egy csoportja nemrég új útvonalhálózatot dolgozott ki, egyelőre azonban úgy tűnik, az átszervezésre várnunk kell.

- Célunk, hogy jelentősen csökkentsük az átszállások számát - vágott bele Pék Patrik, a Pécs és Térsége Közösségi Közlekedéséért Egyesület menetrendi és vonalhálózati referense. - Ennek érdekében több busz útvonalát meghosszabbítanánk, illetve új járatokat indítását is javasoltuk a közlekedési cégnek - tette hozzá.

A részletekkel kapcsolatban elmondta: az egyesület elképzelései szerint Patacsról és Petőfi-aknáról közvetlenül el lehetne jutni a belvárosba, de a négyes busz vonalát is meghosszabbítanák, egészen Újhegyig.

- E mellett a huszonegyes busz Uránvárostól Petőfi-aknáig közlekedne, a kettes a Hősök teréig menne, a 2Y-nak keresztelt új járat pedig Uránvárosból indulna, végállomása pedig Szabolcsfalu lenne. A ketteshez hasonlóan a négyes busz útja szintén kettéválna, egyik része Fehérhegyig, másik pedig Újhegyre menne tovább - vázolta az elképzeléseket.

Úgy tűnik azonban, a tervek egyelőre csak papíron élnek tovább, a civilek és a Tüke Busz Zrt. közti egyeztetés ugyanis holtpontra jutott.

- Hiába terveztük ugyanannyi autóbusszal a hálózatot, mint ahány napjainkban fut, a cégnél azt mondták, a buszhiány miatt túl nagy kockázattal járna az átalakítás. Pótjármű hiányában ugyanis hatalmas késéseket okozna, ha a hosszabb szakaszokon kidőlne egy busz, míg napjainkban könnyebb az ilyen helyzeteket kezelni - fogalmazott Pék Patrik, aki úgy véli, amíg a politika nem áll erőteljesen a civilek mellé, az elképzeléseik az íróasztalfiókban maradnak.


Palotás P.